puolison tulot ja työkkäri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "oiva"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
http://www.ytk.fi/fi/blogi/etusivu/puolison_tulojen_vaikutus_tyamarkkinatukeen_poistumassa/

Linkin takana, jutun lopussa on että muutokset tulevat voimaan 1.1.2013

Että näin, samoja juttuja itse hetki sitten mietiskellyt itsekin :)

Jos tuo tulisi voimaan, niin ainakin meidän perheessä se olisi suuri muutos. Tällä hetkellä kun mies ei saa mitään tuloja minun palkkani vuoksi. Eli joudumme elämään täysin minun kukkarollani. :(

Se on käynyt läpi vasta ensimmäisen käsittelyn.

Eduskunta - valtiopäiväasiat

Ymmärsittekö tekin samalla tavalla että tuo työttömyysturvan muutos hylättiin? Ainakin osa siitä hylättiin.

Mulle ei tosiaan mikään yllätys. Ensin pidetään kauheaa melua ja annetaan ihmisten uskoa että tulisi jotain parannusta asioihin, sitten ne samantien torpedoidaan.
Samasta asiastahan oli vääntöä joskus 80-luvun lopullakin ja samallalailla silloinkin kävi. Ensin lupailtiin ja sitten vedettiin pois.

[QUOTE="vieras";27685293]eikö ne tulot vaikuta vaan työmarkkinatukeen eikä työttömyyskorvaukseen? Kun kyseessä kuitenkin on eri asia.[/QUOTE]
Työttömyyskorvaus/-turva voi olla joko työmarkkinatukea tai peruspäivärahaa. Lakiehdotuksiessa on osia, jotka vaikuttavat molempiinkin. Tosin tämä keskustelu koskeen työmarkkinatukeen liittyvää muutosta.

[QUOTE="ira";27685397]voi sitä karenssi työmarkkinatuestakin saada.. mulla näin..[/QUOTE]

Ei kukaan mitään karenssista ole puhunut? Tarvehankinnasta on tässä keskustelussa kyse.

[QUOTE="susu";27690891]miehen kannattais varmaan mennä töihin. itse en työtöntä lorvailijaa katselis[/QUOTE]

eiköhän suurinosa menoa töihin jos sitä töitä sais/olisi.
Kukaan terve ihminen huvikseen oo työtön.

eiköhän suurinosa menoa töihin jos sitä töitä sais/olisi.
Kukaan terve ihminen huvikseen oo työtön.

niinhän ne sanoo. kumma juttu et mulla tai mun tutuilla ei ole koskaan ollut pulaa töistä tai työttömyyttä. itse olen jopa vaihtanut kaupunkia töiden takia. enkä ole korkeasti koulutettu, ihan tavan duunari. töitä on aina jos on vaan tekijöitä, aika turhaa odotella omalle lompakolle sopivaa palkkausta tai oman alan töitä. jos ei esim oman alan duuneja ole, niin jotain muuta löytyy.

[QUOTE="susu";27690891]miehen kannattais varmaan mennä töihin. itse en työtöntä lorvailijaa katselis[/QUOTE]
Ei se mikään lorvailija ole. Menee töihin aina kun saa edes jonkin työn. Ovat vain kaikki olleet tähän mennessä hyvin lyhytaikaisia osa-aikatöitä. Ja voi olla muutaman kuukaudenkin ettei vain onnista työmarkkinoilla. Työtkin on aina niin lyhytaikaisia ettei saa täyteen sitä peruspäivärahaan vaadittavia päiviä. :(

Hmmm... tiedän, että työn saanti ei ole helppoa! Tämä ketju sai kuitenkin minut miettimään, että omassakaan tuttavapiirissä ei ole työttömiä yhtään, vaikka paljon on eri alojen ihmisiä. MIten ihmeessä!? Vaikka työttömiä on ihan rutosti. Onko jonkun tuttavapiirissä sitten ihan kamalasti työttömiä?

vaikka olen työtön ei minunkaan ystävä piirissäni työttömiä ole, ihan perus taviksia, elämä velaks ja niin ees päin..mutta juu töitä heillä on. Itse en töiden perusteella kyllä ystäviäni valitse saati määrittele.

En minäkään! Havaitsin vain asian kun närkästyin tuon toisen kirjoittajan tekstistä, jossa epäiltiin, että kyllä aina saa töitä, jos tahtoa on.

[QUOTE="ira";27691230]vaikka olen työtön ei minunkaan ystävä piirissäni työttömiä ole, ihan perus taviksia, elämä velaks ja niin ees päin..mutta juu töitä heillä on. Itse en töiden perusteella kyllä ystäviäni valitse saati määrittele.[/QUOTE]

Yhteistyössä