Puudutteista synnytyksessä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pilvi 2009
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pilvi 2009

Uusi jäsen
29.04.2009
3
0
1
Haluaisin kuulla onko muilla samanlaisia kokemuksia kuin itselläni. Synnytin juuri esikoiseni viime viikolla ja synnytys oli yhtä tuskaa. Epiduraali ei auttanut ollenkaan, eikä muutkaan puudutteet. Tiedän, että esim. hammaslääkärissä joudun pyytäään useamman puudutteen ennen kuin ne tehoavat. Kehoni ei siis reagoi odotetusti niihin. Luotin kuitenkin tuohon epiduraaliin, että se vie kivun pois, mutta luomusynnytykseksi se meni lopulta, koska teho oli täysi nolla!!! Onko kohtalotovereita? Mistähän tälläinen johtuu? Kätilä tiesi kertoa, että on muutamaan vastaavaan tapaukseen törmännyt, mutta enenpää ei asiasta osannut sanoa.

Joo, no luomuna minäkin synnytin, kun ei oikein ehditty mitään laittaa. Epiduraalia ei halunneet laittaa ja kohdunkaulaa ei ollut enää siinä vaiheessa jäljellä, kun sitä alettiin harkitsemaan :) Oli kipeä kokemus, mutta melko nopea eikä jäänyt ihmeempää traumaa.

Mulla toinen synnytys eteni sen verran nopeasti että kun alettiin kohdunkaulapuudutetta laittamaan oli ponnistusvaihe jo ovella eikä puudute oikeastaan ehtinyt tehota ollenkaan. Aikamoista puskemista se oli saada ipana maailmaan, esikoisesta kun ko puudute kerkesi vaikuttaa mainiosti ja sillon alapää vielä puudutettiin erikseen kun leikattiin eppari niin ei pahemmin mitään tuntoa alapäässä sillon ollut.
Mulla ei siis kyseessä ollut sama asia kun sulla, mun kohdalla puudute kyllä toimi jos vaan olisi ehtinyt saada vaikuttaa.

en saanut myöskään apua mistään puudutteista, kivut olivat ihan yhtä kpvat kuin ennen niiden saantia, ja samoin hammaslääkärissä saan useamman puudutteem ja kestää yleensä et alkaa auttamaan, se mistä johtuu, ei mittee tietoa..

Yhteistyössä