Pussilakanasetit

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30276696:
Siis eihän kukaan lakanoita valitse paksuuden vaan tiheyden mukaan. Threadcount on se avainsana. Kyllähän juuttikangaskin on paksua, muttei kukaan sellaisissa nuku, ja juuri juuttikankaaseen voi noita jonkun kehumia Angry Birds -lakanoita verrata :LOL:
Mulle on suoraan sanottuna ihan yksi ja sama, mikä on oikea termi. Kun otan lakanan käteeni, niin en halua nähdä kättäni sen läpi.

Eikä nettisivuilla puhuta yhtään sen enempää threadcounteista, tiheyksistä, paksuuksista kuin kiihtyvyyksistäkään. :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja myös.;30276943:
Minäkin oon kyllä ollut tyytyväinen IKEAn pussilakanoihin! Niissä on eroja lakanan tuntumassa - osa on jotenkin tosi karheita, osa ihanan pehmeitä. Meillä on kestänyt hyvin ne ja kuositkin ovat monesti olleet mieleeni. :)

Finlaysonilla on kanssa joitain, jotka on tosi hyviä, mutta niilläkin on osa sellaista todella karheaa materiaalia.

Itse en osta koskaan netistä pussilakanoita, koska haluan tunnustella niitä, että miltä tuntuvat. Koska niistä karheista en tykkää.
Alkaa vaikuttaa siltä, että pakko lähteä kauppoja kiertelemään. Pystyy tosiaan kokeilemaan sitten niitä kankaita.

Ei vaan millään jaksais kierrellä kolmen alle 5-vuotiaan kanssa kovin montaa kauppaa.

"puuvilla"
Finlaysonin lakanat on nykyisin erittäinkin huonoja. On hyvin harvaan kudottua puuvillaa ja vetäessä venyy kun purkka. Ei yhtään samanlaista kun vielä joitain vuosia sitten. Hintan on kyllä noussut ihan reippaasti näissä tuotteissa.

Suosittelen ostamaan perkaali? puuvillaa olevia lakanoita. On ollut hyviä.

[QUOTE="puuvilla";30277406]Finlaysonin lakanat on nykyisin erittäinkin huonoja. On hyvin harvaan kudottua puuvillaa ja vetäessä venyy kun purkka. Ei yhtään samanlaista kun vielä joitain vuosia sitten. Hintan on kyllä noussut ihan reippaasti näissä tuotteissa.

Suosittelen ostamaan perkaali? puuvillaa olevia lakanoita. On ollut hyviä.[/QUOTE]

Mistä sellaisia voi ostaa? Tiettyjä merkkejä mielessä?

Eikä nettisivuilla puhuta yhtään sen enempää threadcounteista, tiheyksistä, paksuuksista kuin kiihtyvyyksistäkään. :headwall:
Hahhahhah kyllä vaan puhutaan, siis niiden oikeasti hyvälaatuisten lakanoiden kohdalla. Nyt vaan olet seulonut niitä huonoja lakanoita, joissa tosiaan ei mitään ylimääräistä mainintaa ole, kun ei ole mitään mainitsemisen arvoista :LOL:

vierass
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30278489:
Miten onnistuitkin löytämään esimerkeiksi noin rumia lakanoita?

Eipä mulle tuo lankaluku kerro yhtikäs mitään. Ikävä kyllä.

Pitääkin pyytää miehen kaveria tuomaan Egyptistä kankaita, kun hintaa näyttää olevan. Vielä parempi, jos pyytää sitä kaveria teetättämään mittojen mukaan lakanat siellä. Todennäköisesti tulisi huomattavasti edullisemmaksi.

Eipä mulle tuo lankaluku kerro yhtikäs mitään. Ikävä kyllä.

Pitääkin pyytää miehen kaveria tuomaan Egyptistä kankaita, kun hintaa näyttää olevan. Vielä parempi, jos pyytää sitä kaveria teetättämään mittojen mukaan lakanat siellä. Todennäköisesti tulisi huomattavasti edullisemmaksi.
Egyptin puuvilla on puuvillalaatu, eikä se kerro mitään Egyptistä ostettujen kankaiden laadusta :D :D Ja mitä tuohon threadcountiin tulee, niin kärjistettynä, mitä isompi luku sen parempi. Eli suomeksi sanottuna tuo 300 on hyvälaatuinen.

Random.
Ap:lle vielä vähän satiinista ja puuvillasatiinista.. Puuvillasatiini on siis 100% puuvillaa, satiini oikeasti tarkoittaa vain tapaa, millä kangas on kudottu. Se "liukas" satiini sitten onkin polyesterikammotusta.

Puuvillasatiini tuntuu lähinnä hieman sileämmältä ihoa vasten tavalliseen puuvillaan verrattuna. Eikä siellä pussilakanan sisällä peitto mihinkään karkaile. Polyesteriversioissa aivan varmasti.

Meillä on kyllä kestänyt nuo jotexin lakanat useampia vuosia, vaikka ovatkin "huonolaatuisia". Ja mahtuvat ihan normaalisti peittoon, vaikka joku siitä aiemmin valitti. Ihan hyvä hinta kun kestää kuiitenkin useamman vuoden ja kuosit miellyttää :)

Yhteistyössä