Pussillinen vai pussiton imuri? Mitä mallia suosittelet?

miuh
[QUOTE="milli";26774818]Mä oon ymmärtäny että pussittomat imurit säilyttää imutehonsa toisin kuin pölypussi imurit menettää ajan saatossa[/QUOTE]

Mihinköhän toi väite vois perustua? Siis ilman muuta pölypussillinen imuri menettää imutehoaan, jos pussi on ihan täynnä (voisin kuvitella ettei se pussitonkaan hurjasti ime, jos säiliö on täynnä), mutta muuten toi kuulostaa tosi omituiselta...

"vieras"
Joo, nykyään saa netistä mitä vaan. Mut ei sillon, kun mulla vielä perusimuri oli :-D

Nyt en kyllä ihan helpolla siirtyis pois tosta keskuspölynimurista, se sopii mulle paljon paremmin (hiljaisempi ääni ja pölyt menee asunnosta pois, ei leijaile suodattimista huolimatta takaisin kämppään).
Silloin "ennen vanhaankin" sai kirjoitettua mallinumeron paperille ja laitettua rahapussiin :)
Tietenkään se ei muistiin auttanut :)

miuh
[QUOTE="vieras";26774917]Silloin "ennen vanhaankin" sai kirjoitettua mallinumeron paperille ja laitettua rahapussiin :)
Tietenkään se ei muistiin auttanut :)[/QUOTE]

Niin, eikä siis siihen, että kaikista kaupoista ei juuri oikeanlaista pölypussia ollut saatavilla :) Se oli tuossa se suurin ongelma, vaikkei mun imuri edes mikään oudon merkkinen ollutkaan...

Suuuh-Kraks
Mä ratkaisin ton aikoinani niin, että ostin kerralla pusseja sitten aikamoisen kasan, ei tarttennu joka vuosi tuota vaivaa nähdä...
Mulla oli pitkään vääränlaisia pusseja joita käytin. Toimi mutta pusseja joutui virittelemään paikoilleen pakkausteipillä.

Sitten ostin kunnon erän oikeanlaisia pusseja. Ja uudet suodattimet. Noh nyt moottori kämähti eikä imuria kannata korjata. Nyt on tarpeettomia pusseja ja suodattimet. Ja uuden imurin osto mielessä ... siksi tämä keskustelu kiinnostaa.

Onkohan tästä mihinkään:
https://www.konebox.fi/team-kalorik-tkg-vc-1004-pf-polynimuri/121837/dp

Lelu vai ei?

No, meillä on eläimiä halusin kunnon imurin. Tekniikan maailmassa oli vertailu, ja Dysonit oli sen mukaan aivan paskoja. Kuten myös kodinkoneliikkeen myyjän mukaan. On totta, että ne eivätmenetä imutehoaan, joka on jo läjhtöön huono. Muistaakseni 240W. Itse ostin tuon Electrolux ErgoSpacen ja siihen erillisen mattosuulakkeen, joka rullaa kaiken paskan matoista irti in no time. Ei todellakaan jää karvat pyörimään edes takaisin. Ja tämän imurin lähtökohtainen imuteho (tyhjällä pölypussilla) on jotakin 400W, ja sitten kun pussi on täysi, on imuteho 390W. Eli täydellä pussillakin ero Dysoniin on todella suuri.

Olen kuitenkin testannut myös Dysonia meillä, joten tiedän että on sekin ihan kohtuullinen imuri. Ei kuitenkaan missään nimessä ErgoSpacen veroinen, ja lisäksi se tuntuu sellaiselta muoviselta rimpulalta. Johonkin autonsiivoukseen se voisi olla ihan ok.

P.s. Dyson oli myös Tekniikan maailman pussittomien imureiden vertailuryhmässä keskinkertainen ja ergonomialtaan jopa alle keskitason. Jostakin syystä se maksaa ihan tajuttomasti, ja hinta-laatusuhdetta kritisoitiin.

Viimeksi muokattu:
mikä ergospace?
Niin minkä mallinen ErgoSpace sulla Kaiutin tarkalleen ottaen on? Itekun just joku aika sit vertailin noita ErgoSpaceja ja imutehoja löysin niistä vain 270 - 330 W.

Suuh-Kraks
Kävin katosmassa kaupassa. Vaikutti pikkusien lelulta. Ja jäin miettimään että miten helposti siihen saa tarvittaessa uusia suodattimia. Jätin kauppaan tämän 39 euron imurin. Siinä ei ollut edes verkkojohdon kelausta vaan se piti kelata käsin. (Teho 1200W/220W)
Pölysäiliön tyhjennys näytti olevan näppärää: Se oli kannu josta pölyt kaadetaan pois.

Sen sijaan ostin verkkokaupasta tämän:
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/40778/chdns/Green-Cyclone-2000W-polypussiton-polynimuri
Teho 2000W/330W. Hinta 70 euroa eli lähes tupla, mutta tämä on kunnon imuri jossa on verkkojohdon kelaus plus lisäsuulakkeita. (Edellisestä en tiedä mitä kaikkia suulakkeita siihen saa.) Tässä on pestävä suodatin ja mukana yksi varasuodatin, mutta tässäkin jäin miettimään että jos tarvii uusia suodattimia, niin saakohan helposti.

Näytti imevän ihan kohtuu hyvin joskaan ei ehkä yhtä hyvin kuin mun edellinen imuri Volta Gemini Suction 350W. (Siitä on moottori rikki joten piti ostaa uusi.)

Vähän jäi häiritsemään se että imurin teleskooppivarsi on turhan lyhyt pitkälle miehelle. Se näyttää olevan 12 cm lyhyempi kuin edellisessä imurissani.

Pölysäiliön tyhjennys on vähän hankalaa kun sinä on saranoitu pohja ja pölyä on kiinni sekä pohjassa että säiliössä. Lisäksi osa pölystä näytti jäävän säiliössä olevan välilevyn väärälle puolelle kiilautumalla välilevyn ja kuoren väliin. Sen sai kyllä helposti pois enkä edes tiedä irtoavatko ne itse jos niitä ei irrota, mutta ehkä pikku haitta sekin. Imurointikertoja on vasta yksi joten tässä oli ensivaikutelmat, ei kokemus.

Hinta ainakin oli halpa joten hinta/laatu suhde voi olla kovinkin hyvä.

rqw
Dysonissa tuntuu eniten maksavan merkki. Mua ei ainakaan livenä kauheesti vakuuttanut, vaan pelkäsin koko ajan, että hajotan sen.
Mä taidan lopulta päätyä Electroluxin UltraOneen, UltraSilenceriin tai UltraPerformanceen. Tuntuvat jämäkämmiltä mun käsissä...:D

Yhteistyössä