Puoluekannasta riippumatta: mitä tekisit luonnon hyväksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Virheellisesti turpeen luokittelun uusiutumattomaksi energiaksi lopettaisin, koska turvetta muodostuu joka kesä lisää sammalien kasvaessa ja muuttuessa turpeeksi. Kukaan ei pysty tuota edellä mainittua tosiasiaa muuksi muuttamaan vaikka olis kuinka korkeasti koulutettu.
Olen tehnyt pitkän uran metsäalalla ja luotan alan asiantuntijoihin. Minä ja myös sinä kuulumme ns. turvenuijiin, joiden mielipiteillä voi vain lakaista lattiaa.

Olen tehnyt pitkän uran metsäalalla ja luotan alan asiantuntijoihin. Minä ja myös sinä kuulumme ns. turvenuijiin, joiden mielipiteillä voi vain lakaista lattiaa.
Joo, mutta tulee päivä jolloin tunnustetaan myös virallisesti turve uusiutuvaksi luonnonvaraksi. Nykyinen päätös turpeen luokittelusta fossiilienergiaksi tulee päätymään historian romukoppaan.

• Tykkää
Reactions: m1es
Metsäalan asiantuntijat sallivat terveitä, hyvälaatuisia ensiharvennusmetsiä hakattavan avohakkuulla. Nykyiseen metsälakiin pitäis mahdollisimman nopeasti tehdä korjaus tällaisten järjettömien hakkuiden estämiseksi.

Tässä maassa on liikaa surkeita asiantuntijoita.

Vaikka Sanna väistyykin takavasemmalle, löytyy demareista uusia kasvoja, jotka haluavat kansalaisista ympäristöystävällisempiä, vaikkapa säännöstelyllä ja kielloilla.
Helena Marttila (sdp) haluaa ryhtyä säännöstelemään mm. väärien asioiden mainostamista, kansalaisten lentomatkoja ja jauhelihan ostamista.

En sen enempää kuin nytkään. Mulla ei ole varaa muutenkaan ostaa usein vaatteita, eli ne on aina käytetty loppuun. Samoin ei ole varaa ostaa mitään ylimäärästä krääsää. Sähkö on niin kallista, että sitä tulee käytettyä vähemmän ja vesikin on sikakallista, eli pyrin olemaan tuhlaamatta ylimääräisiä. Kun ei ole rahaa niihin aurinkopaneeleihinkaan tai omaan tuulivoimalaan, niin aika pieneksi jää ne teot. Eli mun muut ilmastoteot rajoittuu lähinnä kierrätykseen. Joten kaikki mitä voin, kierrätän. Biojätteet kompostoidaan ja käytetään puutarhassa.

Te joilla on perhe, lemmikejä, autoja ja jotka olette matkustelleet ympäri maailmaa voitte tehdä mitä tahansa. Mun ei tarvitse, olen tehnyt jo enemmän kuin ikinä kykenette.

Siis jos saisin koko suomen tai koko maailman diktatuurin johtajan tiettelin, ni ihan aluksi kaikki ne alueet, ovat sit metsää, savannia, aavikkoa, tunturia, vuorta, merialuetta, jäätikkö, mitä vaan, jotka eivät vielä ole maaseudun, teollisuuden tai muun käytössä tai asutusalueena tai muun tavoin ihmisen tärvelemä, rauhoitettaisiin kokonaan hyötykäytöltä. (siitä, saako siellä retkeillä tai kerätä vaikka marjoja tai kalastaa selvitellään sit aluekohtaisemmin)

Ihmisten olisi pakko tulla toimeen näillä mitä nyt on. Kehittää ja suojella. Toimia paremmin.

Uskoisin, että se tulisi itsessään hillitsemään kulutusta ja vaurastumista ja lihomista ja hillitöntä sikiämistä kehitysmaissa.
Nonni! Mikä estää?

Olen sama kirjoittaja kuin tässä viestissä. Luin netistä, että nostettu turve vastaa 12 % Suomen päästöistä.
Veljeni aikoinaan kuskasi turvetta voimalaitoksille. Ymmärrän hyvin yrittäjien tuskan, kun työpaikka menee alta.
Tutkijat tekevät arvokasta työtä ja saavat julkaisuistaan myös rajua ja epäasiallista kritiikkiä. Muistan hyvin kun töissä naistutkija kertoi saaneensa ulkomaiselta asiantuntijalta kelvotonta arvostelua julkaisustaan.

Pingviinien matka on hyvä katsoa aina välillä

Sun politiikalla ihmiskuntaa kohtaisi nälkäkuolema. Toki se olisi sitä paljon puhuttua vihreää siirtymää.

Yhteistyössä