puudutukset

höhmelö

Miksi haluat kivuttoman synnytyksen??? Eiköhän se siihen asiaan se kipu kuulu???? Että epiduraalia vaan kehiin ja vauva maailmaan ilman mitään pnnistuksia ja kivuntuntemuksia???
Minusta kipu kuuluu synnytykseen jossain määrin. Epäinhimillistä on tuntea liian suurta kipua, onhan se vauvallekin vaaraksi.
Itse sain epiduraalin ja ilokaasut jopa paikallispuudutuksen välilihaan ja silti sattui niin #&%?$!*. Kätilö oli kauhuissaan, kun mikään ei tehonnut niin kuin pitäis, itselleni ei jäänyt kauhua kivusta,koska olin orientoitunut,että synnyttäminen tosiaankin sattuu niin pirusti. Onneksi sain epiduraalin joka toi kivuttomat supistusten väli,koska muutoin olisin tullut varmasti hulluksi.

 
mulle kanssa
Epiduraali puudutus ja kipupumppu kiinni ja muutama muu puudutus sinne missä ne hermot on niin ei tunnu juuri missään. Kuka hullu sitä kipua tarvii, en minä ainakaan. Parempi on olla lapsen kanssa kun jaksaa, ettei ole kivusta sekaisin kun sattuu niin "#%¤##:sti se synnytys. Kun kerran on mitä voi ottaa kipuun, niin ne jotka haluu niin ottakoon.
 
On kokemusta kivuttomasta ponnistusvaiheesta! :heart:

Spinaalipuudutus on ehdoton juttu siihen vaiheeseen. Ei mitään pistävää repivää kipua, eikä pakokauhua ponnistaessa. Ihanan synnytyksen koin viime elokuussa, vaikka minulla oli aivan järjetön pelko ponnistusvaihetta kohtaan.

Suosittelen! :wave:
 
huhuh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2006 klo 14:56 höhmelö kirjoitti:
Miksi haluat kivuttoman synnytyksen??? Eiköhän se siihen asiaan se kipu kuulu???? Että epiduraalia vaan kehiin ja vauva maailmaan ilman mitään pnnistuksia ja kivuntuntemuksia???
Minusta kipu kuuluu synnytykseen jossain määrin. Epäinhimillistä on tuntea liian suurta kipua, onhan se vauvallekin vaaraksi.
Itse sain epiduraalin ja ilokaasut jopa paikallispuudutuksen välilihaan ja silti sattui niin #&%?$!*. Kätilö oli kauhuissaan, kun mikään ei tehonnut niin kuin pitäis, itselleni ei jäänyt kauhua kivusta,koska olin orientoitunut,että synnyttäminen tosiaankin sattuu niin pirusti. Onneksi sain epiduraalin joka toi kivuttomat supistusten väli,koska muutoin olisin tullut varmasti hulluksi.
Kuka HULLU haluaa tuntea kipua, kun sen voi estää??? Niille puudutukset, jotka haluaa, vähemmän niille, jotka osaa asennoitua ja jopa nauttimaan siitä tuskasta.
 
Pyrystiina
Minä sain esikoisen synnytyksessä epiduraalin ja ilokaasua. Ilokaasusta en pitänyt. Epiduraali toimi hyvin avautumisvaiheessa mutta ponnistusvaiheessa oli todella kovat kivut. Synnytyksen kesto arvioitiin väärin eli sen luultiin menevän nopeammin. Minulle jäi tosi kova pelko ponnistusvaiheesta.

Toisessa synnytyksessä sain spinaalin. Vei kivut avautumis- ja ponnistusvaiheessa. Tunsin kyllä milloin piti ponnistaa, mutta en mitään kipua. Synnytys oli helppo ja selvisin helpolla. Tällä kertaa kesto arvioitiin oikein.


 
ezzi
Mulla nopea synnytys ja olisin halunnut epiduraalin mutta synnytyksen nopean etenemisen takia en sitä saanut...
Sain kohdunkaulan puudutteen ja se oli aivan mahtava... Suurin kipu meni pois mutta ponnistuksen tarpeen tunsin samoin vähän supistuksia...varsinaista kipua en tuntenut!!!

Suosittelen!!! :wave:
 
Paraservikaali paras
Mulla on ollu 2 synnytyksessä epiduraali, yhdessä parasevicaali puudutus ja minusta se paraservicaali oli paras. (Miten se kuuluu kirjoittaa??)
Epiduraali vaikeutti molemmilla kerroilla ponnistusta, eli se vei ponnistustarpeen, kun ei ollu tuntoa ja silti kohdun suulla tuntui kipua. Paracervicaali vei kohdunsuulta kaiken tunnon ja jätti kuitenkin tunnon niin, että tuli ponnistustarve ja ponnistuksen kesto taisi olla keskimmäisessä 3 minuuttia, epiduraalilla ekassa ja kolmannessa 20 minuuttia ja lisäksi viimisessä mulla oli viikon jälkeen sellainen olo, että muksu on tullu virhe osoitteesta, eli olin ponnistanu ihan pieleen, kun ei mitään tuntoa ollu ja suoraan sanottuna #&%?$!* oli sietämättömän kipeä!!! :/ Eli 20 minuuttia ponnistun kun käskettiin, mutta ei mitään tietoa itellä mihin suuntaan ja miten, kovin vaan koitin näyttää siltä että ponnistan, kun uhkailivat imukupilla. Seisomaankaan ei saanu nousta, kun molemmilla kerroilla kun oli epiduraali laitettu, oli myös napanuora vauvalla kaulan ympäri. Voisikohan tuo pitkittynyt ponnistus jotenkin aiheuttaa sen?? Keskimmäinen kun suunilleen tippui alas samalla hetkellä kun jaloilleni nousinm, hyvä että kätilö sai kopin.

Kaiken huippuna mulla oli toisen epiduraalin jälkeen se pistos kohta niin kamalan arka, että en voi enää kuvitellakaan mitään toimenpiteitä epiduraalilla. Eli mulle ei enää epiduraalia pistetä.
 
nirppurotta harmaana
Mulla oli kipulääkkeenä ilokaasu joka auttoi ihan hyvin sellaset 3 tuntia. Kun ilokaasu lakkas auttamasta sain epiduraalin joka oli ihan ehdoton. Vei täysin kivut, myös ponnistusvaiheesta, ponnistamisen tunne kyllä jäi, mutta sehän ei tehny kipeää, ihan ku olis ollu vaan kova vessahätä.
 
outoko
Mä en tuntenut ponnistusvaiheissa (kaksoset) minkäänlaista kipua. Supistukset olivat kyllä kivuliaita. Sattuuko joillain oikeasti ponnistaminen? Taidan olla joku luonnonoikku :LOL: ?
 
kipu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2006 klo 08:03 outoko kirjoitti:
Mä en tuntenut ponnistusvaiheissa (kaksoset) minkäänlaista kipua. Supistukset olivat kyllä kivuliaita. Sattuuko joillain oikeasti ponnistaminen? Taidan olla joku luonnonoikku :LOL: ?
Joo, kyllä täällä ainaskin ponnistaminen sattui ja tosi paljon sattuikin :'( Se oli jotain ihan kamalaa :headwall: Ponnistaminen kesti n.55 min. Ja siinä oli 50 min. liikaa. Se tuntui siltä kuin halkeaisin keskeltä kahtia! Menen mielenkiinnolla synnyttämään tätä toista, jospa minäkin voisin kokea "kivuttoman" tai edes siedettävällä kivulla varustetun ponnistusvaiheen. (Ja minähän en pienestä kivusta valita...)
 
nekkusen äiti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2006 klo 08:03 outoko kirjoitti:
Mä en tuntenut ponnistusvaiheissa (kaksoset) minkäänlaista kipua. Supistukset olivat kyllä kivuliaita. Sattuuko joillain oikeasti ponnistaminen? Taidan olla joku luonnonoikku :LOL: ?
Kumpa voiskin sanoa ettei sattunu! Reilun tunnin ponnistusvaihe, melkein pahin osa synnytystä. Jospa tällä toisella kertaa ois tuokin helpompi... (niin, toivossahan on hyvä elää... :kieh: )
 
kehunpas minäkin spinaalia :heart: aivan IHANA!! kokemusta mulla ei muista puudutuksista ole,mutta spinaali oli niin hyvä et sen otan seuraavissakin synnytyksissä,jos niiä tulee olemaan ;) sillä en kyllä tuntenut mitään kipua!!
 
mulla on ollut molemmat synnytykset tosi nopeita (n: 2h)
eipä ole paljon puudutuksia laiteltu, ainoana kivunlievitysenä ilokaasu (mitä en ikinä enää vetele...) Kyllä siitä hengissä selviää ilman puudutuksiakin, jos vaan kaikki menee ns. "normaalisti"...
 
Tampereen plikka
Minulle laitettiin ponnistusvaiheeseen hieman epiduraalia. Siis sen verran etten tuntenut kipua, mutta ei vienyt tuntoa. En ehkä uskaltaisi ponnistaa, jos ei olisi mitään tuntoa koska sehän on sitten täysin hakuammuntaa. Vaikeeta se oli nytkin. Mutta kannattaa pyytää lääkettä. Minä en olisi tuotakaan saanut ellen olisi pyytänyt.
 

Yhteistyössä