puolison mieliala on heti hyvä kun ei oo kaksin mun kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippä

Vieras
siis jos mun tai mun ja lasten liäksi on joku muu,tai jos on poissa kotoolta. kotona ollessa oman perheen kesken on koko ajan ihan allapäin,tai nukkuu.

:o mä oon nyt tän huomannut toistuvan lähiaikoina useamman kerran. tekis mieli huutaa sille että painuu sitten #piip# kun ei kerran kelpaa=ei oo hyvä olla oman perheen kanssa. voi elämä tätä oloa :'( sama sitte vaikka jättÄiskin samantien prkl :'(

Taikka sitten yrittää tsempata silloin kun on vieraita ihmisiä läsnä? Miehesi on selkeästi masentunut, onko hakenut jo apua? Yritä itse olla syyllistämättä, en usko että on tietoinen valinta...

Mä itse olen nimittäin just tuollainen, tai no en ehkä ihan koko ajan allapäin ja nuku, mutta suuren osan ajasta. Uneen on helppo paeta vastuuta ja ahdistusta ja vaatimuksia.

Näinhän se on.
Nykyajan naisille on tullut sellainen käsitys jostain (feministeiltä) että koska perhe on riittävä asia elämässä naiselle niin sen täytyy olla sitä myös miehelle. Näkemykseni mukaan historia ei tue tätä asiaa.

Perhe on tärkeä miehelle ja ilman sitä monella muulla asialla ei ole merkitystä, mutta perhe itsessään ei täytä jotain tiettyä tyhjyyden tunnetta miehessä.

Tietysti nykykeskustelun valossa tämä nähdään kyvyttömyytenä sitoutumiseen tai yleisenä kypsymättömyytenä, eikö ... Jospa miehet tulevaisuudessa jälleen kerran saisivat määritellä itse itsensä :d

juu meillä on sama homma.. ja herra kyllä saa sitä omaa aikaa aina kun haluaa, eli joka ilta. Tuntuu tosi pahalta kun toinen tulee kotiin vasta myöhään illalla ja painuu samantien nukkumaan, viikonloppuisin jos ei ole töitä niin nukkuu puolille päivin ja häipyy omille teilleen ja tulee taas puolilta öin kotiin..

Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Näinhän se on.
Nykyajan naisille on tullut sellainen käsitys jostain (feministeiltä) että koska perhe on riittävä asia elämässä naiselle niin sen täytyy olla sitä myös miehelle. Näkemykseni mukaan historia ei tue tätä asiaa.

Perhe on tärkeä miehelle ja ilman sitä monella muulla asialla ei ole merkitystä, mutta perhe itsessään ei täytä jotain tiettyä tyhjyyden tunnetta miehessä.

Tietysti nykykeskustelun valossa tämä nähdään kyvyttömyytenä sitoutumiseen tai yleisenä kypsymättömyytenä, eikö ... Jospa miehet tulevaisuudessa jälleen kerran saisivat määritellä itse itsensä :d

Ei pelkkä perhe riitä kyllä kenellekään mun tuntemalle naisellekaan.

joo en mäkään aina lasten kanssa jaksais ollla. mutta mies se on mulle mielihyvän lähde,rakas ihminen jonka kanssa haluan viettää aikaa(enkä kyllä ole iloisempi muiden seurasta,vaikka joskus iloitsenkin muussakin seurassa), pointti olio siinä että jos sisarusten,mummojen ja ilmeisesti jopa vieraiden ihmisten kanssa ollessa on hyvä olo,mutta kotona ei juuri koskaan paitsi jos ei olla keskenään ni jotain on vialla mun mielestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Näinhän se on.

Ei pelkkä perhe riitä kyllä kenellekään mun tuntemalle naisellekaan.

Samaa voisin sanoa myöskin.
Mutta en tarkoittanut tätä nykyistä "muista myös varata aikaa itsellesi" keskustelua. Joka hämää ihmisiä ajattelemaan että miehet ja naiset tarvitset _samalla_tavalla_ aikaa_ itselleen.

Miehen kohdalla kysymys ei minusta ole siitä ollenkaan. Vaan siitä että erittäin kärjistetysti Perhettä voitaisiin kutsua välttämättömyydeksi, joka on yksi monista asioista jotka saavat miehen olemaan edes jossain määrin tyytyväinen elämäänsä. Ei suinkaan niin päin että "perheen lisäksi pitää olla muutakin ".

Tietysti se miehen malli jota tasa-arvo keskustelu (feminismi) yrittää väkisin syöttää miehille kurkusta alas, on sellainen miehen malli joka suhtautuu näihin asioihin samalla tavalla kuin nainen. Tämä ei tule yllätyksenä tietysti.

Mutta varmaan monelle tuli yllätyksenä se että tämä saa suomalaiset nuoret ja vanhemmatkin miehet voimaan erittäin pahoin, mielialalääkkeiden käyttö on noussut todella korkeaksi, samoin mielenterveysongelmat.
Liekkö näillä asioilla yhteyttä toisiinsa ? en voi olla varma.

Sanomattakin on selvää se että jos toiselta sukupuolelta riistetään heidän luontainen käyttäytymis ja roolimalli niin se aiheuttaa ongelmia. Puhumattakaan jos toista sukupuolta kollektiivisesti syyllistetään milloin mistäkin.

Näinhän se on.

Hyvänen aika, mies.. Ei se enää nykyaikana noin mene. Ainakin mun ja miehen on helppo tunnustaa, että vaikka lapsiamme rakastamme tarvitsemme elämäämme myös "jotain ihan muuta" eli ystäviä, harrastuksia, treeniä, työn/uran....
Siksi onkin helppo antaa toiselle omaa tilaa ja aikaa.
Alkuperäiseen kysymykseen: jos on työstressiä tai huolia tai muuten masennuta tai vastaavaa, niin kotona rakkaimpien seurassahan ne negatiiviset tunteet ja alakulokin näytetään (ja läheisimpien ystävien). Minä tsemppaan varmasti jos olen vieraampien seurassa, kotona ei ole tarvetta vetää roolia. Toisaalta toisten tapaaminen saattaa myös piristää.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
juu meillä on sama homma.. ja herra kyllä saa sitä omaa aikaa aina kun haluaa, eli joka ilta. Tuntuu tosi pahalta kun toinen tulee kotiin vasta myöhään illalla ja painuu samantien nukkumaan, viikonloppuisin jos ei ole töitä niin nukkuu puolille päivin ja häipyy omille teilleen ja tulee taas puolilta öin kotiin..

Miksi katselet tuollaista, etkö tarvi omaa aikaa?

Yhteistyössä