puklailusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lami

Vieras
Meidän 4kk vanha lapsi puklailee päivittäin aika lailla. Muutaman kerran on oksentanut ihan virtana. Olen sanonut monesti neuvolassa jolloin vain ottavat painon ja toteavat että kaikki kunnossa. olen myös käyttänyt lastenlääkärillä joka sanoi että jos raju oksentaminen jatkuu niin ottavat osastolle. Raju oksentelu loppui mutta puklailu sen kuin jatkuu, kiinteitä ei puklaile mutta maitoa puklaa jatkuvasti. Onkohan lievää maitoallergiaa? Millasta korviketta pitäis kokeilla? Vastaavaa, mikä neuvoksi?

me käytiin juuri vajaan 9kk ikäisen tytön kanssa lastenlääkärillä ja otti allergia testit, mutta niistä ei löytyny mitään, ja tihennettiin neuvola käyntejä puklailun takia. meillä sama vika että maito tulee ulos mutta samalla tulee ruokaakin ja vaatteita sa olla vaihtamassa aika usein.
jaksamista, kyllä se kuulemma aikanaan loppuu!!
:hug:

Meidän neiti oksenteli 7kk saakka, sisällä ei pysynyt maito ja vellikin tuli välillä ulos, kiinteitäkin oksenteli. Pesukone pyöri joka päivä parhaassa tapauksessa kahdesti.Nyt neiti 9kk ja oksentelu on loppunut.Itse olin kuulemma samanlainen oksentelia melki vuoden ikään saakka. :/

meidän molemmat pojat oksensi tuttelia, nan:a sitte annoin, puklasivat kyllä, mutta ei niin kaareella kuin tuttelista. Kerroin neuvolassa ja puhuivat takaisin virtauksesta tai jostain... ja että huono mahainen yms... (toinen poika olikin, oksensi solkennaan vaunu tai auto kyydin jälkeen)....
Mutta molemmilta olen siirtynyt normaaliin maitoon 7-8kk iässä ja puklut loppunu siihen!

Meillä oli koko imeväisiän sellaista, että puklua tuli koko ajan. Kaikki vaatteet haisi aina puklulle ja ajattelin että mitälöhän tästä tulee.. Kun tuttipullon käyttö loppui, loppui myös puklailu!

Meillä myös todella runsasta pulauttelua, poika 4,5 kk. Kiinteämmät soseet ja puurot pysyvät sisällä, mutta maitoa ja litkumpia soseita puklaa aina. Yleensä tilanne on se että poika ahmii itseensä maitoa niin paljon kuin vain menee ja sitten röyhtäyttettäessä heittää maitoa kaaressa olkani yli. Meillä painoa seuraattiin aluksi jopa ylim. neuvolakäynnillä, mutta kun viime kerrat paino menee käyrällä +2, niin sanovat ettei asialle tehdä mitään jollei jatku sittenkin kun siirtyy kokonaan kiinteisiin.

Meilläkin eiskoinen tosi kova puklaileen mut se loppui kun nousi ylös eli alkoi kävellä. Eli ihan normaalilta toi kuulostaa. voihan olla et on takasinvirtausta (kuten meillä mut en alottanut lääkitystä kun se saattaa aiheuttaa sydämen rytmihäiriöitä) mut en usko et olis lääkkeestä apua ollutkaan... Se lääke kun on vähän sellainen et auttaa tai ei auta ja piste...

Kyllä se teillä jossain vaiheessa helpottaa :)

Hei!
Tutulta kuulostaa. Meillä nyt jo 7-vuotias poika oli syntymästään saakka "puklailevainen". Itse koin sen todella rasittavana, kun vaatetta piti aina olla mukana :-). Maitoallergiaakin tutkittiin, mutta mitään ei löytynyt. Yleensä allergiaan liittyy ihottumaa yms. muitakin oireita. Meillä oksenteluun liittyi myös korvatulehduskierre, joten yleensä oksenteli enemmän kun korvat olivat tulehtuneet. Nykyisin 7-vuotias poikamme juo hylamaitoa, jonka aloitin n. 10kk ikäisenä (vaikkei olisi saanutkaan)ja oksentelu loppui silloin siihen. Mahavaivoja tullut tavallisesta maidosta aina, mutta yhteyttä pulautteluun ja oksenteluun on mahdotonta arvailla. Mutta meillä näin... Jospa näistä jutuista olisi jotain apua.
:hug:

Yhteistyössä