purkkiruokia kun täyttää yksi

onko ketään joka antaa purkkiruokia enimmäkseen eikä tee usein itse ruokaa? niin annatteko te rasvatonta tai kevyt maitoa? kun eikö purkeissa ole rasvalisät jo niin jos antaa rasvatonta ei tarvitse rasvalisää, siis jos purkit käytös..
 
Musta kevytmaitoa suositellaan vauvoille ja lapsillekin, mutta kaikille se ei vain maistu, esim meillä tahtoovat rasvatonta.
Meidän lapset siirtyneet kotiruokaan ennen 1v ikää niin noista purkkien ravintoarvoista en osaa sanoa.
 
Mä yritin tuosta 1veestä eteenpäin aina toisen ruuan antaa kotitekoista ja toisen purkista. Nyt poika 1v 9kk eikä purkkiruoka ole kelvannut enää moneen kuukauteen.

Maitona meillä on aina juotu rasvatonta maitoa. Meille neuvolassa ainakin sanottiin, että sitä maitoa lapselle mitä itsekin juo. :)
 
Meillä neuvolassa suositeltiin taas rasvatonta maitoa.
Olen huomannut että tässä maassa neuvoloissa ei todellakaan ole oikein missään asiassa yhtenäistä linjaa. Ei edes saman neuvolan sisällä. Jokainen neuvolantäti taitaa ohjeistaa omien mieltymysten mukaan.
 
No meillä on tytöt 1 ja 3 v, ja molemmat saa toisen ruokansa yleensä purkista. Hyvin yleensä maistuu. Juomana meillä on rasvaton maito, ja sitä täällä ainakin on suositeltu. Riippuu myös paljon lapsen koosta, jos pikkunen lapsi ja tarvii lihaa luun ympärille niin suositellaan jopa täys maitoo..yök.
 
krisse-80
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.12.2006 klo 16:28 Cruella DeVille kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.12.2006 klo 16:25 vieras kirjoitti:
Te, jotka ette tee itse ruokaa lapselle,vaan annatte purkista, niin kuinka kauan aiotte purkkiruokaa syöttää? Kolmevuotiaaksi asti? Mitä sen jälkeen? Eineksiä?
mitens ne einekset tähän liittyy syökö noin 1-veenä purkista vai ei....
Aiva. Meillä puolitoistavuotias tyttö syö omatekosta ja purkista, koska omatekoset ei kaikki uppoa, kuten makaronilaatikko ym. Pitää olla hienonnettavaa, ei niin karkeaa.
 
meillä on poika jo 2v. ja saa vieläkin satunnaisesti purkkiruokaa. Kaapissa on siis varalla pari purkkia, esim. sellaisia tilanteita varten että tullaan myöhään kotiin eikä ole ruokaa, eikä jakseta enää lähteä kauppaan. Tai jos on muuten vaan kiire eikä ruokaa kerkeä laittamaan. Silloin aikuiset syö vaikka leipiä ja poika purkkiruokaa. Ja kyllä, meillä syödään muutenkin eineksiä hyvin paljon. Olen vissiin kerran elämässäni tehnyt ruuat alusta loppuun aivan itse, siis alkuraaka-aineista :D
 
No ei kenellekkään suositella kyllä punasta maitoa :headwall: sehän on sellasta ihraa et yök!! ja todella epäterveellistä eläinrasvaa!! Rasvatonta maitoa suositellaan nykyään kaikille ja pehmeää rasvaa(öljyä tai rasiamargariinia) lisänä lapselle ja hyvää tekee aikuisellekkin-->putsaa noita verisuonia ettei tukkiutus sillä kovalla rasvalla mitä nykysuomalaiset saa ihan liikaa!! tölkkiruuissahan on öljyä lisättynä,mut meillä syödään pääsääntönä kotiruokaa,mutta varulta pitää olla pari tölkkiä kaapissa jos esim. lähetään johki tai ollaan menos ja kiire tulee ruuanlaiton kans niin sillon syödään valmisruokaa(purkki) mut kyllä lapselle kotiruokaa niinku aikuisillekkin hyvää tekee ;)

tiesittekö että mikrossa lämmittäessä kuolee suurin osa vitamiineista! eli ei paljon mitään jää jos esim. tölkkiruuan lämmität :(
 
Tämä on sellainen iäisyys kysymys...toiset ovat purkkiruokia vastaan henkeen ja vereen ja toiset tykkäävät käyttää niitä. Mielestäni on ihan sama miten jokainen tekee. Itse tietää parhainten.

Meillä neiti 1v, 1kk syö yleensä oma tekemää ruokaa, mutta annan huoletta myös purkista ruokaa jos on sellanen ruoka itsellä ettei voi lapselle antaa tai jos edellisenä päivänä ei ole ruokaa jäänyt.

Kukin tallaa tyylillään...

Maidosta, meillä juodaan kevyt maitoa ja laitan myös ruokaan ruokaöjlyä, kun tuon neitin painoa pitäisi pikkasen nostaa ylemmän =)
 
Meidän 1,5 v syö kotona lähes pelkästään purkkiruokia. Päiväkodissa syö ns. kotiruokaa. Me kun emme laita viikolla mitään ruokaa vaan me aikuiset syömme töistä tullessa leipää tms ja lapsi siis purkkiruokaa. Viikonloppuna kun teen ruokaa niin sitten lapsi syö tietysti sitä, jos vaan on sellaista mikä kelpaa.
Hyvin voi ja kasvaa... en tiiä sitten onko kauheen väärin? :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.12.2006 klo 13:07 Vieras kirjoitti:
Meidän 1,5 v syö kotona lähes pelkästään purkkiruokia. Päiväkodissa syö ns. kotiruokaa. Me kun emme laita viikolla mitään ruokaa vaan me aikuiset syömme töistä tullessa leipää tms ja lapsi siis purkkiruokaa. Viikonloppuna kun teen ruokaa niin sitten lapsi syö tietysti sitä, jos vaan on sellaista mikä kelpaa.
Hyvin voi ja kasvaa... en tiiä sitten onko kauheen väärin? :/
joo varmaan tosi väärin.... kuten tossa sanottiinkin tää jakaa porukan, jotku on vastaan toiset puolesta. ite syötän tolle 1v3 kk pojalle purkkiruokia koska sieltä saa monipuolisempaa ruokaa kun mitä mun tekemä ois ja sitte vielä se painaa että oon yh ni en itelle vaan jaksa joka päivä ruokaa vääntää. ja tuo vielä ylenkatsoo useimmat mun tekemät eväät :/
 
Pakko vielä lisätä..
Meillä tyttö juo punaista maitoa, samoin esikoinen (jonka painoa täytyy saada nousemaan). Punainen maito on lähinnä äidinmaidonkorviketta ja siksi ainoa, jota tyttö kunnolla juo.
Itse juodaan kevytmaitoa ja isäntä käyttää kahviinsa tuota täysmaitoa.
Meidän perheessä ei käytetä juurikaan mitään vähärasvaista, koska pojan ja mun itseni täytyy saada painoa nousemaan...
 
meidän tyttömme on 1.v 24.12 ja syö aivan samoja ruokia kun mekin ja samaa piimää ja maitoa ja hyvin kelpaa kaikki mitä on annettu.jos menemme kyläilemään sillon on omat purkki ruoat mukana.piparia ja glögiäkin on maistettu nam....
 
Meidän pojulla tulee ikää pian 1v9kk ja aika usein tulee purkkiruokia syötettyä. :whistle: kotona syömme kaikki normaalia kotiruokaa, mutta kun on lääkäri sun muita reissuja kaupungille, niin purkkiruoka kulkee vaan sujuvasti mukana ja on helppo lämmittää missä vaan kahvilassa. =) Monesti se tulee myös otettua mukaan kerhoon, jos ei satu olemaan edellispäiväsitä ruokaa eväslaatikkoon.

En jaksa noista sen suurempia omantunnon tuskia tuntea, pääasia että lapsi saa ruokansa.
 
Meillä syödään kanssa aika paljon purkki ruokaa. Itse teen vaan kerta päivään ruuan. Toinen ruoka päivässä yleensä purkista, riippuen onko jäänyt edellispäivän ruokaa joka kelpaisi jätkälle. :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.12.2006 klo 13:20 Cruella DeVille kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.12.2006 klo 13:07 Vieras kirjoitti:
Meidän 1,5 v syö kotona lähes pelkästään purkkiruokia. Päiväkodissa syö ns. kotiruokaa. Me kun emme laita viikolla mitään ruokaa vaan me aikuiset syömme töistä tullessa leipää tms ja lapsi siis purkkiruokaa. Viikonloppuna kun teen ruokaa niin sitten lapsi syö tietysti sitä, jos vaan on sellaista mikä kelpaa.
Hyvin voi ja kasvaa... en tiiä sitten onko kauheen väärin? :/
joo varmaan tosi väärin.... kuten tossa sanottiinkin tää jakaa porukan, jotku on vastaan toiset puolesta. ite syötän tolle 1v3 kk pojalle purkkiruokia koska sieltä saa monipuolisempaa ruokaa kun mitä mun tekemä ois ja sitte vielä se painaa että oon yh ni en itelle vaan jaksa joka päivä ruokaa vääntää. ja tuo vielä ylenkatsoo useimmat mun tekemät eväät :/
Jaksamisen mukaan hyvät naiset!
Meillä oli "pakko" jaskaa tehdä omat ruuat, kun tyttö ei suostunut syömään koskaan purkkiruokaa. Aloitetiin omatekoisilla soseilla 5kk iässä. sit kun tuli reissuja jonnekin päin, niin eipä purkkiruoka maistunut. Mutta ei se ole häpeä, jos syö purkkiruokaa. Pääasia, että saa ruokaa vai mitä?!? Kaikilla maailman lapsilla ei ole sitä mahdollisuutta...
 

Yhteistyössä