puskurirahastoa/ sossuun soitettu / sis. vielä yhden kysymyksen 3 sivulla :D

Alkuperäinen kirjoittaja yhäri hoitovapaalla:
Alkuperäinen kirjoittaja Liptoni:
Alkuperäinen kirjoittaja yhäri hoitovapaalla:
No mun tulot on alle toimeentulotuen ja silti mulla on säästössä tuhansia euroja :D Ja joka kk mä kituutan ja laitan lisää säästöön "pahempia päiviä" odotellen... Niin ja tosiaan tämän köyhempi kuin nyt olen, ei voi olla :D

Mitähän se sit on, kun palaan töihin... Kituutus jatkuu ja melkein koko palkka säästöön?
Kuin pitkälle sun säästöt veisi kuukausina?
No mun menoilla sit tommoset puoli vuotta varmaankin... Mutta sitä mieltä olen, että 2-3 kk on ihan riittävä. Siinä ajassa yleensä just saa muut asiat kuntoon... Siis puhutaan esim lomautuksesta ja päivärahakäsittelyn kestosta sun muusta.
Muutes, tiettyyn pisteeseen asti on hyvä olla kitsas, pihi ;D
 
Tästä avauksesta on ollut sekä hyötyä että haittaa, sillä tämä vararahaston perustaminen on jäänyt nyt oikein kunnolla pyörimään mieleen jopa siinä määrin että on jäänyt hieman muut asiat hoitamatta B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Tästä avauksesta on ollut sekä hyötyä että haittaa, sillä tämä vararahaston perustaminen on jäänyt nyt oikein kunnolla pyörimään mieleen jopa siinä määrin että on jäänyt hieman muut asiat hoitamatta B)
Hienoa, jos oli jotain hyötyä :D. Itseä suorastaan vit*uttaa, kun en osannu paremmin varautua tähän tulottomaan aikaan :p

Muoks; ei siis tiietty, että kestää tuloton kausi näin kauan
 
FBI
Alkuperäinen kirjoittaja Liptoni:
Alkuperäinen kirjoittaja FBI:
Rahastoissa on yhteensä n. 6000?. Eläkesäästöjä on saman verran, jotka vois irrottaa todellisen pakon tullen.
Ja kuukausina? Ja onko nuo rahastot myös niin, että voisit heti ottaa varat käyttöön?
Rahastoja jos verrataan mein tuloihin niin vajaa kolme kk olis noissa, mutta elettäishän me tuolla summalla pidempään.
Rahastoista rahat saa yleensä muutamassa vuorokaudessa.

 
Inkku
Meillä isännän kanssa molemmilla vararahastoja 2000?. Sillä tosin pärjäisi max. 2 kuukautta. Enemmänkin pitäisi olla, mutta tuppaa hupenemaan rahat niin ettei säästöön jää-
 
m
Meillä on yhteensä jotain 60 000eur+ käyttötileillä yleensä vähimmillään 2000+5000eur, eläishän noilla pitkään. Tarkoitus on kuitenkin että tuossa on säästöjä pojalle, ja omalle eläke iällekin jo. Lainaa taitaa olla saman verran jälkellä, mutta lainan ollessa halvempaa kuin näillä rahoille saatava korko, ei kannata maksaa pois sen nopeampaa ( jälkellä n. 4-5v )
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mielellään puoleksi vuodeksi. Siinä ajassa yleensä ehtii tasapainottaa menonsa niin, että pienelläkin rahalla pärjää.
Just... meillä siis pitäis olla 30 000 tuhatta jemmatilillä. Ei ikinä, jos tarvii jotain enemmän yllättäen niin haen mielummin pankista lainaa...
 
Meillä on tällä hetkellä pari tuhatta euroa jemmassa yllättävien menojen varalle. Tällä hetkellä ei saada säästöjä lisää, kun itse olen äitiyspäivärahalla ja mies vielä vuoden päivät opintotuella. Rahat on saatu säästöön aiempien kesätöiden ja edellisen työsuhteeni aikana. Sitten, kun mennään molemmat työelämään, on tarkoituksena laittaa joka kuukausi jokunen satanen säästöön.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ikuisuus:
Meillä on tällä hetkellä pari tuhatta euroa jemmassa yllättävien menojen varalle. Tällä hetkellä ei saada säästöjä lisää, kun itse olen äitiyspäivärahalla ja mies vielä vuoden päivät opintotuella. Rahat on saatu säästöön aiempien kesätöiden ja edellisen työsuhteeni aikana. Sitten, kun mennään molemmat työelämään, on tarkoituksena laittaa joka kuukausi jokunen satanen säästöön.
Kauaksi aikaa tuo riittäis?

Myöhässä hoksasin tämän, mutta katsotaan jos ikuisuus olisi paikalla
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko teillä siis noita vararahastoja itsellänne ap? Onko teillä työpaikat?
Alkuperäinen topikki oli, että kuin pitkälle on mahdollisia vararahastoja.. mikä ois sellainen 'sopiva'?

Meillä tuli sellainen tilanne vain eteen, että tuet venyy ja takautuvana toki saamme puolelta vuodelta
 
Alkuperäinen kirjoittaja Blue:
Me yritetään pitää vähintään kahta lainanlyhennystä säästötilillä koko ajan. Koitetaan parhaamme mukaan sitä kartuttaakin, mutta se on mimimi.
Me maksettiin pariksi kuukaudeksi etiäpäin lyhennyksiä, mutta muitakin laskuja on ja ruokaa tarttis =)
 
Kulli
Miksi pitäisi säästää?

No toisaalta tajuan jos pesukone hajoaa niin sossu ei osta uutta. Mutta en mä peruselämistä maksaisi omasta pussista kun ei ole minusta kiinni jos ei heti löydy uutta työpaikkaa.
 
Meillä on nykyään aina sivussa rahaa sellainen viitisen tuhatta mutta ei todellakaan siis varauduta pahan päivän varalle vaan kaikenlaiseen kivaan mitä saattaakaan tulla mieleen. Jos ja kun raha tuhlaillaan niin nopeasti sen säästää takaisin.
En osaa liikaa murehtia huomista, pitäisi kyllä varmaankin opetella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Meillä on nykyään aina sivussa rahaa sellainen viitisen tuhatta mutta ei todellakaan siis varauduta pahan päivän varalle vaan kaikenlaiseen kivaan mitä saattaakaan tulla mieleen. Jos ja kun raha tuhlaillaan niin nopeasti sen säästää takaisin.
En osaa liikaa murehtia huomista, pitäisi kyllä varmaankin opetella.
Tuollain joskus itekkin ajattelin, mutten enää =)rahaa oli tarpeeksi 1kk reissun tekoon ja puolen vuoden asumiseen..
 
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Meillä on 1000-2000 säästötilillä. Surkean vähän saadaan rahaa, mutta silti joitain kymppejä nipistetään tuonne säästöön joka kk.
Kuukauden-pari tuolla säästötilillä eläisi.
Kyllähän nuo kymppien nipistyksetkin kerryttää vuodessa säästöä,parempi se, kuin ei mitään
 

Yhteistyössä