Ristiäisiin apuja...???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *-*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

*-*

Vieras
Meillä tulossa ekat ristiäiset ja vähän tarvisi apuja

Elikkä ristiäiset ovat kirkossa ja kahvit seurakuntakeskuksessa. Onko miehellä ( lapsen isä) tapana pitää pukua ristiäisissä ja jos on niin tarviiko puvun takin alla olla valkoinen kauluspaita vai käykö värillinen? En yhtään tiedä näistä etiketeistä...?

Entä vaihdetaanko vauvalle kasteen jälkeen jokin juhlapuku vai onko kahvituksessakin kastemekko päällä?

isä saa pukeutua ihan miten ite tykkää. ei oo mikää pakko olla puvussa jos ei taho. kastemekko otetaa kastetilaisuuden jälkeen pois ja kahvituksessa vauvalla saa olla ihan mitkä tahansa vaatteet päällä. ei oo mitää pakollisia hommia. :)

Ristiäiset ovat yleensä pitäjänsä näköiset eli miehesi voi itse päättää mitä pukee.

Vauvan vaatetuskin on ihan teistä kiinni. Pitäkää kastemekko ainakin niin kauan, että kaikki halukkaat ovat saaneet kuvattua hänet siinä.

Alkuperäinen kirjoittaja *-*:
Meillä tulossa ekat ristiäiset ja vähän tarvisi apuja

Elikkä ristiäiset ovat kirkossa ja kahvit seurakuntakeskuksessa. Onko miehellä ( lapsen isä) tapana pitää pukua ristiäisissä ja jos on niin tarviiko puvun takin alla olla valkoinen kauluspaita vai käykö värillinen? En yhtään tiedä näistä etiketeistä...?

Entä vaihdetaanko vauvalle kasteen jälkeen jokin juhlapuku vai onko kahvituksessakin kastemekko päällä?

Ihan miten itse haluatte. Meillä on ristiäiset järjestetty kotona ja ihan lähimopien kesken, enkä laita yhtään pahakseni vaikka kaikilla miesvierailla ei pukua olisikaan. Siisti vaatetus muuten riittää vallan hyvin.
Vaikka mustat farkut, puvun takki ja kauluspaita tmv.

Eli jollette itse vaadi tiukkaa etikettisääntöä, ei sitä tule kukaan muukaan ristiäisiinne vaatimaan. Ristiäiset ovat vauvan juhla =).

Kunhan nyt kukaan ei kirkkoon collegehousuissa ja Crockseissa lampsi :D.

Itse olen vaihtanut vauvalle juhlavamman asun päälle kun kastetoimitus on ohi ja tarpeeksi valokuvia vauvasta kastemekko päällä räpsitty. Vauvan on huomattavasti mukavampi olla muussa vaatteessa ja vieraidenkin häntä käsitellä.
Jollet siis lukeudu niihin äiteihin, jonka vauvaa ei saa kukaan muu koskea kuin sinä itte...;)

muistakaa kuitenkin ilmoittaa vieraille mikä olisi pukeutumistyyli, jotenkin tuntuu kuitenkin siltä että jos isäntäväki ei pukeudu pukuun / juhlavaatteisiin niin vieraille tulee häpeä jos ovat pukeutunteet viimeisen päälle.

Mä lukeudun niihin ihmisiin, joka ei pidä siitä ettei juhlatilaisuuksia kunnioiteta. Pukeutuminen on yksi juhlan merkki. Kaikilla ei kuitenkaan ole samoja kriteereitä, mutta jos miulta kysytään niin ristiäiset on pukujuhla. talvella tumma puku, kesällä käy vaalea. mutta mä laittaisin isännälle tumman puvun kesälläkin. isännällä valkoinen paita, mutta vierailla saa olla värilliset paidat.

Musta se on täyttä höpöä jos sanotaan että se on lapsen juhla, se on teidän näköinen juhla. joo niin, on mutta joku roti pitää vielä olla. se että se on teidän näköinen juhla tulee siitä, että mitä tarjotaan, mitä virsiä lauletaan, ym ym. mutta pukeutuminen pitää olla juhlavaa.

Mä en ymmärrä nykyään niitä vanhempia jotka päästää teininsä tulemaan johonkin juhliin farkuissa ja t-paidassa. meillä tullaan vaikka rimpuillen juhliin juhlavaatteissa, ei arkivaatteissa.

minusta puku miehelle ja vieraille sama joskus oikeen inhottaa kun tullaan vaan tavallisissa vaateissa juhliin.Ja vauvalle kasteen jälkeen päälle jotain rennompaa mutta siistiä.Ja muista pitää vauvan kasyepuku niin kauan päällä että kaikki halukkaat saanut kuvattua pienen siinä juhlapuvussaan.
Ite olin just ristiäisissä jossa äiti rynni heti kun vauva saanu nimen ottamaan kastemekkoa pois ja oli jo ehtiny sen riisua kun joku tajus sanoa et laitakko sen takas et saatais kuvia kastemekko päällä.Saattohan olla et unohti muuten vaan et kuviakin pitäs saada vai eikö sit olis halunnu et muut kuvaa.

kiitos vastauksista!

Eli kasteen jälkeen kirkossa pitää kuitenkin ottaa kastemekko pois kun siirrytään autolla seurakuntakeskukseen. Eli puen kastemekon sielä vielä päälle että voidaan ottaa kuvia ja sitten vaihdan toiset vaatteet vauvalle?

Yhteistyössä