pussimuusiin kyllästynyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oike
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No on täällä muussintekijöitä. Ne perunat survotaan hyvin voinokareen kanssa ENNEN nesteen (täysmaitoa ) lisäämistä, sitten sopivasti suolaa, vatkaimella tasaiseksi ja annetaan kuplahtaa. Maitoruoka siis pitää kuumentaa kiehumispisteeseen.

Mä keitän perunat, survimella muusiksi. lisään punasta maitoo (joskus lämmitän sen, joskus en), survon lisää, sit suolat sekaan ja lopuks voinokare päälle sulamaan jonka sekotan sit kauhalla...

ja aina maistuu tuo.

Alkuperäinen kirjoittaja kinuski:
Pussimuussi on kyllä aika yök!

Mutta jos haluaa päästä nopeasti ja helpommalla (mutta ei kuitenkaan halvemmalla :D ) niin ne pakastemuusit kilpailee kyllä ihan eri kategoriassa, kuin pussimuusit (jos näillä tarkoitetaan sitä kuivamuonapussimuusia)! Esimerkiksi Oolannin pakastemuusi on tosi hyvää, varsinkin jos joukkoon lisää vielä kunnolla esim. Oivariinia. nams!

Pussimuussia ja tölkkilihapullia, nam!!

Ei ehkä kotioloissa maistu mutta tulee mieleen eräs kylmähkö kesäilta itä-suomen leirintäalueella, hirmuinen nälkä ja sit pikaisesti mainitsemaani ruokaa. Kylläpä muuten maistui!!! :)

Joku kerran kehui Lidlin muussijauhetta ja olihan se ihan syötävää hätätilanteessa verrattuna näihin mummon muuseihin ja muihin. Aina teen kyllä muussin itse, tuo oli poikkeustilanne.

Minä teen usein ihan vain pelkkää keitettyä perunaa ja sekaan keitinvettä sopivasti ja sähkövatkaimella muusiksi. Suolaa en käytä ollenkaan.

Mies tekee siten että laittaa keitetyt perunat ja sitten maitoa ja voita ja suolaa. (Vaikka voissakin on suolaa, väittää että ilman suolaa ei maistu miltään. Kuitenkin jos teen ilman maitoa ja voita ja suolaa, niin ei huomaa mitään eroa suolaiseen muusiin..)

Alkuperäinen kirjoittaja huh huh:
Mä ihmettelen, että tekeekö joku OIKEASTI muussin pussijauheesta?! Voi tavatonta. No, perunat keitetään, lisätään suolaa, maitoa (ja nokare voita). Sit vaan huristellaan sähkövatkaimella kuohkeaksi.

No ei tietenkään tee!! Kaupassa on ihan muuten vain hyllyjen täytteenä niitä eri valmistajilta. Luuletko ylipäätään, että ruoka mitä kaupoissa myydään niin menee kaupaksi? Ei todellakaan, koska nykyisin jokainen fiksu ihminen lypsää aamulla lehmästä maidot puuroa varten ja puurohiutaleet on toki omin pikkukätösin jokainen pellossa kasvattanut.

Alkuperäinen kirjoittaja tsiis:
Alkuperäinen kirjoittaja huh huh:
Mä ihmettelen, että tekeekö joku OIKEASTI muussin pussijauheesta?! Voi tavatonta. No, perunat keitetään, lisätään suolaa, maitoa (ja nokare voita). Sit vaan huristellaan sähkövatkaimella kuohkeaksi.

No ei tietenkään tee!! Kaupassa on ihan muuten vain hyllyjen täytteenä niitä eri valmistajilta. Luuletko ylipäätään, että ruoka mitä kaupoissa myydään niin menee kaupaksi? Ei todellakaan, koska nykyisin jokainen fiksu ihminen lypsää aamulla lehmästä maidot puuroa varten ja puurohiutaleet on toki omin pikkukätösin jokainen pellossa kasvattanut.

Mä ainakin ostan niitä ja sitten leikisti teen niistä muussia.