Purnausta lasten serkusta....

  • Viestiketjun aloittaja Ohommm
  • Ensimmäinen viesti
Ohommm
Elikkä on meillä aika paljon.
Tulee hyvin toimeen meidän kaikkien kanssa...

Minusta silti viikonlopussa esim. yksi yö riittäisi kyläilyä. Varsinkin jos ne alkaa aamupäivällä ja loppuu seuraavaan iltaan.

No tässä sitten jo sovin tuon serkun äidin kanssa että se tulee hakemaan kun sitten tää lapsi ITSE soittaa sille äidille, ettei tarvii jos hän saakin jäädä vielä yöksi. No lapsen äiti sanoo että kyllä se käy jos mulle sopii ja siinä sitten ollaan. Äiti soittaa minulle vielä että kai se onnistuu ja mä en osaa kieltäytyä koska ei ole kieltäytymiseen mitään ns. kunnon syytä.

Jos mä en suostu, olen ILONPILAAJA JA tylsimys koska mitä haittaa siitä olisi? Ei meillä ole menoja ja lapset on yhdessä rauhallisia.

Joten suostun aina. Ja tämä johtaa siihen että serkku on meillä melkein joka viikonloppu.
Kuorossa ihmettelevät jos on sellaista, ettei voi tulla meille jos olen viikonlopun lasten kanssa kotona. Onko mun pakko aina ottaa se meille? Ei ole. Haluan joskus viettää aikaa vain oman perheeni kanssa.

Silti mun on hirveen vaikee kieltäytyä ja olen huomannut että "pitää" keksiä tekosyitä miks ei voi jäädä toiseks tai kolmanneks yöks ... kesää odotellessa vaan niin...

Ymmärtääkö kukaan?

Turhaa nurinaa, tiedän. Minä se tässä aikuinen olen ja pelisäännöt kotiini laitan. Mutta en halua olla se tylsä akkakaan joka "ei nyt vaan jaksa sua".
 
"Hei"
Onko oma lapsesi vastaavasti kylässä serkullaan? Voisiko sitä ehdottaa välillä toisinkin päin? Oma koti on oma koti ja ihan hyvin voi nätisti sanoa, että nyt halutaan olla oman väen kesken viikonloppuna.
 
alkuperäinen
[QUOTE="Hei";23401284]Onko oma lapsesi vastaavasti kylässä serkullaan? Voisiko sitä ehdottaa välillä toisinkin päin? Oma koti on oma koti ja ihan hyvin voi nätisti sanoa, että nyt halutaan olla oman väen kesken viikonloppuna.[/QUOTE]

Eivät ole, eivät viihdy siellä. En tiedä miksi mutta aina ne pyytää vaan tänne meille.
 
"vieras"
Etkö osaa keksiä pieniä valkoisia valheita...? Meille on tulossa vieraita, olemme lähdössä kyläilemään, ajattelimme käydä perheen kesken... Ja nämähän menot voivat yllättäen sitten peruuntua viime hetkellä. Ei vaan, suosittelen kyllä sanomaan ihan suoraan, että nyt ei sovi viikonloppuvierailu. Ei kai sitä tarvitse syytä kertoa, vaan sanoa että sovitaan vaikka että parin viikon päästä taas serkku voi tulla kyläilemään.
 
"vieras"
Oikeamminhan sun pitäs purnata nyt sun serkun äidistä, kun hän antaa olla oman lapsen toisen luona noin usein... Siis onhan selvää että hän siellä huokaisee helpotuksesta ja sinä saat yhden lisää hoidettavaksesi! Sanot nyt vaan suoraan, jämäkästi mutta ystävällisesti että tähän pitää tulla joku roti tähän touhuun, muuten sama meno jatkuu vaan!
 
5+2+lemmikit
Hei!
Tai ehkä mä sopisin tästä lähin ihan yleisen käytännön että AINA voi olla vain yhden yön kerrallaan, että meidän perheessä on sellainen sääntö.
Muutenkin noita "meidän perheen sääntöjä" kannattaa käyttää, meillä ainakin omat toimii paremmin kun tietävät että meidän perheessä ei vaikka valehdella, sitä on helpompi pyytää sitten myös vierailta tms.
 
Kerrot serkun äidille suoraan että "tänään ei käy, koska haluamme olla välillä oman permeemme kesken" yksinkertaista?
Jos loukkaantuu niin se ei ole sinun asiasi vaan sen äidin. Jokaisella on oikeus vetää raja siihen kuka ja kuinka kauan ja usein vierailee kodissaan.
 

Yhteistyössä