pumppaaminen

Onko eroja rintapumpuissa että miten niillä heruu maitoa ja saa pumpattua? Mulla ei ole pumppaaminen enää onnistunut ollenkaan, ei tule kuin pari hassua tippaa vaikka kuinka yrittäisi. Voisiko jollain toisella pumpulla onnistua paremmin?
 
mimosa

Minulle kävi samoin,kun käytin käsikäyttöistä.
Siirryin automaattiseen pumppuun, ja alkoi tulemaan hyvin.
No jossain vaiheessa sekään ei enään toiminut. joku vain sanoi ettei koneiden teho riitä, koska vauvan imu on niin tehokasta.
Tosin jos oltiin jossain menossa, enkä ollut imettänyt moneen tuntiin, niin sain pumppuun h yvin tulemaan.

nämät olivat minun kokemukseni
 
mimosa

Minulle kävi samoin,kun käytin käsikäyttöistä.
Siirryin automaattiseen pumppuun, ja alkoi tulemaan hyvin.
No jossain vaiheessa sekään ei enään toiminut. joku vain sanoi ettei koneiden teho riitä, koska vauvan imu on niin tehokasta.
Tosin jos oltiin jossain menossa, enkä ollut imettänyt moneen tuntiin, niin sain pumppuun h yvin tulemaan.

nämät olivat minun kokemukseni
 
mimosa

Minulle kävi samoin,kun käytin käsikäyttöistä.
Siirryin automaattiseen pumppuun, ja alkoi tulemaan hyvin.
No jossain vaiheessa sekään ei enään toiminut. joku vain sanoi ettei koneiden teho riitä, koska vauvan imu on niin tehokasta.
Tosin jos oltiin jossain menossa, enkä ollut imettänyt moneen tuntiin, niin sain pumppuun h yvin tulemaan.

nämät olivat minun kokemukseni
 
mimosa

Minulle kävi samoin,kun käytin käsikäyttöistä.
Siirryin automaattiseen pumppuun, ja alkoi tulemaan hyvin.
No jossain vaiheessa sekään ei enään toiminut. joku vain sanoi ettei koneiden teho riitä, koska vauvan imu on niin tehokasta.
Tosin jos oltiin jossain menossa, enkä ollut imettänyt moneen tuntiin, niin sain pumppuun h yvin tulemaan.

nämät olivat minun kokemukseni
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 16:22 vieras kirjoitti:
Onko eroja rintapumpuissa että miten niillä heruu maitoa ja saa pumpattua?

Näin väittävät. Toiset pumput ovat rinnoille hellempiä kuin toiset, ja mitä vähemmän äidin täytyy tehdä käsillä töitä, sitä rennompi hän on ja sitä helpommin usein heruukin.

Pumppaaminen voidaan mieltää taitolajiksi siinä mielessä, että jos heruminen ei käynnisty, saalista ei tule. Herumista edesauttavat lämpö ja rentoutuminen. Rintoja voi lämmittää ennen pumppaamista esim. lämpimällä vedellä valelemalla, hiustenkuivaajalla puhaltamalla, hieromalla tai ravistelemalla kevyesti. Rentoutumista edesauttavat esim. suihkuavan veden ajatteleminen, vauvan ajatteleminen, television katsominen, lehden tms. lukeminen, netissä surffailu... oikeastaan mikä vain, mikä saa äidin ajatukset pois lypsysaaliista, siitä, kuinka paljon sitä maitoa pulloon oikein kertyy ja kertyykö tarpeeksi.

Välillä, vaikka kuinka olisi tottunut pumppaamaan, tulee "kuivia kausia". Melko usein kyse on silloin korvien välissä olevasta blokista, ei niinkään rinnoista.
 
Mulla käsikäyttöinen pumppu (Avent) ja yleensä on tullut hyvin maitoa, kun olen pumpannut heti aamusta ja samaan aikaan, kun vauva syö toisesta rinnasta, jolloin heruminenkin käynnistyy kunnolla. Tarkkana pitää tosin olla pumpun kanssa, ettei vauva potkaise sitä lattialle, ainakin nyt kun on kova jo liikuskelemaan. =)
 

Yhteistyössä