Purentakiskoista kysymystä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Narskuttelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Narskuttelija

Vieras
Onko palstalla ketään, jolla olisi purentakisko öisin käytössä? Oletteko huomanneet, onko se vaikuttanut esim. päänsärkyihin?

Muutenkin kaipaisin kokemuksia kyseisestä kapistuksesta, osaako sen kanssa nukkua? Mitä jos on flunssa ja joutuu hengittämään yöllä suun kautta, onnistuuko?

Kiitos paljon!

Mulla on ihan uusi kisko, toisesta yöstä alkaen pystyin pitämään sitä koko yön. Sylkeä erittyy vieläkin paljon. Se kai tulee yleensä vaan yläleukaan, eli ei se vaikuta hengittämiseen, se ei "sulje suuta". Minä en oikein edes tiennyt tällä erää purevani hampaita, en ainakaan narskuttele tällä erää. Mutta kulumia on hampaissa.

En ole huomannut vaikutusta päänsärkyihin, kun en nistä ole oikein kärsinyt.

Kyllä sen kanssa osaa nukkua, jos sen säädöt on kohdallaan. Omani oli tosi hyvä ensimmäisen muokkauksen jälkeen, vaati vain hieman hienosäätöä, mutta hammaslääkäri ei ymmrätänyt selitystäni oikein ja säädöt menivät huonoiksi, sen jälkeen en nukkunut kunnolla enkä oikein voinut käyttääkään. Seuraavan säädön jälkeen oli ihan siedettävä, mutta silti se ensimmäinen muotoilu oli rentouttavin leuoilleni, takaisin tuohon ei vaan pääse.

Pystyn hengittämään suun kautta, tosin kuolan eritys on kisko suussa suurempaa, tekee varmaan hyvää vaan hampaille, kun muuten on vähän turhan kuiva suu. Puhuminen on epäselvää kisko suussa.

Pakkohan sitä ei ole joka yö käyttää, hammaslääkärini suositus on, että viitenä yönä viikossa pitäisi vähintään käyttää.

Olen käyttänyt vuoden purentakiskoa. Sen kanssa oppii nukkumaan. Ensimmäiset pari yötä olivat hieman hankalia, mutta nykyään en enää oikein osaa nukkua ilman. Aina kun itselläni on flunssa/tukkoinen olo, en voi nukkua kiskon kanssa, koska en pysty hengittämään, kiskon ollessa paikallaan, suun kautta. Eli flunssakausina siis en pidä kiskoa, mutta muuten käytän joka yö.

Ei mulla vaikuttanut mitenkään hengitykseen. Päänsärkyjä ei ollut ennen, mutta kiskon myötä niskan ikijumi laukesi ;)

Purentakiskoa käytetään, jos esimerkiksi kirskuttelee tai puree koko ajan hampaita yhteen tai suun aukeama on pienentynyt (ylä- ja ala-etuhampaiden väli suu ammollaan on alle 25mm) ja tiettyihin leukavaivoihin.

Yhteistyössä