[QUOTE="Vvvv";30119230]Jos kerrankeskusteluapu/terapia tms ja lääkket eivät auta, pitää tehdä jotain muuta.
Pakkoko sitä on kokonaan lähteä pois pitkäksi aikaa. Ottakaa kalenteri esille ja laittakaa siihen ylös, milloin on sinun omaa aikaa. Lähde ulkoilemaan, osta salikortti, aloita jokin muu uusi harrastus. Ota yhteyttä ystäviisi ja kerro tilanteestasi ja että haluat aikaa heidän kanssaan.
Lähde viikonlopuksi jonnekki rentoutumaan, varaa hemmotteluloma kylpylään tms.
Opettele olemaan korvaamaton. Miehesi pärjää lapsenne kanssa samallalailla kuin sinä. Hän on vanhempi siinä kuin sinäkin lapsellenne.[/QUOTE]
Minä en kuvittele, etteikö puolisoni pärjäisi lapsien kanssa. Totta kai hän pärjää. Kyse on siitä, että hänellä on työnsä ja yrityksensä ja kotiakin on ylläpidettävä. Hän tekee paljon.
Meillä on kokeiltu sitäkin, että on tietty oma aika minulle. Se ei ole toiminut. Ja olen nyt jo niin uupunut, etten todellakaan saa minkäänlaisia voimavaroja harrastuksista. Jos olen rehellinen, en ole kiinnostunut "ystävieni" seurasta, sillä koen etten voi luottaa ihmisiin, jotka käänsivät selkänsä kun olisin tarvinnut heitä. On olemassa ihmisiä joista pidän kovasti, mutten jaksa olla edes näiden ihmisten seurassa. Se on uuvuttavaa ja kuluttavaa. Se ei lataa minun akkujani, vaan kuluttaa niitä. Yhden tapaamisen jälkeen olen turta useamman tunnin.