purkkiruokia kun täyttää yksi

bona
Mitä ruokaa yleensä teette kun omatekoisia annatte? onko jotain mitä ei saisi yksivuotiaalle antaa? poika täyttämässä vuoden ja tähän mennessä syönyt vain purkki ruokaa mutta rahallisesti helpottais ku alkais "aikuisten ruokaa" syömään..
 
Meillä ei juurikaan ole purkkeja tuo kolmonen pian 1v5kk saanu, heti, kun maitotaloustuotteita alettiin antaa, niin siirryin antamaan ennemmin vaikka atrian lihaperunasoselaatikkoa. Kotiruokamaista ja ennenkaikkea halvempaa. Näitä on tietysti vähä huonompi mukaan ottaa. Mä en purkeista niin piittaa, kun tuntuu että ne on kaikki niin tajuttoman tomaattisia tai muuten vaan ällön näköistä se sapuska. :x
 
einekset
Kyllä 'isojen' purkkiruuat päihittää einekset ravitsemuksellisesti.
Meidän yli 2v saa aina välillä purkkiruokaa, jos ei sama ruoka mitä itse syömme uppoa tai jos on kova kiire tai pitää saada ruokaa nopesti.
Käytännössä 1-2 kertasa viikossa.
Eineksistä kannattaa muuten lukea tuoteselostetta, osassa on ihan törkeästi lisäaineita. Lisäaineettomia olemme tytölle antaneet, jos on syöty itse eineksiä. Mutta ei meillä hirveästi niitä harrasteta.
 
Poikamme 1v saa pääasiassa purkkiruokaa. Kun miehelläni on aikaa keskittyä lapselle sopivaan ruoanlaittoon viikonloppuna, silloin poika saa kotiruokaa. Äitini laittaa myös pojalle kotiruokaa, kun tapaamme. Minä aion syöttää pojalle pääasiassa purkkiruokaa niin kauan kunnes saamme hoitajan kotiin eli 2 vuotiaaksi asti. Itse en ole koskaan ollut ruoanlaittaja ja mielestäni kaupan ruoat ovat todella hyviä (kun katsot, mitä ostat).Keitän itse tietysti puuroa ja kiisseleitä :) Jotain osaan!
Juodaan vielä Tuttelia.

 
Purkkiäiti
Moi,

meillä lapsi nyt 1v ja 1vko ja pääasiassa purkkiruoalla mennään. Poika syö tosi huonosti eli paino kulkee -10 käyrillä. Kotiruokaakin olen toki yrittänyt antaa mutta se uppoaa huonosti. Ainoana ei-purkitettuna ruokana on oikeastaan banaani :ashamed: Mutta sekä äidin että pojan hermoja säästää siis purkkiruoka. Maitona edelleen oman äidin tuotokset ja lehmä-mamman punainen.

Itseä kovasti jo hävettää tämä purkkiruoka ja kovin kärkkäästi ihmiset tuntuvat sitä myös kommentoivan. Itse ajattelen, että parempi että saan pojan mahaan uppoamaan edes jotain...
 
meijän 1v 5kk syöny jo 5kk omatekosta ruokaa ja nyt jo aivan samaa ku itekki syödään.meillä ei ole 8kk eikä 1v purkit kevannu koskaa vaan yökki jo ekassa lusikassa.rasvatonta maitoa meillä,nlan mukaa.kuulin et rasvatonta maitoo suositellaa mut ruuan joukkoo öljyä se periaatteessa kuulemma parempi koska kevyt maidossa eläin perästä rasvaa ja kasvisrasva terveellisempää.niimpä olenpi sitä mieltä että mitä muut jua ni sitä muksukin :)
 

Yhteistyössä