Pulloiluvinkit

Aloitin juuri syöttämään vauvalle allergioiden takia korviketta (jauhemainen) ja pulloilu on vierasta.

Esim. miten saa kätevimmin yöllä pullon tehtyä ja lämmitettyä? miten otatte steriloidun veden mukaan ja lämmitätte sen kun olette kaupungilla? kuinka paljon pulloja kannattaa olla yms?

Kaikki vinkit tervetulleita!
 
Eli sekoitat jauheen (kuumaan? ) veteen, ja annat vauvalle? Mä tekisin silleen yö-aikaan, et keittiäisin veden valmiiksi termariin, ja annostelisin jauheen valmiiksi jo pulloon. Unenpöpperössä ei sit tartteis, kun kipata vesi pulloon, ja ehkä jäähdyttää, ja sit jo vois syöttää.
Tai voiko valmista korviketta tehdä pulloon valmiiksi illalla, nostaa jääkaappiin, ja sit lämmittää yöllä? Mulla ei henk.koht. ole käytännön kokemusta jauhe-korvikkeista, valmiista nestemäisestä kylläkin.

Meillä on pulloja silleen, et 5kpl 200ml Ainu-pulloja, 3kpl 120ml Ainu-pulloja, ja yksi Tupperwaren pullo, onkohan se 210ml? Näillä pärjää aika hyvin.
 
Mullakin on kokemusta vain vastikkeista. Meillä on 200 ml:n pulloja 10 kpl ja ne ovat riittäneet hyvin yhdeksi päiväksi. Ei ole koko ajan tarvinnut tiskata.

Me kanssa meinattiin joutua käyttämään jauheita, ja kun sitten katselin niiden käyttöohjeita purkin kannesta, niin huh huh! Aikamoista sähläämistä niiden kanssa ilmeisesti on. Mutta kaikkeen tottuu! :)
 
teet vuorokauden maitosatsin valmiiksi jääkaappiin. joo kyllä niin voi tehdä..minä olen illalla laittanut kannusta pulloon maidon valmiiksi (jääkaappin tiestysti) ja sitten käynyt yölllä lämmittämässä mikrossa maidon lämpöiseksi. meillä käytössä 5mam merkkistä tuttipulloa..pullojen keittämisen lopetin,kun vauva oli 2kk.
 
Alkuperäinen kirjoittaja elli1984:
teet vuorokauden maitosatsin valmiiksi jääkaappiin. joo kyllä niin voi tehdä..minä olen illalla laittanut kannusta pulloon maidon valmiiksi (jääkaappin tiestysti) ja sitten käynyt yölllä lämmittämässä mikrossa maidon lämpöiseksi. meillä käytössä 5mam merkkistä tuttipulloa..pullojen keittämisen lopetin,kun vauva oli 2kk.
Liuotat ilmeisesti jauheen lämpimään veteen (keitettyyn?) vai miten toimit? Tällöinhän maito tulee tavallaan lämmitettyä kahteen kertaan.. mitä ei ainakaan nestemäisen korvikkeen kanssa saa tehdä. Itsellä mahdollisesti edessä jauhemaisen korvikkeen käyttö ja kaikki vinkit otetaan vastaan :)
 
Komppaan ELLIÄ! LAstenlääkäri-allergologin neuvo oli tehdä satsit valmiiksi päiväksi tai esim yöksi. Todettu että säilyy ihan hyvin niin. Yli 2kk menty näin ja hyvin toimii.. Ja lisäks mulla on aina keitettyä vettä kannussa josta otan ja teen pullollisen ja lämmitän sen syöntikuntoon. Ja nyt ku menee kiinteitä, ei veden tarvii olla aina keitettyäkään.
Lekuri totesi että ei todellakaa kannata joka kerta keittää ja jäähdyttää yhtä annosta varten!!
 
Meillä oli jonkin aikaa käytössä jauhemainen korvike enkä kyllä kokenut sitä hankalaksi ollenkaan, aamulla keitin ja jädhytin veden termariin, siitä käyttelin päivän mittaan ja illalla keitin uuden ja jähdytin yöksi termariin....aina oli sopivan lämpöistä vettä tarjolla. Yöksi vielä mittasin jauheet valmiiksi pulloon niin kaatoi vain valmiin veden päälle...so simple.
 

Yhteistyössä