Pussillinen vai pussiton imuri? Mitä mallia suosittelet?

"Kaneli"
Jos perheessä on pitkähiuksisia tai pitkäkarvaisia ;-) niin meillä ainakin veti jumiin se pussiton pölynimuri kun pitkät hiukset kiertyi sinne jumiin eikä se vetänyt. Imuri piti puhdistaa paineilmalla joka imuroinnin jälkeen. Ehkä kaikki pussittomat ei tee tuota, mutta meillä ainakin imuri meni vaihtoon ihan tuon takia.

[QUOTE="Kaneli";23949195]Jos perheessä on pitkähiuksisia tai pitkäkarvaisia ;-) niin meillä ainakin veti jumiin se pussiton pölynimuri kun pitkät hiukset kiertyi sinne jumiin eikä se vetänyt. Imuri piti puhdistaa paineilmalla joka imuroinnin jälkeen. Ehkä kaikki pussittomat ei tee tuota, mutta meillä ainakin imuri meni vaihtoon ihan tuon takia.[/QUOTE]

Hmm... Meillä vois käydä just noin. Etenkin kun imuribudjetti ei ole järin suuri niin ei välttämättä tule ostettua sitä parhainta mallia :p

pussiton!!
ostin pussittoman imurin, halpamallin vielä kaikenlisäksi, ei maksanut kuin 45 euroa, talossa kaksi PITKÄkarvasta koiraa ja pitkahiuksinen emäntä ja imuri toimii kuin unelma. ei tukkeudu, helppo puhdistaa, karvat lähtee paremmin entä milläään muulla tähänastisella imurilla mitä on ollut meidän taloudessa. :)

"Kaneli"
Mikä malli teillä "pussiton!!" se imuri on? Mä haluisin kans mieluummin sellaisin, mut vanha oli ainakin ihan onneton kun sinne kiertyi aina kasa mun hiuksia ja se meni ihan jumiin.

Meillä oli pussiton electrolux ja se meni jatkuvasti tukkeeseen. Sitten ostettiin Dyson (putssiton), eikä ole koskaan ollut pienintäkään ongelmaa. Ei olla siis tämän 2v käytön aikana sitä kertaakaan tukkeeseen saatu.

On ihan paras, joskin kyllä sitten vähän hinnakkaampi. Toisaalta säästöä kertyy siinä, ettei tarvitse olla jatkuvasti ostamassa pölypusseja.

pussiton!!
AVEC 1800W on tuo meän imuri :) ja voin sanoa että jos tuo jostain syystä menee rikki niin ostan 100%varmasti uuden samanlaisen! :) Dysoniakin mietittiin mut se on sen verran hintava, ehkä sitte ku lottovoitto pamahtaa tilille niin vois käyä dysonin ostamassa :D mut nyt olen ollu enemmmän ko tyytyväinen tuohon nykyiseen pussittomaan imuriin :)

Dyson
Minä suosittelen Dysonia. Itsellä pepulle yltävät paksut hiukset, kaksi kissaa ja koira. Ja lapsi, pitkähiuksinen poika. Ei ole Dyson tukkeutunut kun jokaisen imuroinnin jälkeen putsaan ja tyhjennän säiliön.

Pussiton imuri,Dyson on paras,tehokas imuri,imee nopeasti ja tehokkaasti kissankarvat ja hiukset ja roskat.Huoneilma tuntuu raikkaamalta imuroinin jälkeen.Kevyt miun mielestä.
Ei tarvia etsiä pölypusseja.Säiliö on helppo ja nopea tyhjentää.Suosittelen lämpimästi,meillä on ollut muitakin imureita,mutta Dyson on näistä paras. :)

ugh
Minä suosittelen Dysonia. Itsellä pepulle yltävät paksut hiukset, kaksi kissaa ja koira. Ja lapsi, pitkähiuksinen poika. Ei ole Dyson tukkeutunut kun jokaisen imuroinnin jälkeen putsaan ja tyhjennän säiliön.
Meillä on kyllä keskuspölynimuri, mutta olen vuosia asunut taloudessa, jossa sitä ei ollut. Mä en oo koskaan edes harkinnu tommosta pussitonta imuria, kun en toden totta jaksais joka imuroinnin jälkeen putsata sitä säiliötä. Miten ihmeessä se voi olla kätevämpää, kun pölypussin vaihto aika ajoin??? Siis ihan vilpittömästi tätä nyt kyselen, kun en tajua. Mulla ainakin kaikissa edellisissä imureissa on ollu tosi helppoa toi pölypussin vaihto ja pussin voi nakata suoraan roskikseen. Pussittomassa imurissa joutuu sitten niitä pölyjä pöllyttelemään roskikseen,ugh...

Dyson
Meillä on kyllä keskuspölynimuri, mutta olen vuosia asunut taloudessa, jossa sitä ei ollut. Mä en oo koskaan edes harkinnu tommosta pussitonta imuria, kun en toden totta jaksais joka imuroinnin jälkeen putsata sitä säiliötä. Miten ihmeessä se voi olla kätevämpää, kun pölypussin vaihto aika ajoin??? Siis ihan vilpittömästi tätä nyt kyselen, kun en tajua. Mulla ainakin kaikissa edellisissä imureissa on ollu tosi helppoa toi pölypussin vaihto ja pussin voi nakata suoraan roskikseen. Pussittomassa imurissa joutuu sitten niitä pölyjä pöllyttelemään roskikseen,ugh...
Mihin perustat kuvitelmasi, että pussittoman imurin säiliö pitäisi putsata joka imuroinnin jälkeen ?
Säiliöhän tyhjennetään sen täytyttyä, ja senkin oppii tekemään pölyjä pöllyttämättä.

miuh
Mihin perustat kuvitelmasi, että pussittoman imurin säiliö pitäisi putsata joka imuroinnin jälkeen ?
Säiliöhän tyhjennetään sen täytyttyä, ja senkin oppii tekemään pölyjä pöllyttämättä.
Vai kuvitelmani :)

No vaikka tähän:
Alkuperäinen kirjoittaja Dyson

Ihan itse tässä samaisessa ketjussa kirjoitit, että "jokaisen imuroinnin jälkeen putsaan ja tyhjennän säiliön" :-D

sivusta sanon
Vai kuvitelmani :)

No vaikka tähän:
Alkuperäinen kirjoittaja Dyson

Ihan itse tässä samaisessa ketjussa kirjoitit, että "jokaisen imuroinnin jälkeen putsaan ja tyhjennän säiliön" :-D
No se että joku sen putsaa joka imuroinnin jälkeen, ei toki tarkoita sitä että niin olisi pakko tehdä. Sattuu nyt vaan olemaan yhden käyttäjän (ehkä turha) tapa.

miuh
No se että joku sen putsaa joka imuroinnin jälkeen, ei toki tarkoita sitä että niin olisi pakko tehdä. Sattuu nyt vaan olemaan yhden käyttäjän (ehkä turha) tapa.
Joo, tottakai. Mutta eikös noissa kuitenkin pidä tyhjentää se säiliö suurinpiirtein yhtä usein kun pölypussikin pitäisi vaihtaa? Onko se säiliön tyhjentäminen + putsaus paljonkin vaivattomampaa kun pölypussin vaihto? Edelleen ihan mielenkiinnosta kyselen, kun ei oo kokemusta noista pölypussittomista (tai onhan toi keskuspölynimuri pussiton toki, mutta säiliö täytyy tyhjentää vähän harvemmin).

pussiton
Joo, tottakai. Mutta eikös noissa kuitenkin pidä tyhjentää se säiliö suurinpiirtein yhtä usein kun pölypussikin pitäisi vaihtaa? Onko se säiliön tyhjentäminen + putsaus paljonkin vaivattomampaa kun pölypussin vaihto? Edelleen ihan mielenkiinnosta kyselen, kun ei oo kokemusta noista pölypussittomista (tai onhan toi keskuspölynimuri pussiton toki, mutta säiliö täytyy tyhjentää vähän harvemmin).
Ainakin minusta on helpompaa, kun ei tarvitse muistaa ostaa niitä pölypusseja, ja silloin kun vielä muistaisi ostaa, ei muista minkä kokoisia niiden piti olla :)

miuh
Ainakin minusta on helpompaa, kun ei tarvitse muistaa ostaa niitä pölypusseja, ja silloin kun vielä muistaisi ostaa, ei muista minkä kokoisia niiden piti olla :)
No joo, toi on kieltämättä hyvä pointti. Muistan itsekin joskus kiroilleeni tuota samaa ja lisättynä vielä sillä, että vaikka muistaisi ostaa ja muistaisi mallinkin, vielä pitää löytää se kauppa, jonka valikoimissa juuri kyseiset pussit ovat :) Mä ratkaisin ton aikoinani niin, että ostin kerralla pusseja sitten aikamoisen kasan, ei tarttennu joka vuosi tuota vaivaa nähdä...

"Nuu Nuu"
Meillä oli jonkin aikaa pussiton imuri, jonka merkkiä en muista. Myyjä sen kaupassa ylisti maasta taivaisiin ja mentiin sitten halpaan. Joka imurointikerran jälkeen piti säiliö tyhjentää (ja se oli pölyistä hommaa) ja suodattimet pestä, että olisi edes vähän imenyt, vaikka meillä imuroitiin kerran viikossa eikä ollut edes lemmikkejä. Jonkin aikaa jaksettiin tuota rumbaa, kunnes luovutettiin ja ostettiin pussillinen Electrolux ja imurointi on huomattavasti mukavampaa, kun pussia ei tarvitse joka imurointikerran jälkeen vaihtaa ja imuri oikeasti imee. Kai niitä voisi toisenlaisiakin pussittomia imureita olla, mutta itse en semmoiseen imuriin enää sorru.

Clas ohlsolnilta saa pienen muoviosan, joka katsotaan lokerikosta mallikohtaisesti. Ja sitten kerran kun on sen imurikohtaisen muoviosan ostanut. Niin tarvitsee vaan ostaa sieltä yleispäteviä pölypusseja jotka sitten tosi helosti liitetään muoviosaan ja imuriin. Pussit on halpojakin vielä.
Ei tartte joka kerta miettiä mikä se imurin malli oli=)

"vieras"
No joo, toi on kieltämättä hyvä pointti. Muistan itsekin joskus kiroilleeni tuota samaa ja lisättynä vielä sillä, että vaikka muistaisi ostaa ja muistaisi mallinkin, vielä pitää löytää se kauppa, jonka valikoimissa juuri kyseiset pussit ovat :) Mä ratkaisin ton aikoinani niin, että ostin kerralla pusseja sitten aikamoisen kasan, ei tarttennu joka vuosi tuota vaivaa nähdä...
Mulla on rahapussissa pölynimurin mallinumero.
Ja netistäkin saa tilattua pölypusseja.

• Tykkää
Reactions: Lakukisu
miuh
[QUOTE="vieras";26774607]Mulla on rahapussissa pölynimurin mallinumero.
Ja netistäkin saa tilattua pölypusseja.[/QUOTE]

Joo, nykyään saa netistä mitä vaan. Mut ei sillon, kun mulla vielä perusimuri oli :-D

Nyt en kyllä ihan helpolla siirtyis pois tosta keskuspölynimurista, se sopii mulle paljon paremmin (hiljaisempi ääni ja pölyt menee asunnosta pois, ei leijaile suodattimista huolimatta takaisin kämppään).

Yhteistyössä