puolivuotias viikoksi hoitoon ja itse matkoille?

• Viestiketjun aloittaja "stadin friidu"
  • Ensimmäinen viesti
"äity"
...jos lapsi alkaa eron takia pelätä yksin jäämistä, voi ripustautua sinuun matkan jälkeen kuin takiainen.

Aikanaan äippälomaa suunniteltiin 6kk mittaiseksi ja lääkärit olivat niin vakuuttuneita tämän haitallisuudesta, että saivat päättäjät uskomaan 9kk olevan parempi ratkaisu. Tässä iässä liian pitkä (vuorokaudenkin) ero voi olla kehitykselle haitallinen.

Tämä on siis nykytutkimuksen mukainen fakta, jokainen tekee valinnat ja päätökset näiden suositusten mukaisesti. Tähänkin löytyy kymmenen mammaa, jotka kommentoivat mielellään, kuinka he jättivät Liisan, Matin, Maijan ja Juuon mummille jo silloin ja silloin ja hyvä tuli.

Itse en jätä :)

En todellakaan voisi jättää. Enkä voisi pyytää sellaista vaivannäköä isovanhemmiltakaan. Jos tarvitsisin hengähdystaukoa, yrittäisin tehdä jotain pysyvämpiä muutoksia arkeen tai antaisin lapsen hoitoon yhden yöksi. Jos en imettäisi.

Ksantippa S.
[QUOTE="äity";24165671]

Aikanaan äippälomaa suunniteltiin 6kk mittaiseksi ja lääkärit olivat niin vakuuttuneita tämän haitallisuudesta, että saivat päättäjät uskomaan 9kk olevan parempi ratkaisu. Tässä iässä liian pitkä (vuorokaudenkin) ero voi olla kehitykselle haitallinen.

Tämä on siis nykytutkimuksen mukainen fakta, jokainen tekee valinnat ja päätökset näiden suositusten mukaisesti. [/QUOTE]

Heitätkö vähän jotakin lähdeviitettä? Itse olen lukenut useammastakin lähteestä, että lapsi kestää eron hoitajastaan paremmin puolivuotiaana kuin 8-9 kuukauden iässä.

Äippäloma taas ei kestä kuin nelisen kuukautta :) Ja ikävä kyllä vanhempainvapaan pituus on määrätty ihan poliitikkojen ja työmarkkinatoimijoiden kompromissina.

Yhteistyössä