Puoliso vastaa töykeästi ja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Eija

Vieras
suorastaan halveksien.

Oli keskustelun aihe mikä vaan, mieheni aina loukkaa minua. Tai sitten menettää malttinsa ja on sangen epäkohtelias ja jopa huutaa.

Suorastaan pelkään näitä hänen vuorovaikutustilanteita. Koskaan ei tiedä, kuinka pahaa sieltä tulee yllättäen. Tunnen viiltää ihan sydämestä asti.

Monta kertaa mietin, että jos kuvittelen kaiken valtavavan epäystävällisyyden, kun se on jokapäiväistä. Joskus tajuan, kun mietin vaikka esim. työkaverin hänen tilallensa, ettei tuo tyyli ole normaalia. Mutta kuitenkin sitä syyllistää itseään...

Miten päästä pois tällaisesta alistusmyllystä. Ja miten toinen voi olla lastensa äidille noin halveksiva, vaikka tietää toisen olevan tavattoman herkkä pahoille sanoille...

olisko niin et hän on tyytymätön teidän tilanteeseen,
ei osaa puhua tunteistaan ja purkaa pahan olon kiukuttelemalla kuin pienet lapset.......

sujuuko seksi,
haluaisko enemmän huomiota,
lämpöä ja lämmintä kumppanuutta?

itselläni oli joskus sama tilanne!
mieheni ei halunnut erota,
mutta käyttäytyi kuin haluaisi, oli ilkeä ja halveksiva.

jossain vaiheessa oltiin siinä tilanteessa et ero oli ovella ja siitä päästiin vasta eteenpäin, puhuttiin ja tunnustettiin toistemme tarpeita.
välillä otettiin takapakkia ja meni taas huonosti,
mutta kun puhuttiin taas, opittiin pikkuhiljaa tunnistamaan toistemme tarpeita.

mies haluaa seksiä ja mukavaa yhdessäoloa,
minä en ollut aina samalla aaltopituudella.
oli niin paljon muutakin mikä painoi mieltä,
ei jaksanut tsempata........

ehkä olemme molemmat antaneet toisillemme tilaa!
prosessi tähän on ollut pitkä ja kivulias,
mutta sanonta viini paranee vanhetessaan käy meidän suhteeseen!

Sanoo, että kaipaisi seksiä enemmän. Tosin ei tee koskaan aloitetta. On seksin jälkeen usein tyytymätön. Hänellä on potenssi- ym. ongelmia. Olen ollut tosi ymmärtäväinen, enkä ikinä ole hänelle näistä huomauttanut, vaikka jäänkin usein tyydyttämättömäksi. En myöskään koskaan ole harkinnut ulkopuolisia suhteita. Hän toisaalta moittii seksin tasosta kovastikin. Ikinä en ole alentunut samalle tasolle. Tietäisin, että se tuntuisi hänestä tosi pahalta, kuin myös itsestä. Hän myöskin uhkailee vieraisiin menosta. Mutta tosi voimakkaiden ilkeyksien jälkeen on suorastaan mahdotonta himoita seksiä hänen kanssaan, etenkin jos siihen on liittynyt uhkaa ja pelon tunnetta. Hän ei voi tälläista ymmärtää. Rakastan häntä edelleen jollain tavalla. Hän ei ole rakkauttaan tunnustanut edes joo, joo muodossa moneen vuoteen.

Huh huh.

Olisko aihetta mennä pariterapiaan?

Tuntuu tutulta. Ei sunkaan kuule ihan kaikkea tarvi sietää.
Onko lapsia, minkä ikäisiä?
Oli tai ei, mieti olisko itekseen kivempaa
tai jonkun muun kanssa.
Mieti jaksatko ja viitsitkö ja tarvitseeko sinun sietää tuommoista.
Oma asiasi jos HALUAT, sille ei mitään voi.
Mutta apuja tarvitsette.

Eija:

Tuo on aika helposti hoidettavissa, Ilmoita, että lähdet. Sano oikeat syyt, niin tulet huomaamaan ihmeen, miehesi alkaa kontrolloimaan sanomiaan.

Onnea teille! :)

Älä ihmeessä alistu tuollaiseen käytökseen. Miehesi on muuten jo pettänyt sinua ja käynyt huorissa, sillä on huono omatunto ja kostaa sen sinulle tiuskimalla.Tee heti loppu tuosta käytöksestä ja vaadi selitys siihen!

Usein mies kääntää mahdollisen eron juuri näin naisen "syyksi", hän ei halua olla se paha joka jättää vaimon ja lapset. Tekee vaan käytöksellään elämän niin tuskaiseksi muille että toisen on tehtävä päätös.
Raukkamaista.
Minun exäni edelleen puhuu että hän oli se joka halusi pitää perheen yhdessä, vaiikei tosiasiassa voinut sietää minua/lapsia ja teki sen kyllä hyvin selväksi jo usean vuoden ajan.

Kun aikoinaan miehelläni oli suhde toiseen naiseen. Samanlaista suuttumista, syyttämistä seksin puutteesta ym. mutta ei tehnyt itse asian eteen mitää muuta, kuin oli ilkeä. Kaikki kääntyi aina minun syykseni ja uhkailua toisilla naisilla.
Syy tähän kaikkeen, oli tietysti toinen nainen(serkkuni).
Vaikka kysyin, että oliko hänellä suhde jonkin kanssa, kuulemma ei ollut.
Kielsi viimeiseen saakka, sitten tuli se näytön paikka.

Helvetillistä, mutta jostain sain voimia ja väkipakolla sain selville heidän suhteestaan. Miehelle myöntäminen oli todella vaikeaa, mutta kun kaikki selvisi, mies muuttui.

Lopeta tämä miehen pelleily ja ota selvää missä vika. Ei kannata pilata elämäänsä yhden miehen takia ja loppu ratkaisun teet sinä.

Eikö se ole tutkittu juttu, että jos naisilla on toinen, he ovat hyvinkin kilttejä ja syyllisyydentunnossaan hoitavat miehensä ja kotinsa erinomaisesti, mutta miehet vastaavassa tilanteessa näkevät vaimossaan ja elämässään vain virheitä ja puutteita.

Toinen selitys voi olla syvä ja hoitoa vailla oleva masennus. Sekin näkyy joillakin jatkuvana vihamielisyytenä.

Olen kysynyt mieheltä, tekeekö hän tämän tahallaan, että minun on pakko ottaa ero. Ei kuulemma, sanoo vain, että vika on minussa siinä ja siinä. Jos saisin korjattua itseni ja arvostaisin häntä, hän olisi tyytyväinen?!

Oho. Olipas vastaus. Nyt sitten kiinnostaa tietää mitä on "siinä ja siinä" Auttaisi, jos sanoisit ihan suoraan mitä mies sanoi. On se oma etusikin, että saat asian selvitettyä.

mies sanoo, että seksin puute on kaiken avain. Ei tee itse asian suhteen mitään. Ei tee aloitteita. On valtavan ilkeä tavallisissa asioissakin, jopa käyttäytyy uhkaavasti. Ei pelossa oleva voi himokkaana toista lähestyä. Olen tästä miehelle puhunut monta kertaa. Lisksi tämä seksi on epätyydyttävää, niinkuin olen sanonut aikaisemmin. Ei huonoa voi haluta. Mutta jatkuva halveksintä ja ilkeäys ja uhkailu ei haluja herätä.

Vaikuttaa asemasotavaiheelta. Miehenä voin sanoa, että torjutuksi tuleminen syö miestä ja takaraivoon hiipii pelko, että tässäkö tämä oli, entä jos tämä vielä tästäkin vähenee?
Jos seksin puute on kaiken avain, niin aika helppoa siitä olisi päästä. Olisiko se valtava nöyryytys, jos antaisit itsesi haluta häntä. Kertoisit ihan kädestäpitäen mitä pitäisi tehdä toisin. Minusta sinä voisit kokeilla aloitetta ja yhdistää sen myöhemmin keskusteluihin, jos töykeydet jatkuu.

Tulisipa sekin kortti katsottua, ei siinä mitään häviä.

Miksi pitää aina lähteä siitä miehestä ja hänen toiveistaan, jos vastakaikua ei tule. Onko miehelle se oman hyvinvoinnin saaminen ykkönen. Menee kaiken edelle vaikka mikä olisi.
Puhutaan miehen tarpeista, ovatko hetkelliset sessiot, se täyttymys. Ja nainen jää ilman kerta kerran jälkeen. Naiselle myöskin seksi hyvä sellainen on todella tärkeää. Kuka jaksaa pettyä jatkuvasti.
Se on nöyryyttävää.

Jos mies on tumpelo, eikä näe itsessään mitään parannettavaa, miten hän oppii näkemään itsensä. Suuttuu ja mököttää, nainen on vittumainen vaatija. Minähän olen hyvä sonni.

Nainen vain haaveilee paremmasta.. se ilman jäänyt.

Mies laukeaa vissiin liian nopeasti tai lerpahtaa. Ulkonäkös ei miellytä. On käynyt hoikemmissa naisissa. Ei tuo asia tuosta muutu miksikään. Parasta jättää koko ukko. Vieraan makuun päässyt, oma ei kiinnosta, pitää sun vikana, ettei onnistu sänkuhommis, vaikka sillä tekee vierasta naista mieli, eikä sitä uskalla sanoa.

Jotkut ovat sellaisia, että eivät osaa koskaan katsoa peiliin, vaan etsivät syyllistä aina toisesta. Onhan se jollakin tavalla helpompaa syyttää toista kuin, että myöntäisi itse olevansa samalla tasolla toisen kanssa. Onkohan mahdollista, että miehesi on lapsuudenkodissaan saanut olla "pikkuprinssinä", joka on saanut mitä on halunnut ja häntä on pidetty perheen päänä? Miehesi kokee jostakin syystä olevansa sinun yläpuolella ja sinä olet ikäänkuin hänen orjanaan.

Voi myös olla, että tuollaiseen käytökseen syynä on se, että hänellä on stressiä, masennusta, vaikeuksia suhtautua asiallisesti omaan ikääntymiseensä ja potenssihäiriöihin. Jos et ole pistänyt hänen huutamiselleen ja solvaamisilleen kunnolla hanttiin ts. olet antanut miehen hallita sinua tällaisella käytöksellä, niin mies ei ehkä osaa sitä lopettaakaan.

Kaiken lähtökohtana olisi se, että pystyisitte asiallisesti keskustelemaan ongelmistanne. Ainakin minusta keskustelukyky vaikeistakin asioista sekä toisen kunnioittaminen ja rehellisyys ovat ihan perusasioita parisuhteessa, enkä ainakaan itse kykenisi ilman niitä olemaan suhteessa. Yritä saada sanottua, että et siedä häneltä tuollaista käytöstä, vaan se tappaa kaikki rakastavat tunteet häntä kohtaan. Hän selvästikin pitää sinua itsestäänselvyytenä eikä arvosta sinua. Kysäisepä, että mitä hyvää hän näkee sinussa?!?

Ymmärrän kyllä, että ei pidä tehdä hätiköityjä päätöksiä niin isoista asioista kuin se, että erotako vai pysyäkö yhdessä. Minusta kaikista huolestuttavinta on se, että millaisen kuvan lapsenne saavat miehen ja naisen välisestä parisuhteesta. He nimittäin oppivat pitämään omasta kodista saatuja malleja normaalina. Jos sinulla on poika, hän oppii, että mies saa huutaa ja raivota kun taas naisen tulee alistua. Jos sinulla on tytär, hän todennäköisesti aikuisena etsii isänsä kaltaisia miehiä itselleen. Ymmärrät varmasti itsekin, että miten toisenlaisen mallin lapsenne saavat, jos he näkisivät, miten isä ja äiti rakastavat toisiaan suukottelemalla ja halailemalla toisiaan joka päivä. Oletko huomannut, että huudatko sinä lapsillesi tai onko erimielisyyksistä keskustelu lasten välillä huutamista ja raivoamista?

Minusta tuo teidän väliset ongelmat kuulostavat niin isoilta, että ei niitä ihan kättä heilauttamalla paranneta. Kyllä te tarvitsisitte jonkinlaista ulkopuolista keskusteluapua vaikkapa seurakunnan parisuhdeterapiasta tms. Voi tietysti olla, että miehesi mielestä mitään ongelmaa ei ole, koska HÄNEN mielestään vain sinä olet ongelmana.

Miehesi käytöksestä paistaa läpi aikamoinen itsekkyys. Jos siis hänen mielestään seksi on suurin ongelma, niin miksei hän itse tee mitään sen eteen? Miksi vain sinun pitäisi olla "kiimainen narttu", kun HÄNEN tehtävänsä olisi saada sinut tuntemaan olosi seksikkääksi, haluttavaksi ja rakastetuksi, jotta voit himoita seksiä. Nyt tässä tilanteessa himokkuus olisi sinun puoleltasi vain teeskentelyä. Hyvässä seksissä halu rakastaa ja halu tehdä toiselle hyvää on ihan niitä oleellisia asioita.

Minusta ei olisi pahitteeksi, että miettisit, mitäpä jos eroaisit. Älä tee vielä päätöstä erosta, mutta voit ottaa selvää, mitä pitäisi tehdä, että eron saa käyntiin. Varmasti pärjäisit lasten kanssa, sillä kunnalta saa apua asuntoasioissa, elatusmaksuasioissa ja mikäli teillä on yhteistä omaisuutta (esim. asunto, auto, pankkitili), niin oikeusaputoimistosta saa apua myös. Ansaitset varmasti paremman miehen, eikä sitäkään pidä pelätä, ettäkö jäisit yksin. Varmasti löydät hyvän miehen, joka rakastaa sinua ihan sellaisena kuin olet.

mä oon kans joskus ollu tollases suhtees,
enpä ollu minkään arvonen tämän herran silmis,
ei ollu syy siihen et eikö seksiä saanu, sitä sai ihan riittävästi.
Kait se ruokki omaa itsetuntoa ku sai toista oikein mollata ja haukkua.

Meillä on ihan sama juttu. Nousen aamulla iloisena,
mutta ei tarvi kun tuoli olla vinossa jo alkaa
huuto. Välillä tuntuu, että ei enää jaksa.
Itse sotkee vessan sekin on mun syy.
Ei hän kyllä tule toimeen muittenkaan ihmisten
kanssa. Meillä oli remonttimiehiä, jokaisen
hän haukkui, vaikka olivat tosi hyviä.
Nyt kun pitäis jatkaa toista huonetta eivät
enää tule.
Ostaa kaupasta jotakin aina on vikaa ja
kuljee palauttelemassa ja haukkumassa.
En voi mennä kukkakauppaan, en vaatekauppaan, en
koska on käynyt siellä haukkumassa.

Minulla oli samanlaista n 5 vuotta sitten. Vaikka olisin tanssinut ripaskaa ja puhunut enkelten kielellä se ei miehelle rittänyt. Toivotteli minut hevon v..n tai minne milloinkin. Minä hölmöyttäni käänsin toisenkin "poskeni" ja palvoin ja paapoin. Luulin että se menee joskus ohi, mutta paskanmarjat ei se siitä mihinkään muuttunut. Loppujen lopuksi selvisi, että miehelläni oli toinen nainen. Tuntui todella mukavalta kuulla lopulta päin naamaa, että ei tunne enää mitään minua kohtaan. Vielä asusti kotona puoli vuotta käyden toisen naisen luona viikonloppuisin. Ja vieläkin hullu yritin parhaani. Siitä on tässä kuussa tasan viisi vuotta, ja voi, että tuntuu vieläkin pahalta. Eli en ole päässyt siitä vieläkään yli. Ex-mies painoi itsetuntoni nollille ja en ole sitä sieltä vieläkäään saanut hiukkaakaan nousemaan. Älä tee samaa virhettä kun minä.

Niin minutkin, puolisoni ahdistaa ja painostaa
kiroilee nimittelee.
Kun tulee vieraita on kova esiintymiskuume
kuin 2 vuotiaalla.
Viimeinen juttu oli kun rahat siirsi omalle
nimelleen. Onneksi ei ole avioehtoa.
Kunpa tulisi vielä järkiinsä.

Itse olen huomannut, että jotkut miehet oikein kokeilevat ja halveksivat nöyriä naisia. Itse en kuuntele ollenkaan haukkumisia, vaan nostan kissan pöydälle ja sanon että minulle et kuule puhu noin! Kun vaadin kunnon käytöstä, niin ukko siitä nolostuukin ja pitää suunsa kiinni.

Yhteistyössä