puuduttavat korvatipat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miksi ei myydä enää?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miksi ei myydä enää?

Vieras
Kävin tänään apteekissa kun ajattelin hankkia korvatulehduksen varalle näitä puuduttavia korvatippoja. Farmaseutti sitten sanoi ettei niitä ole enää markkinoilla ja että niitä ei tahdo saada enää edes reseptillä. En hoksannut kysyä miksi niitä ei enää myydä, tietäisikö joku?

.. koska ne eivät auta itse korvatulehdukseen.. jotkut ovat käyttäneet vain niitä.. eivätkä ole hakeneet oikeaa lääkettä.. niin kuulin kun olin itse apteekissa ja joku kysy niitä siinä vieressä.. tyhmää mutta totta.. ;)

Juu, aika kurja homma kun noi tipat on poistunu. Meidän korvalääkäri sano, että lääketehtaat laski kylmästi että valmistus maksaa suhteessa enemmän kuin mitä niistä rahaa tulee taloon.

MUTTA samainen lääkäri kertoi myös, että YLIOPISTON APTEEKKI valmistaa tippoja edelleen (ainakin Turussa) itse suuren kysynnän vuoksi. Joten sieltä kantsii kysellä.

Vaikka puudutustippoja ei enää ole saatavilla, niin yöllä alkaneen korvakivun voi kyllä taltuttaa kipulääkkeilläkin (Panadolia maksimiannos tai ohjeen mukaan muita kipulääkkeitä) ja soittaa sitten aamulla lääkärille.

Yhteistyössä