Puolen tunnin hiljaisuus (avioliitto-asiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kowalski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kowalski

Aktiivinen jäsen
14.07.2007
82 472
9
36
Onko muillakin (kotona olevilla) käytössä? :) Eli se, että kun mies tulee töistä, niin puolisen tuntia ollaan suht hissukseen. Ei aleta räpättämään siitä, miten rankka päivä lasten kanssa on ollut, siivotakin pitäis, voisitko säkin vaikka imuroida, et muuten muistanu aamulla viedä roskia, tms. Kysytään korkeintaan mieheltä, että miten sun päivä on mennyt, ottaisitko kahvia. Ja kun mies on kahvinsa juonut ja ollut kotona jonkin aikaa, niin voidaan sanoa että "muuten, tuo pesukone pitäisi korjata ja ruohotkin on aika pitkät...".

Kuulin tuon joskus eräältä mua 15 v vanhemmalta rouvalta, päätin ottaa käyttöön omassakin liitossani, ja kyllä mun mies ainakin suunnattomasti arvostaa sitä etten ole eteisessä ojentamassa moppia toiseen käteen ja imuria toiseen, kun hän tulee töistä kotiin :D

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Onko muillakin (kotona olevilla) käytössä? :) Eli se, että kun mies tulee töistä, niin puolisen tuntia ollaan suht hissukseen. Ei aleta räpättämään siitä, miten rankka päivä lasten kanssa on ollut, siivotakin pitäis, voisitko säkin vaikka imuroida, et muuten muistanu aamulla viedä roskia, tms. Kysytään korkeintaan mieheltä, että miten sun päivä on mennyt, ottaisitko kahvia. Ja kun mies on kahvinsa juonut ja ollut kotona jonkin aikaa, niin voidaan sanoa että "muuten, tuo pesukone pitäisi korjata ja ruohotkin on aika pitkät...".

Kuulin tuon joskus eräältä mua 15 v vanhemmalta rouvalta, päätin ottaa käyttöön omassakin liitossani, ja kyllä mun mies ainakin suunnattomasti arvostaa sitä etten ole eteisessä ojentamassa moppia toiseen käteen ja imuria toiseen, kun hän tulee töistä kotiin :D

Pyrin tähän...olen siis aina pyrkinyt, mutta menkkojen aikaan se ei toimi. :snotty: Tuo on oikeasti sikahyvä homma!

mun hiljaisuus kestää tasan just niin pitkään kun olen kotona kersojen kaa. mitäs mä muuta tekisin kun kotityötki täs samal?? sit kun meen töihin en varmaan odottele puolta tuntia..

No me ei olla avioliitossa mutta avoliitossa ja mä kyllä hoidan kodin ja lapset kun mies töissä.
Eli en oikeestaan koskaan pyydä tekemään mitään sillon kun on työvuoroja(3-vuorotyö)
Vapaalla sitten sanon että vois imuroida tms...Mut ei tuu kyllä muuten käskettyä.

No mulla ei onneks oo niin pitkää aikaa siitä kun oon itse olllut töissä etten muistais miten väsynyt voi työpäivän jälkeen olla, joten ei mun tarvii kellosta kattoa aikaa milloin mä miestäni rupeen passuuttamaan kotiin tulon jälkeen.. Ihan normaaleja asioita voidaan jutustella ja syödä tai jos on esim johonkin meno niin kysyn että mennäänkö heti vai myöhemmin vai meenkö yksin jos ei miehen tarvii välttämättä olla mukana..

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmopolitan:
No ei. Lapset ryntaavat aina miehen kimppuun hanen tullessaan kotiin.

Niin meilläkin, jos ja kun ovat hereillä...mutta siitähän ei nyt varsinaisesti ollut kyse :)

Mun mielesta nuo lasten vaatimukset on rasittavampia kuin vaimon rapatys... Valilla kay miesta ihan saaliksi...

Meilläkin se menee noin. Mies tulee töistä, juo kahvin syö ja lukee lehden ja menee puolen tunnin päiväunille. Sitten lähtee raksalle. Mutta siis ennen raksa-aikaakin meni noin.

Meillä mies tarttee yleensä ruokalautasen eteensä ja sit kun on sen saanut syötyä omassa rauhassaan, sit voidaan jutella.. =) Tai oli noin kun se vielä teki suht. säännöllistä työpäivää, nyt ei työaikojen takia mee ihan noin, enkä mäkään oo lasten kans kotona. Mutta siis joo, kyllä mä oon Åbon kans samoilla linjoilla.