Pukisitko tytölle

  • Viestiketjun aloittaja sininen vai punainen
  • Ensimmäinen viesti
hoya bella
en. en tykkää sinisiä vaatteita itsekään käyttää paitsi farkut. enkä varmaan osais tytölle ikinä laittaa sinisiä vaatteita ja pojallekin on olemassa muita värejä kuin se iänikuinen sininen.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En laittaisi, enkä usko, että moni muukaan oikeasti laittaisi. Voisko sitä värjätä?
Ei voi olla totta! Onko noin ajattelevia ihmisiä. pojalle sinsitä ja tytölle punaista. APUA!!!

Meillä poika tykkää käyttää punaisia puseroita ja on 8v ja tytöllä on paljon pojan vanhoja vaatteita, niin sisä kuin ulkovaatteitakin. Ja mielellään käyttää ison valjen vanhoja!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Nokoma:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Nokoma:
Meidän 3v on niin tarkka väreistä, että en pukisi:) Kauhukseni huomasin eilen, että neiti ei enään haluaisi edes haalaria päälle, kuin monella muulla on tarhassa takki ja housut :eek:
No meilläkin olis ens kevättä ajatellen hankitut takki+housut, mut ne taitaa olla vielä liian isot. Ja sitten olis tämä "väärän" värinen haalari, mikä nyt pitäisi ottaa käyttöön.
Mutta toisaalta kun se käyttöikä on näin lyhyt, niin ehkä vaan puet sen päälle ja annat tytön sanoa mitä sanoo:)
Ei tyttö itse siitä mitään sano. On jo käyttänyt pukua kotona ja hyvin on kelvannut. Mut mietin vaan sitä, et jos saa ilkeitä kommentteja hoidossa toisilta. Kun täälläkin näyttää olevan niitä äitejä, jotka ehdottaa värjäämistä yms. Kai he tämän saman ajatusmaailman siirtävät lapsilleen, jotka sitten kiusaa muita vääristä vaatteista.
 
Juh
Kyllä mäkin pukisin tytölle sinisen haalarin! Ja haluaisin kasvattaa lapsistani ihmisiä, jotka eivät arvostele toisia ulkonäön perusteella, ja tähän ajatusmaailmaani ei sovi, että äiti edellä olisi erottelemassa poikien väreihin puetut tytöt...
 
vieras
Pukisin tottakai jos neiti vaan suostuu (meidän ei, "yäääk, sininen, mä inhoon sinistä"...). Onhan hällä varmaan punaisia hattuja ja hanskoja somisteeksi?

Tai kyllä mäkin pukisin jos olis tuo tilanne, ettei olis muuta, enkä tosiaan alkais ostamaan uutta kuukauden takia. Meillä vaan on suvun ainoa prinsessa, joka saa isovanhemmilta pienellä hymyllä ihan mitä vaan :heart: Jep, lellipentu :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nokoma:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:
Minkä ikäinen lapsi yleensä alkaa kiinnostumaan vaatteiden väreistä tai vaatteista yleensäkin?

Meillä 3v. poika ja ihan sama vaikka ois pinkkiä päästä varpaisiin. Ei oo tähän päivään mennessä sanonut vaatteistaan mitään. :)

Itse suosin pojan vaatteissa oranssia, keltaista, pirteän vihreää, turkoosia, punaista (ei pinkki ).
Ehkä se riippuu enemmän lapsen luonteesta kuin iästä!
Voipi olla :) Mä ostelen aikas paljon vaatteita pojalle ja tykkään yleensäkin lasten vaatteista. Sillä vaan mietin, että kun äiti on tällainen vaatehöperö ja poikaa ei vaatteet kiinnosta yhtään. Paras asu ois Aatamin asu :D
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:
Jännä kun moni ostaa tytölleen sinistä sen takia että käy myöhemmin pikkuveljelle :D

t- tyttö jota aina harmitti saada sinistä että käy 5 vuotta nuoremmalle pikkuveljelle :D
Mulla on se periaate, et ostan pikkuveljeä ajatellen just tälläisiä ns varavaatteita eli en osta keväällä kahta vaaleanpunaista haalaria, koska yleensä vain toinen on aktiivisessa käytössä. Samoin viime talvena ostin mustat talvikengät, jotka käy molemmille. Ja kyllä poika saa myöhemmin käyttöönsä mm punaisia collegehousuja tms punaisia vaatteita, missä ei ole kukkasia tai sydämiä. Ainoa mitä en pojalle pue, on vaaleanpunainen. Ehkä tämä on hassu periaate, et kierrättää vaatteita näin sisarusten kesken, mutta koska emme kylve rahassa, yritämme tehdä järkeviä = taloudellisia ratkaisuja näissä asioissa.
 
vieras
no todellakin ihan tarkoituksellakin laitan. ostin nimittäin alesta kaks välikausipukua, joista toinen tarkoituksella poikien mallistosta (ihan yksvärinen tummansininen), jotta käy sitten pikkuveljelle parin vuoden kautta. siihentummansiniseen kun lisätään tytön hempeän värinen raitapipo, lapaset, ja kukkahuivi, ei kyllä pukua edes mun mielestä miellä poikien puvuksi!
 
Todellakin käyttäisin! Ei 4-vuotiaat vielä hoidossakaan ilku "vääränvärisestä" puvusta, tai ainakaan meidän pk:ssa ei ole ilmennyt tollaista. Meidän 4-v tytöllä on talvihaalari vaaleansini/tummansininen, asusteet vaaleanpunaiset. Vähän meinasi tyttö viimetalven lopulla purnata jo, mutta puku on mikä on, saa passata! Seuraava puku sitten ostetaan ehkä mieluisamman värinen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:
Jännä kun moni ostaa tytölleen sinistä sen takia että käy myöhemmin pikkuveljelle :D

t- tyttö jota aina harmitti saada sinistä että käy 5 vuotta nuoremmalle pikkuveljelle :D
kauheeta,viis vuotta on kauhean pitkä aika :D mut siis tosiaan, värit rulettaa :D
mites muuten sun oppisopimuspaikanhaku?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
en. en tykkää sinisiä vaatteita itsekään käyttää paitsi farkut. enkä varmaan osais tytölle ikinä laittaa sinisiä vaatteita ja pojallekin on olemassa muita värejä kuin se iänikuinen sininen.
Mä en kanssa pidä sinisestä väristä joten ítse en laittaisi. Joku ihana tyttömäinen värikäs pipo ja hanskat tohon siniseen asuun voisi sopia.

 
Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:
Jännä kun moni ostaa tytölleen sinistä sen takia että käy myöhemmin pikkuveljelle :D

t- tyttö jota aina harmitti saada sinistä että käy 5 vuotta nuoremmalle pikkuveljelle :D
kauheeta,viis vuotta on kauhean pitkä aika :D mut siis tosiaan, värit rulettaa :D
mites muuten sun oppisopimuspaikanhaku?
No niinpä. Ikuisesti harmittaa ne siniset kumisaappaat :D
Jos oiskin vuosi pari mut 5 vuotta! :D

No, vähän jäissä, töitä taas vissiin maaliskuulle asti. Mut ajattelin silti ottaa siihen työkkärin setään yhteyttä ja sanoa et oppisopimus kiinnostaa. Voihan sitä paikkaa etsiä ja ottaa asioista selvää ja jos sais paikan syksyksi :)
 
hmm
mä oon tehnyt niin että ommellut itse sinisiin vaatteisiin kukkia, perhosia tms. vaikka vaaleamman sinisestä kankaasta. sininen ei mun mielestä oo vaan poikien väri, mutta tytölle kelpaa paremmin kun on jotain tyttömäistä. :)
 
miksei voisi pitää
Onko vielä tänä päivänä tosiaan äitejä jotka ajattelee näin? Meillä 3-vuotias tyttö tykkää tummansinisestäkin ja pitää sen värisiä vaatteita. Myös ruskeaa ja oliivinvihreää, vihreää jne. yhtä hyvin kuin punaista, keltaista tai vaaleanpunaista. Ainoa väri mistä ei niin välitä on vaalea lila.
Seitsemänvuotias tyttö pitää vaaleanpunaisen, valkean jne lisäksi turkoosia, sinistä, mustaa, ruskeaa, oliivia, vihreää ym.
Jos haalarin väri niin häiritsee, voihan asusteet olla vaikka hempeän vaaleanpunaiset niin "erehdystä" ei pääse tapahtumaan.


 

Yhteistyössä