Puolison ulosottomerkinnät ja naimisiin meno

• Viestiketjun aloittaja uskallus..
  • Ensimmäinen viesti
uskallus..
Miehellä on ulosotto "rekisteri"..summat suht suuria.On kuitenkin ihan normisti työssäkäyvä ja hoitelee asioitaan senkin tiimoilta tunnollisesti.
Jos / kun tässä nyt jonkun ajan päästä naimisiin mennään,miten on nuiden ulosottojen laita?Joudunko minä jotenkin vastuuseen niistä osaltani?Ihan toisen tyhmyyden maksumieheksi en viitteis alkaa..

"terttu"
Mun käsittääkseni voit joutua! Tai ainakin välillisesti kun joudut kaksamasn kaiken muun jos miehellä ei varaa.
Mies on tällä hetkellä suppeassa ulosotossa, mutta pahimmillaa voi jokus joutua oikeaan ulisottoon, jolloin oikeesti se talo lähtee myyntiin.
Tai naimisiin mentyänne, jos mies sattuu kuolemaan, haluat periä puolet hänen omaisuudestaan (yhteinen talo esim), niin joudut perimään myös nuo velat.

Tekisin maistraattiin selvän avioehdon ennen naimisiin menoa.

"lillukka"
"Kumpikin puoliso vastaa itse yksin tekemästään velasta, oli velka sitten tehty ennen tai jälkeen vihkimisen. Avioliiton solmiminen ei suinkaan takaa (velalliselle) edes osittaista vapautusta veloista. Myöskään avioliiton purkautumisen jälkeen puoliso ei joudu vastuuseen sellaisesta velasta, jonka toinen puoliso on yksin tehnyt."

Kuolemantapauksessa velat otetaan kuolinpesän varoista. Mikäli kuolinpesä on ylivelkainen, voidaan velkojilta hakea velkojen anteeksiantoa. Seuraava vaihtoehto on hakea kuolinpesä konkurssiin. Leski ei veloista joudu vastaamaan henkilökohtaisesti.

Näin menee laki. Jotkut vastaajat höpöttäkööt omiaan ihan rauhassa.

huoh taas
[QUOTE="V ieras";29539320]Et joudu, jos miehelle on nuo velat tulleet ennen naimisiin menoa. Jos niitä tulevaisuudessa tulee lisää, olette niistä yhdessä vastuussa.[/QUOTE]

Anna mun kaikki kestää! Mitä ihmettä oikein höpötät?

Avioliiton aikana toisen puolison henkilökohtaisesti ottama velka on vain hänen vastuullaan. Ei puolison.

vieraad
tee avioehto ja huolehdi, etta alat kartuttamaan vaan omaa omaisuuttasi. ei niin, etta mies makselee velkojaan ja sina maksat juoksevia menoja molemmilta tai maksat asuntoa ja miies loisii siina ilmaiseksi. kumpikin huolehtii yhteisista kuluista puoliksi ja sitten mies makselee omia velkojaan pois.

[QUOTE="terttu";29539274]Mun käsittääkseni voit joutua! Tai ainakin välillisesti kun joudut kaksamasn kaiken muun jos miehellä ei varaa.
Mies on tällä hetkellä suppeassa ulosotossa, mutta pahimmillaa voi jokus joutua oikeaan ulisottoon, jolloin oikeesti se talo lähtee myyntiin.
Tai naimisiin mentyänne, jos mies sattuu kuolemaan, haluat periä puolet hänen omaisuudestaan (yhteinen talo esim), niin joudut perimään myös nuo velat.

Tekisin maistraattiin selvän avioehdon ennen naimisiin menoa.[/QUOTE]

Peesaan ja tosiaan välillisesti voipi joutua maksamaan kuten tässä sanottiin.

Yhteistyössä