Pulassa 1v:n kanssa! Apuja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 908
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
9

908

Vieras
Tilanne on siis se, että poika 1v 2kk haluaa olla koko ajan kaiken keskipisteenä. Minun täytyy huomioida poikaa ihan koko ajan. Jos yritän laittaa ruokaa, niin roikkuu lahkeessa ja itkee, jos yritän käydä koneella niin saa totaaliset raivarit, jos hoidan koiraa, saa kohtauksen jne.

Pojan kanssa kyllä leikitään ja luetaan runsaasti. Eli saa kyllä huomiota.
Välillä on päiviä, että en ehdi kuin istua lattialla viihdyttämässä muksua.

Miten tästä päästään eroon?

Julmaa huudattamista vaan. Täälläkin tehdään ruokaa kun toinen roikkuu lahkeessa ja huutaa kunnes hoksaa ettei auta. Tosin tämä onkin toinen lapsi, eli hänen kanssa ei ole ollut aikaakaan touhuta yhtä paljon kuin ykkösen kanssa, joten on helpompi tapaus.

Minä en ole koskaan ollut jatkuvasti lapsen kanssa lattialla leikkivää sorttia,se vain ei ole mulle luonnollista joten en ole väkisin edes yrittänyt.Ruokaa tehdessä lykkäät kipon ja vispilän käteen yms,tai sitten vaan kannat omien lelujen luokse,kun ei ole aina saatavilla niin lapsi oppii pikkuhiljaa keksimään itsekkin tekemistä.

Lapsi mukaan tekemisiin! Keittiöön järkkäät jonku alalaatikon sellaiseksi jota lapsi voi kaivella sillä aikaa kun teet ruokaa. kipot ja kupit kiinnostaa taatusti enemmän kuin omat lelut,ja saa samalla olla äidin lähellä. Pyykin ripustamisessa ja laittamisessa voi olla kovastikin "apuna",samoin siivouksissa ym eikun luutu käteen! :)

Samanlaista meilläki mutta mä nyt oon vaan ajatellu sen kuuluvan asiaan enkä oo kokenu sitä mitenkää taakkana. Laitan ruokaa jos sen aika on ja jos ihan tiukka paikka tulee että poika ei voi olla mukana niin pieneen kuppiin muutama rusina (tai just vispilä ja kippo) niin sillä saa ostettua pari rauhallista minuuttia :D Pyykkiä pestessä poika on mukana, yleensä leikkii lattiakaivon ympärillä olevalla vedellä hetken tai ettii omat kylpylelunsa ja leikkii niillä... Tosin on se välillä kiipeemässä pesukoneeseen tai kääntämässä kiukaan lämpötilaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lapsi mukaan tekemisiin! Keittiöön järkkäät jonku alalaatikon sellaiseksi jota lapsi voi kaivella sillä aikaa kun teet ruokaa. kipot ja kupit kiinnostaa taatusti enemmän kuin omat lelut,ja saa samalla olla äidin lähellä. Pyykin ripustamisessa ja laittamisessa voi olla kovastikin "apuna",samoin siivouksissa ym eikun luutu käteen! :)

Näin meilläkin toimitaan. Pirpana mielellään ojentelee ja oikoo valmiiksi pyykkejä ripustettavaksi. :D
Ja aina tutkii keittiön alalaatikoita, sinne on kiva laittaa pieniä yllätyksiä.

Pyykkiä poika kyllä tykkää laittaa. Ruokaa kun teen, niin saattaa muutaman minuutin hämmentää jotain kauhalla kattilassa. Kotitöihin on otettu mukaan pienestä asti, mutta ei nekään aina kiinnosta.

Kun poika roikkuu lahkeessa sillon kun teen ruokaa, niin yleensä sanon pari kertaa että "odota hetki, äiti tekee ruokaa". Mutta eipä se mitään auta. Saattaa huutaa koko ruuanlaiton ajan.

Yhteistyössä