Pula-ajan lihapullat!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aaaddee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aaaddee

Vieras
jos vain viitsisitte laittaa lihapullien ohjetta joissa on korppujauhoja. Olis tarkotus tehdä isompi satsi ja vielä jatkaa tuolla korppujauholla, mutta en tiedä mittasuhteita.

Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;27214260:
Minä laitan aina... Enpä tiennyt pula-ajaksi. Mutta siis jos 400 g jauhelihaa, 1 desi korppujauhoja kahteen desiin kermaviiliä tai maitoo tai jotain

no tuo on vaa meilläpäin sanonta. Kun jotkut vannoo vaan ja ainoastaan niitä joissa ei ole korppujauhoja :D

mutta kiitos kiitos :)

[QUOTE="aapee";27214268]no tuo on vaa meilläpäin sanonta. Kun jotkut vannoo vaan ja ainoastaan niitä joissa ei ole korppujauhoja :D

mutta kiitos kiitos :)[/QUOTE]

Mulle selvisi vasta pari vuotta sitten ettei ne kuulu joka resptiin ja on tosiaan jatketta
:xmas:

Itse en käytä korppujauhoja, mutta jatkan kaurahiutaleilla; yleensä laitan jauhelihan lisäksi sipulia, kermaviiliä, kaurahiutaleita, kananmunaa ja mausteita.

Alkuperäinen kirjoittaja entäs tämä?;27214292:
Itse en käytä korppujauhoja, mutta jatkan kaurahiutaleilla; yleensä laitan jauhelihan lisäksi sipulia, kermaviiliä, kaurahiutaleita, kananmunaa ja mausteita.

hei kerroppas tarkemmin, rupes kiinnostaa :P

Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;27214275:
Mulle selvisi vasta pari vuotta sitten ettei ne kuulu joka resptiin ja on tosiaan jatketta
:xmas:

no minä unohdin, että korppujauhot pitää turvottaa ensin. Mutta kun laitoit tuon maidon niin muistin :D

eli olisin iloisesti heitellyt korppujauhot sellaisenaan sekaan :D

[QUOTE="aapee";27214298]hei kerroppas tarkemmin, rupes kiinnostaa :P[/QUOTE]

Ei mulla ole tarkkoja määriä kun yleensä vaan heittelen raaka-aineet kulhoon, mutta normaalisti suunnilleen näin:
800g jauhelihaa
2 kananmunaa
n. 2dl kaurahiutaleita
1 sipuli
mustapippurijauhe, paprikajauhe, suola, oregano, (valkosipuli)

Hyvää on tullut joka kerta!

Alkuperäinen kirjoittaja entäs tämä?;27214313:
Ei mulla ole tarkkoja määriä kun yleensä vaan heittelen raaka-aineet kulhoon, mutta normaalisti suunnilleen näin:
800g jauhelihaa
2 kananmunaa
n. 2dl kaurahiutaleita
1 sipuli
mustapippurijauhe, paprikajauhe, suola, oregano, (valkosipuli)

Hyvää on tullut joka kerta!

kiitos! teen toisen satsin tätä ja toisen sitten tuolla korppujauhoilla. Tulen sitten kertomaan miten meille maistu :P

eli tässä ihan sellaisenaan heitetään nuo kaurahiutaleet sekaan vai ?

[QUOTE="aapee";27214331]kiitos! teen toisen satsin tätä ja toisen sitten tuolla korppujauhoilla. Tulen sitten kertomaan miten meille maistu :P

eli tässä ihan sellaisenaan heitetään nuo kaurahiutaleet sekaan vai ?[/QUOTE]

Joo sinne vaan sekaan, ei tarvitse turvotella etukäteen. Se kermaviili pehmentää niitä kyspymisen aikana.. Kerrohan sit miltä maistui :)

Alkuperäinen kirjoittaja entäs tämä?;27214292:

Kaurahiutaleet ne vasta onkin pulaajan jatketta, mennään jo köyhyyden alamaille näillä ohjeilla :)

"Äitien tekemät lihapullat"

100 g jauhelihaa josta 90% teurasjätteitä
Kilo korppujaujoja
50 g lisäaineita
3 litraa vettä

Sekoita ainekset ja koita paistaa uunissa.

[QUOTE="vieras";27214540]"Äitien tekemät lihapullat"

100 g jauhelihaa josta 90% teurasjätteitä
Kilo korppujaujoja
50 g lisäaineita
3 litraa vettä

Sekoita ainekset ja koita paistaa uunissa.[/QUOTE]

no, ihan näin köyhää meillä ei sentään ole :)

no, ei ole mun häpee jos saat pönkitettyä huonoa itseluottamusta vittuilemalla muille, jotka kysyy asiallisen kysymyksen.

Ja sitäpaitsi, mielestäni korppujauhoilla jatketut lihapullat maistuu mun mielestä paremmalle :D tai sitten edesmennyt mummoni oli taikuri ruoanlaiton suhteen.

Alkuperäinen kirjoittaja entäs tämä?;27214340:
Joo sinne vaan sekaan, ei tarvitse turvotella etukäteen. Se kermaviili pehmentää niitä kyspymisen aikana.. Kerrohan sit miltä maistui :)

juu huomen illalla tulen raportoimaan. Tänään meni niin myöhäseks niin ei viitti enää rupee kokkailee. :)

[QUOTE="vieras";27215097]Mistä sä niitä korppujauhoja meinasit ottaa vai ajattelitko tehdä itse? Meinaan korppujauhopussissa on iät ja ajat ollut lihapullien resepti.[/QUOTE]

ei ainakaan tuossa ollu, piti käydä ihan tarkistamassa :D

[QUOTE="vieras";27215097]Mistä sä niitä korppujauhoja meinasit ottaa vai ajattelitko tehdä itse? Meinaan korppujauhopussissa on iät ja ajat ollut lihapullien resepti.[/QUOTE]

Sulla taitaa olla vähä paremman väen korppujauhoja. Ei tossa mun Xtra-korppujauhopussissa ainakaan mitään ohjeita ole.

[QUOTE="vieras";27214379]Kaurahiutaleet ne vasta onkin pulaajan jatketta, mennään jo köyhyyden alamaille näillä ohjeilla :)[/QUOTE]

Mutta kaurahiutaleet ovat korppujauhoja terveellisempi vaihtoehto =)

Yhteistyössä