Pukisitko tytölle

  • Viestiketjun aloittaja sininen vai punainen
  • Ensimmäinen viesti
Kyllä sininen on tytöllä sopiva. Miun vissiin pitää sitten värjää pojan punaiset vaatteet...hui, onhan sillä keltaistakin jne...Omassa lapsuudessani se oli aika tarkkaa, mutta vielä nykyään pitäs rajata?
 
pukisin ja olen pukenut. Meidän nuorin on jonkunverran kakkosen vaatteita saanut käyttää eli niitä mitkä on ehjinä säilyneet ja muutenkin sopivat. Nyt tietysti on vähän isompana tullut se esille että heillä on eri tyyli pukeutumisessa eikä ainoastaan tyttö-poika-asetteluna vaan ihan muuten toinen tykkää pitää esim väljempiä vaatteita.
mutta en minä päiväkoti-ikäiseltä lähtenyt kysymään kelpaako isoveljen ulkohaalari, kun se ulkohaalari kuitenkin päiväkotilaisessa päiväkodissa työhaalari eikä mikään näyttelykappale jolla kerätään äidille irtopisteitä osaavana pukijana. Ei meillä päiväkotikaverit ainakaan minun korviin asti huomautelleet vaatteiden väristä. Suvaitsevampia vai sitten sivistymättömämpiä kun eivät osanneet värien ja reimatecin yms mukaan pisteyttää kavereitaan.
 
Toki voi pukea. Tosin meidän tyttö ei ole suostunut pukemaan juuri muuta väriä päälleen kuin vaaleanpunaista, punaista, turkoosia. Ja haalareista välillä kiukuttelee, onneksi ollaan ne saatu sentään vielä päälle.
 
kyllä meillä on tytöllä EDELLEEN sinisiäkin vaatteita ja se sentään on eskarissa. kaks ulkopukua on ollu sinisenä kun ei oo sattunu muun värisenä olemaan, ilmanko ois pitäny olla??? joka nyt taas onki ihan hyvä, ompahan pojalle pari pukua valmiina :D
 
airiin
jotku lapset on tosi tarkkoja väreistä ja toiset eivät. pitää äidin joustaa ja tehä niinku lapsi tahtoo, koska tämä asia ei ole iso eikä siitä kannata tehdä mitään taistelua. itse pyrin olemaan ylipäätään ostamatta sininen-punainen jaottelulla. ostan ruskeaa, harmaata, vihreää, joten ei ole ollut eikä tule tätä "ongelmaa".
 
Mä olen pienen ikäni kulkenut veljeni vanhoissa vaatteissa, enkä kyllä suuremmin ole kärsinyt, ekä mulle paljon annettu vaihtoehtojakaan. Kummallista tämä nykymaailma, valitetaan rahan vähyyttä ja miten saa laskut maksettua, mutta lapsilla on oltava viimeistä huutoa olevat tecit ja ticketit päällä.
En minä kyllä anna 3 vuotiaan sanella mitä päällensä pukee. Toiveita saa toki esittää...
 

Yhteistyössä