Putkiremppa ja vastike?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
Auttakees, mitä tämä tarkoittaa asunnon myynti-ilmoituksessa, tuosta pitäisi ymmärtää jotenkin putkirempan kustannukset ilmeisesti:
"asunnon osuus on rahoitusvastikkeella arviolta 160 euroa/jm²/kk"
Ei tajua...

Onko remontti vasta tulossa? Ei tuossa ilmoitustavassa kyllä mitään järkeä ole - tuskin kukaan maksaa 160 e/m2/kk (sehän tekisi esim. 80 neliön asunnossa jo 12800 e/kk). Mä kysyisin myyjältä selvennystä siitä, mikä on putkirempan todellinen hinta (jos se on jo tehty, niin hinta on tiedossa, tai jos remppa on vasta tulossa, niin arviohinta). Ja mikä on kuukausierä, jos haluaa maksaa osuutensa yhtiölainana (rahoitusvastikkeena). Mä kyllä varmaan itse maksaisin mieluiten koko summan pois asunnon ostaessani - kun lainan ottaa pankista asuntolainana, siitä saa tehdä myös korkovähennyksen.

Vähän oudolta tuo vaikuttaa, siinä tuntuisi olevan joko nuo neliötä tai sitten kuukautta kohden liikaa, jotta järkevältä kuulostaisi. Kannattaa tosiaan kysyä tuosta ja selvittää sen poismaksumahdollisuus.

Meille on tulossa putkiremppa, noin 50000-60000 e tulee maksamaan ja 81m2. Eli toi hinta on kokonaiskustannus varmaan per neliö, tai ainakin lähellä sitä. Tässä tapauksessa on kyllä sikahalpa koska normisti putkiremppa on noin 400-600e neliö.

Yhteistyössä