puskurirahastoa/ sossuun soitettu / sis. vielä yhden kysymyksen 3 sivulla :D

No eikä pidä olla mitään puskurisäästöjä.

Tokikaan sellaisesta ei mitään haittaa ole, mutta me on pärjätty kyllä aina ilman säästöjäkin :) Meillä oli säästöjä, mutta ne meni kun tuli äkillinen meno vastaan...joskin oltais saatu se raha kyllä lainaksikin, jotta siihenkään emme olisi välttämättä säästöä tarvinneet.

Eikös yleensä sanota että 1kk tulot olisi hyvä olla säästössä...? Me ei tosin kyllä ikinä niin suuriin summiin päästä :)
 
Jaa-a, me ollaan oltu niinkin huonoja ihmisiä ettei olla säästetty ns pahanpäivän varalle :ashamed:
Mutta mä luulen jotta varmaankin 6kk palkkatulojen verran olisi hyvä summa olla säästössä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Siis ns. vararahastoa? Meillä on yleensä varatilillä 1000-4000 e, joskus käytetään osa, mutta aika äkkiä kertyy taas.

Me käytettiin osa vararahoista reissuun, oli kerrankin mahdollisuus lähteä.. Tultiin reissusta ja alkoi selviään pieniä klikkejä (hemmetin vaikeita asioita kertoa, jos ei omaa hyvää ulosantia kirjallisesti ) ja nyt ollaan ilman tuloja oltu puolvuotta. Tai no minun pvraha on juossut, mutta sekin n. 200euroa nettona ^_^


*muoks, ei tiedetty siis, että voidaan olla yli 7kk tulottomia. Toki tulee sit takautuvana kaikki
 
fanni
Alkuperäinen kirjoittaja Liptoni:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Siis ns. vararahastoa? Meillä on yleensä varatilillä 1000-4000 e, joskus käytetään osa, mutta aika äkkiä kertyy taas.

Me käytettiin osa vararahoista reissuun, oli kerrankin mahdollisuus lähteä.. Tultiin reissusta ja alkoi selviään pieniä klikkejä (hemmetin vaikeita asioita kertoa, jos ei omaa hyvää ulosantia kirjallisesti ) ja nyt ollaan ilman tuloja oltu puolvuotta. Tai no minun pvraha on juossut, mutta sekin n. 200euroa nettona ^_^


*muoks, ei tiedetty siis, että voidaan olla yli 7kk tulottomia. Toki tulee sit takautuvana kaikki
Käytitte omat rahat ja nyt ette saa mistään mitään? Miten voi olla???
 
vieras
minulla on henkilökohtainen puskurirahasto mm. kotihoidonkausia varten (noin kymmenen tuhatta euroa) ja yhteistä rahaa on yhteisiä asioita varten (auton remontit, kodin korjauksiin ja hankintoihin liittyvät) noin viisi tonnia. Sillä selviää hyvin, kun joka kuukausi menot ylittävät kuitenkin tulot. Pakko olla jemmassa rahaa, ei tulisi muuten mistään mitään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
minulla on henkilökohtainen puskurirahasto mm. kotihoidonkausia varten (noin kymmenen tuhatta euroa) ja yhteistä rahaa on yhteisiä asioita varten (auton remontit, kodin korjauksiin ja hankintoihin liittyvät) noin viisi tonnia. Sillä selviää hyvin, kun joka kuukausi menot ylittävät kuitenkin tulot. Pakko olla jemmassa rahaa, ei tulisi muuten mistään mitään.
Teillä on aika fiksusti tehty...tarvis ottaa itseään niskasta kiinni ja tehdä sama. Oikeasti kuukausitasolla meillä menee kaikkeen hömppään ihan turhia euroja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja fanni:
Alkuperäinen kirjoittaja Liptoni:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Siis ns. vararahastoa? Meillä on yleensä varatilillä 1000-4000 e, joskus käytetään osa, mutta aika äkkiä kertyy taas.

Me käytettiin osa vararahoista reissuun, oli kerrankin mahdollisuus lähteä.. Tultiin reissusta ja alkoi selviään pieniä klikkejä (hemmetin vaikeita asioita kertoa, jos ei omaa hyvää ulosantia kirjallisesti ) ja nyt ollaan ilman tuloja oltu puolvuotta. Tai no minun pvraha on juossut, mutta sekin n. 200euroa nettona ^_^


*muoks, ei tiedetty siis, että voidaan olla yli 7kk tulottomia. Toki tulee sit takautuvana kaikki
Käytitte omat rahat ja nyt ette saa mistään mitään? Miten voi olla???
Ollaan oltu jo puolvuotta tulottomia. Odotettiin n. 2kk, että on tulotonta. Tai tuleehan nuokin kuukaudet takautuvana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
olishan se hyvä olla mutta kun ei ole mistä laittaa säästöön :(
Komppaan täysillä edellistä! Kun tulot on epäsäännölliset, on pakko siirtää laskujen eräpäiviä siihen hetkeen, kun jostain jotain tulee, ja sitten kun tulee, niin kaikki menee samantien. Juuri eilen maksoin ison kasan laskuja pois ja mieleen tuli vanha sanonta "tili tuli, tili meni, näkikö kukaan, mitä tapahtui?! :)
 
vieras
Ei olla tarkkaan laskettu kauanko selvittäis, mutta muutama tonni on molemmilla aina ylimääräistä säästössä. Joskus niitä käytetään isoihin menoeriin ja sit taas kerrytetään.

Ap fiksusti kysyi monelleko kuukaudelle, kun niin paljon riippuu perheen tuloist ja menoista. En kuitenkaan osaa tähän vastata. Meillä sikäli ehkä erilainen tilanne kuin monella, että minä olen jo työttömänä tällä hetkellä enkä miehen tulojen vuoksi saa mitään. Ei siis olisi hirveä pudotus, jos mieskin jäisi ilman työtä. Silloin ainakin saataisiin molemmat työkkärikorvausta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kati:
anteeks ap uteluni mutta miten voitte olla tulottomia noin kauan? siis kai te kaikki tuet olette saaneet?

varmaan 3kk lainanlyhennys/vuokra,ruoka ym rahaa olisi hyvä varata.
Vaikea selittää.. asiat kestää eri maassa.
ja toki saadaan sitten takautuvana kaikki tulot/etuudet

Missäs ne kaikki, jotka aina huutelee köyhyysketjuissa nuista vararahoista, säästöistä tms? :D
 
yhäri hoitovapaalla
No mun tulot on alle toimeentulotuen ja silti mulla on säästössä tuhansia euroja :D Ja joka kk mä kituutan ja laitan lisää säästöön "pahempia päiviä" odotellen... Niin ja tosiaan tämän köyhempi kuin nyt olen, ei voi olla :D

Mitähän se sit on, kun palaan töihin... Kituutus jatkuu ja melkein koko palkka säästöön?
 
Alkuperäinen kirjoittaja yhäri hoitovapaalla:
No mun tulot on alle toimeentulotuen ja silti mulla on säästössä tuhansia euroja :D Ja joka kk mä kituutan ja laitan lisää säästöön "pahempia päiviä" odotellen... Niin ja tosiaan tämän köyhempi kuin nyt olen, ei voi olla :D

Mitähän se sit on, kun palaan töihin... Kituutus jatkuu ja melkein koko palkka säästöön?
Kuin pitkälle sun säästöt veisi kuukausina?
 
yhäri hoitovapaalla
Alkuperäinen kirjoittaja Liptoni:
Alkuperäinen kirjoittaja yhäri hoitovapaalla:
No mun tulot on alle toimeentulotuen ja silti mulla on säästössä tuhansia euroja :D Ja joka kk mä kituutan ja laitan lisää säästöön "pahempia päiviä" odotellen... Niin ja tosiaan tämän köyhempi kuin nyt olen, ei voi olla :D

Mitähän se sit on, kun palaan töihin... Kituutus jatkuu ja melkein koko palkka säästöön?
Kuin pitkälle sun säästöt veisi kuukausina?
No mun menoilla sit tommoset puoli vuotta varmaankin... Mutta sitä mieltä olen, että 2-3 kk on ihan riittävä. Siinä ajassa yleensä just saa muut asiat kuntoon... Siis puhutaan esim lomautuksesta ja päivärahakäsittelyn kestosta sun muusta.
 

Yhteistyössä