Puolivuotias vauva ottaa yhdeksältä illalla vain pienet unet ja valvoo välillä yö kahteen asti! Miten muutos?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä teen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä teen

Vieras
Nukkuu parit päivä unet ja sit yhdeksältä illalla on silmin nähden väsynyt. Ottaa tirsat 20- 60 minuuttia ja taas valvotaan monta tuntia eteenpäin. Vaihdellen puolen yön ja kahden välillä. Raivostuu jos yritän nukuttaa ja raivostuu myös jos ei saa seuraa. Ja yöllähän pitäisi näyttää että on yö...Miten saan vauvan nukahtamaan yö unille jo siitä yhdeksästä eteenpäin? Alkoi kun tuli 5 kk ikään...

Meillä neiti 1v 1kk ja on ollu tuota ihan alusta asti. Vaikka kuinka tekee pesut yms samas rytmis joka ilta niin ei auta :) Kai se ennen rippikoulua yönsä kunnolla nukkuu.

No eihän sitä (valitettavasti) väkisellä voi saada nukkumaan. Noissa tilanteissa tein vain niin, että olin läsnä, mutta huone oli hämäränä ja mitään ylimääräistä juttelua ei ollut, ei palveluita, köllöttelin vieressä. Kyllä ne sitten aikanaan alkoihin nukkua kunnolla kun huomasivat, että illalla oli niin hiton tylsä valvoa ;)

No eihän sitä (valitettavasti) väkisellä voi saada nukkumaan. Noissa tilanteissa tein vain niin, että olin läsnä, mutta huone oli hämäränä ja mitään ylimääräistä juttelua ei ollut, ei palveluita, köllöttelin vieressä. Kyllä ne sitten aikanaan alkoihin nukkua kunnolla kun huomasivat, että illalla oli niin hiton tylsä valvoa ;)

alkoihin = alkoivat (mie niin rakastan tätä puhelinta...)

[QUOTE="vieras";27719778]Monelta herää aamulla? Mihin aikaan ja kuinka pitkät päikkärit ottaa muuten?[/QUOTE]

Neuvolan ohjeen mukaan olen herättänyt aiemmin aamulla, klo 7-8 välissä. nukkuu parit päikkärit, välillä yksi tunti välillä kaksi tuntia kerrallaan. yleensä vielä tunnin unet klo 17-19 välissä. ei jaksa ilman niitä. Ja ei nukahda itse muualla kun vaunuissa ja autossa. Sisällä herää pian kun lähden vierestä. Eikä ole mahdollisuutta nukuttaa ulkona joka päivä..

Meidän samanikäinen ottaa viiden-kuuden maissa vielä pienet unet juurikin samaisesta syystä, jos valvoo toisista unista iltakahdeksaan niin herää hetken kuluttua ja pari tuntia menee ennekuin saa uudestaan nukkumaan.

Älä nyt aamulla herättele, anna vaan nukkua jos vauva haluaa. Löytyy luonnollisemmin oikea rytmi kun ei ole sitä venkslaamassa. Ja illalla tosiaan jo hyvissä ajoin ennen nukkumaanmenoa kaikki action pois. Meillä toimii myös tuo pimeässä vieressä köllöttely.

[QUOTE="isabelle";27720074]Älä nyt aamulla herättele, anna vaan nukkua jos vauva haluaa. Löytyy luonnollisemmin oikea rytmi kun ei ole sitä venkslaamassa. Ja illalla tosiaan jo hyvissä ajoin ennen nukkumaanmenoa kaikki action pois. Meillä toimii myös tuo pimeässä vieressä köllöttely.[/QUOTE]

Miksi neuvolassa neuvoivat herättämään aamulla aikaisemmin, aina samaan aikaan. sillä saa kuulema rytmiä kohdilleen. ihmettelin vain kun niin tein, niin valvomiset venahtivat sen jälkeen sinne kahteenkin asti. Miksi joka paikassa neuvotaan eritavalla? Olen kokeillut tuota rauhottamista, ja aktiviteettien vähentämistä, mutta vauveli tuntuu vain raivostuvan siitä ettei saa seuraa kun pikku tirsoiltaan herää...

Yhteistyössä