puranpas nyt tännekin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miniä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minkä takia porukka jauhaa täällä siitä, että onko ainoa lapsi? Entä jos sen lapsen haluaa hoitaa ihan itse. Tarviiko siihen kenenkään tulla selittää ja neuvoon?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
on ainoa. ja en ole pyytänyt apua.

no nyt tietysti 8 lapsen äidit tulee naureskelemaan että "kolmannen antaa jo ilomielin toisen hoitoon". ehkä, mutta mulla nyt kun on vain tämä yksi, niin kaksi kättä riittää mainiosti yhden jälkeläisen hallintaan

Eikö sun ylpeys anna periks, että anoppi katsoisi sen aikaa lastasi kun juot kahvit? Mikset voi nauttia tilanteesta?

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Eikä anopin innostus helpota ennenkuin hän saa hoitaa pientä. Pattitilanne ?

niin. ja ei varmasti saa hoitaa kun hössöttää noin. saa nähdä tajuaako vai eletäänkö patissa

Jos anoppi ei hössöttäisi, hän ei olisi mummo. Mummojen kuuluu hössöttää.

minun ei tarvitse kuulla kun anopin nimi niin saan sellaisia raivon väristyksiä. Viime aikoina on ollut vielä ihan normaali ja mukavakin, mutta tehtyä ei saa tekemättömäksi ja minulla on PIIIIIIIITTTTTTTKÄÄÄÄÄÄ muisti!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Taitaa ongelma olla nyt sulla, eikä anopin käytöksessä. Jos anoppi tarjoutuu hoitamaan lasta, kun sinä juot kahvit - ole iloinen! Ei kai sitä tarvitse nyt joka asiasta vääntää pahaa mieltä ja ongelmaa itselleen!?! :o

pointti on se, miksi HÄN olisi niin korvaamaton ettei lapsen äiti kykenisi ilman häntä selviytymään yksistä kahvikutsuista?

Oikeesti ? Taitaa olla ongelma vastaanottajassa...

Alkuperäinen kirjoittaja ringdingding:
Minkä takia porukka jauhaa täällä siitä, että onko ainoa lapsi? Entä jos sen lapsen haluaa hoitaa ihan itse. Tarviiko siihen kenenkään tulla selittää ja neuvoon?

:saint: Niin että se anoppi ei sitten saa iloita siitä lapsesta ollenkaan?

AP: muista tosiaan olla sitten mahd. huomaamaton ku ite oot anoppi.

Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:
Alkuperäinen kirjoittaja RaikuliRusina:
Mä en ymmärrä sun ongelmaasi :/

En minäkään.

ja en minäkään. mä ottasin ihan iisisti ja antasin mummun hoitaa lapsen, todellakin saisi juoda kahvit rauhassa. eiköhän jokainen tiedä sisimmissään että osaat lapsesi hoitaa vaikka mummu kerrankin katsoo lastasi.

en ole pyytänyt apua.

kaksi kättä riittää mainiosti yhden jälkeläisen hallintaan

Mutta sinä saat nauttia vauvasta lähes koko ajan, miksi anoppi ei saisi edes hetken pitää pientä sylissä, vaikka millä tekosyyllä.

Eikö olis ihan lapsenkin kannalta kiva juttu antaa anopin hoitaa häntä, varsinkin kun anoppi itse haluaa. Niin ne läheiset suhteet syntyy, lasta hoitamalla. Tai voithan sanoa anopille, ettei lapsesi tarvitse mummoa ja selittää tilanne lapselle sitten myöhemmin kun hän ihmettelee isoäidin puuttumista...

Alkuperäinen kirjoittaja emmamma:

Eihän sitä lasta anopille synnytetä! Vai oonko mä käsittänyt ihan väärin?

Tottakai lasta saa pitää sylissä jne. Mutta tarviiko se lapsi antaa ihan hoitoon asti, jotta äiti ei tuntis syyllisyyttä lapsensa hoidosta?

Taitaa ongelma olla nyt sulla, eikä anopin käytöksessä. Jos anoppi tarjoutuu hoitamaan lasta, kun sinä juot kahvit - ole iloinen! Ei kai sitä tarvitse nyt joka asiasta vääntää pahaa mieltä ja ongelmaa itselleen!?! :o

pointti on se, miksi HÄN olisi niin korvaamaton ettei lapsen äiti kykenisi ilman häntä selviytymään yksistä kahvikutsuista?

Tai pointti on se, että SINÄ KOET, että hän ajattelee olevansa korvaamaton, vaikka oikeasti hän tarjoaa vain apuaan. Sinä käännät mielessäsi kaiken anoppisi sanomiset ja tekemiset negatiivisiksi, vaikka niillä olisi oikeasti neutraali tai pelkästään positiivinen tarkoitusperä.

Anoppi on iloinen lapsenlapsestaan. On ainutkertaista olla äiti, mutta on varmasti ihmeellistä olla myös isoäiti. Ei anoppisi isoäitiys ole pois sinun äitiydestäsi. Lapsellesi myös isoäiti on tärkeä henkilä, eikä se isoäiti ole silti pieninkään uhka sinun äitiydellesi tai sille, että joka tapauksessa sinä olet lapsen ainoa äiti, vaikka hänellä olisi muitakin tärkeitä ihmisiä elämässään.

no nyt tietysti 8 lapsen äidit tulee naureskelemaan että "kolmannen antaa jo ilomielin toisen hoitoon". ehkä, mutta mulla nyt kun on vain tämä yksi, niin kaksi kättä riittää mainiosti yhden jälkeläisen hallintaan

Eikö sun ylpeys anna periks, että anoppi katsosi sen aikaa lastasi kun juot kahvit? Mikset voi nauttia tilanteesta?

anoppi oikeen elää ja palaa aina kun sillä on taapero sylissä. esittää niin mummua ettei ole tosikaan. mä en kestä sitä hössötystä. kun ei se ole vain sitä että haluaa olla lapsenlapsen kanssa. vaan hälle on selkeesti tärkeetä että toiset pitää häntä korvaamattomana.

on olevinaan niin hyvä mummu kun huolehtii lapsesta että miniä saa juoda kahvinsa. vaikka todellisuus on ollut sitä että välillä minä nieleskelen itkua kun hän puoliväkisin on napannut vauvan syliinsä vaikka minä olisin itse halunnut pitää.

esimerkiksi kun ollaan anopilla kylässä, niin jos hän huomaa naapureita pihatöissä, hän nappaa taaperon kainaloon ja käy esittelemässä "mummun kultaa".

pahin oli kerran kun hän sanoi lapselle "äiti... eiku mummu keittää nyt kahvit"

sen jälkeen olen ollut erityisen varautunut hänen läsnäollessaan. ei tollasta vahinkoa sattuisi jos ei olisi omivaa sorttia. sanoa nyt itseään äidiksi!

Alkuperäinen kirjoittaja häh:

Eihän sitä lasta anopille synnytetä! Vai oonko mä käsittänyt ihan väärin?

Tottakai lasta saa pitää sylissä jne. Mutta tarviiko se lapsi antaa ihan hoitoon asti, jotta äiti ei tuntis syyllisyyttä lapsensa hoidosta?

No ei tietenkään :headwall: En vaan ymmärrä mikä siinä on niin vaikeeta.. Ap:n anoppikaan ei edes kuulosta kamalalta ihmiseltä. Sellaselta vaan joka haluaa olla lapsen lapsensa kanssa.

Voe herranisä sentään.... Auttaahan se vaan haluaa!? :o Kyllä mä ainakin mielelläni antasin anopin hoitaa, kerrankin sais juoda ne kahvit rauhassa!

Ja vielä kerran; ainoa lapsi?

Vaikka kätesi riiittääisivätkin pitämään lastasi, miksi hän ei voisi olla myös mummonsa sylissä. Lapselle on rikkaus, kun hänellä on ympärillään paljon rakastavia ihmisiä . Anna mummon ja lapsen luoda hyvä suhde toisiinsa, äitinähän haluat ajatella lapsesi parasta, etkä vain pönkittää omaa äitiyttäsi lapsen kustannuksella?

Huh heijakkaa...

Itse olen pitänyt omana tapanani pistää kaikki 'tyhmät' neuvot toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Mun mielestä on tosi söpöä, kun anoppi ja appi sekä oma isä ja äiti haluavat esitellä lapsenlapsiaan ystävilleen. Osoittaa samalla meillekin se, kuinka tärkeitä lapsemme heille ovat! :)

Lämmin muisto vasta poisnukkuneestä isästäni esittelemässä lastani ystävälleen: Tässä on se meijän 'maija' :)

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
anoppi oikeen elää ja palaa aina kun sillä on taapero sylissä. !

minusta on ihana pitää ihan vieraitakin vauvoja sylissä. Kunhan saan naapurin kaksoset syliini, kirjoittaakohan naapurikin minusta samaan tyyliin?

Voit olla varma siitä! "Se saatanan naapurin HankeyPankey tuli omimaan meiän mussukat..." :'( :saint:

Eikö sun ylpeys anna periks, että anoppi katsosi sen aikaa lastasi kun juot kahvit? Mikset voi nauttia tilanteesta?

anoppi oikeen elää ja palaa aina kun sillä on taapero sylissä. esittää niin mummua ettei ole tosikaan. mä en kestä sitä hössötystä. kun ei se ole vain sitä että haluaa olla lapsenlapsen kanssa. vaan hälle on selkeesti tärkeetä että toiset pitää häntä korvaamattomana.

on olevinaan niin hyvä mummu kun huolehtii lapsesta että miniä saa juoda kahvinsa. vaikka todellisuus on ollut sitä että välillä minä nieleskelen itkua kun hän puoliväkisin on napannut vauvan syliinsä vaikka minä olisin itse halunnut pitää.

esimerkiksi kun ollaan anopilla kylässä, niin jos hän huomaa naapureita pihatöissä, hän nappaa taaperon kainaloon ja käy esittelemässä "mummun kultaa".

pahin oli kerran kun hän sanoi lapselle "äiti... eiku mummu keittää nyt kahvit"

sen jälkeen olen ollut erityisen varautunut hänen läsnäollessaan. ei tollasta vahinkoa sattuisi jos ei olisi omivaa sorttia. sanoa nyt itseään äidiksi!

Tuo kuulostaa tutulta. Onneksi sitä tapahtui vain esikoisen kohdalla, kuopukselle kun ei kelvannut ketään muu kuin minä. :heart:
Täytyy sanoa, että tuosta ensimmäisestä viestistä en mäkään ymmärtänyt sun ongelmaa, mutta tuo yläpuolella oleva viesti selvensi ajatuksiasi.