purkkiruokaa: huono äiti

Ei se ole huonon äidin mittari jos antaa purkkiruokaa. Pääasia on että lapsi saa ruokaa. Itse en taas tarjoa lapselle valmisruokia kuin aniharvoin kun en käytä niitä itsekkään mutta se ei myöskään tee minusta sen parempaa äitiä kuin sinäkään. Itse vaan olen sitä mieltä että kunnon kotiruoka on kaikista parasta mutta jos et sitä kerkiä valmistamaan niin tosiaan pääasia että lapsi saa ruokaa ja voi hyvin.
 
Anna vaan. Minäkään en koskaan tehnyt ruokaa ennen kuin lapsi oli tyyliin jotain 1,5v. Sitten kun söi jo ns kunnon ruokaa, sai sitä mitä me muutkin. Kohta ei sitten enää purkit kelvannutkaan, vaikka olisinkin halunnut antaa. joten anna surutta. Meillä syötiin purkista kaikki ruoat ikähaitarilla 4kk-1,5v!Niin jo tosi pitkään meni sitten sillä lailla, että toinen ruoka purkista ja toinen itse tekemä. Se on hyvä siirtymisvaiheessa! Toinen oli tuttua ja turvallista ja toinen sitten enempi kokeilua eli taatusti söi jompaa kumpaa. Ja sitten ei itsekään tarvinnut niin hirveästi kokata.
 
Älä huoli, meilläkin neiti (melkein 1 vee 4kk) syö vielä aika usein purkkiruokaa. En viiti häntä nälkäisenäkään pitää, kun ei nuo kotiruoat tunnu kelpaavan paitsi pinaattikeitto. Mä en jaksa ottaa tästä asiasta stressiä, vaikka tuntuuhan se välillä aika pahalle, kun teet ruoan eikä se sit toiselle kelpaakaan.
 
Mitä tommosia murehtimaan? Ne purkkiruuat on vartavasten valmistetu lapsia varten, ja tosi monipuolisia ja terveellisiä! Siihen rinnalle voi vaikka raastaa porkkanaraastetta ja paloitella kurkkua.
Meidän 2v poju syö aika usein päivän toisen lämpimän ruuan purkista! Mä kokkaan joka päivä itse ruuan, mutta meidän syöpöt syö sen kerralla, ja sitten on helpompi antaa purkista iltaruoka, kuin että alkais taas kokkailee.
 

Yhteistyössä