punaisia näppylöitä 4 veellä???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 23:51 Florence kirjoitti:
Mä aina tyrkytän täällä kaikille sitä parvorokkoa.

Keväisin esiintyy, harmiton virus..

Kokeilepa googlettaa, jos löytyis vaikka kuvia =)

Parvorokossa on vaaleaa ihottumaa, ei näppylöitä.

Ei luulis yhtäkkiä olevan mitään allergiaa, ei mitään uutta/erikoista syönyt... Oireita ei muita ja näpyt tulleet päivän aikana.
Parvorokkoa mietin... olen raskaana rv 35...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 23:55 ihmettelijä kirjoitti:
Ei luulis yhtäkkiä olevan mitään allergiaa, ei mitään uutta/erikoista syönyt... Oireita ei muita ja näpyt tulleet päivän aikana.
Parvorokkoa mietin... olen raskaana rv 35...

No toivottavasti ei sitten ainakaan ole sitä parvorokkoa! Kuulostaa kyllä enemmän vesirokolta, jos kerran on selviä näppyjä eikä ihottumaa. Onko muita oireita? Oletko muuten itse sairastanut vesirokon?

Kutittaako? Ovatko näpyt isoja vai pieniä? Minulle tulee keväisin siitepölyallergiasta itikansyömän näköisiä paukamia (nokkosrokkoa), joita kutittaa aika paljon.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 00:08 ihmettelijä kirjoitti:
Vesirokkoa ei luulis olevan, koska se sairastettu juuri pari kk sitten. Mulla ollut lapsena.

Mikä se lintukirppujuttu oli????
Meillä on nytkin tuolla esikoisella niitä lintukirpun puremia,vaivaavat aina näin keväisin.Ihan kuin sääskenpuremia,punaisia patteja ja kutiavat kovasti.Ovat yleensä pienissä ryhmissä tai jonossa ne patit.

Kuulemma lemmikkieläinten turkissakin voi kantautua niitä kirppuja ja kun esikko nukkuu aina koiran kanssa,niin ei ihme,kun sillä niitä puremia yleensä on....

Näppyjä löytyy kasvoista, vatsasta, selästä, käsistä, jaloista, muutamia joka paikassa, että ehkä noin kolmisenkymmentä. Pienet ihan vaan täpliä ei koholla, pari isompaa vähän koholla, sen verran et voi sanoa näppyläksi... Kumma juttu. lapsi ei itse edes huomannut. joten eivät oireile.

Meidän isommalla kun oli vesirokko,ne oli alussa vaaleita ja värittömiä kunnes muuttui pallukoiksi.Yhtään niitä ei kutittanut.Ja löytyi sormein ja varpaiden välistä,pimpasta ja pepusta noita näppyjä.Niitä taisi tulla jonkun 2-3 päivää jos oikein muistan.Onhan niitä lievempiäkinvesirokkoja.

Eipä ainakaan ole mitään suussa huomattu ja syöminen ja juominen sujui iltapalalla ihan hyvin.

Kiitos avusta! Pakko mennä nyt nukkumaan. Mut käyn kurkkimassa aamulla onko lisää vinkkejä ilmaantunut ja katsotaan mitä yö ja aamu tuo tullessaan lapsen olotilaan. Kiitos jo niistäkin.....

Yhteistyössä