puku koodi miehillä tumma puku (häät)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tumma puku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tumma puku

Vieras
Eli häät kyseessä. Voiko miehellä olla puvun alla haalean lila kauluspaita vai pitääkö olla valkoinen?
Entä voiko naisella olla mekko vähän alle polvien?

Jos pukukoodi on erikseen mainittu niin varminta on seurata sitä pilkulleen ja panna valkoinen paita. Mekot ei varrsinaisesti ole mun alaa mutta tuntuis, että "tumma puku" koodiin liittyy daamin coctail-pituinen mekko eli ei pitkää iltapukua.

Miehen paita ja solmio voivat olla mitä tahansa tyylikästä ja sointuvaa väriä. Tumma puku voi olla muukin kuin musta. Naiselle kuten yllä sanottiin. Joku tukeva mamma tulee kuitenkin neulemekossa.

Mun mielestä annettu koodia pitää noudattaa eikä sitä lähdetä säätämään omilla mielipiteillä. Mutta mullahan onkin putkiaivot.

Joo, periaatteessa samaa mieltä. Omissa häissä oli se vaikeus, että halusin kutsussa ilmoittaa, että miehet pukeutuvat pukuun (tai edes kauluspaitaan ja suoriin housuihin) ja naiset mekkoon tai vastaavaan. Käytettiin sitten tuota "musta puku" ilmaisua kutsussa. Tämän tarkoituksena oli kuitenkin saada eräät tampiosukulaiset ymmärtämään ettei paikalle tulla risaisissa verkkareissa ja t-paidassa. Vaaleanlila kauluspaita olisi ollut täysin ok :D

Taidan pakottamaan miehen kaupoille ostamaan valkoisen kauluspaidan, kun vanha jäänyt pieneksi niin ei tule ainakaan loukattua hääparia...
Mutta voinko mä laittaa hameen mikä on hivenen ali polvien???????????

[QUOTE="aapee";24668582]Taidan pakottamaan miehen kaupoille ostamaan valkoisen kauluspaidan, kun vanha jäänyt pieneksi niin ei tule ainakaan loukattua hääparia...
Mutta voinko mä laittaa hameen mikä on hivenen ali polvien???????????[/QUOTE]

Tietysti voit, coctail-mekko voi olla polviin tai hieman alle. Selkeästi kuitenkin lyhyt mekko (lähempänä polvia kuin nilkkoja...)

[QUOTE="aapee";24668582]Taidan pakottamaan miehen kaupoille ostamaan valkoisen kauluspaidan, kun vanha jäänyt pieneksi niin ei tule ainakaan loukattua hääparia...
Mutta voinko mä laittaa hameen mikä on hivenen ali polvien???????????[/QUOTE]

Tarviihan aikamies valkoisen paidan muutenkin, ei siinä mene rahat hukkaan.

Yhteistyössä