Pukisitko tytölle

  • Viestiketjun aloittaja sininen vai punainen
  • Ensimmäinen viesti
sininen vai punainen
tummansinisen välikausihaalarin? Meidän tytöllä on ollut iso kasvupyrähdys ja keväällä käyttöön otettu ja silloin vielä suuri välikausihaalari alkaa olla pieni. Erityisesti hihat alkaa olla lyhyet ja epäilen, et märällä kelillä voisi paidan hihat kastua. Eli tytön punainen haalari on auttamattomasti pieni. Uutta en haluaisi nyt alkaa enää tässä vaiheessa vuotta ostamaan. Varsinkin kun kaapissa olisi sopivan kokoinen, mutta "väärän" värinen. Mua ei sinänsä haittaa minkä värisissä vaatteissa lapseni kulkee, mut mietin lähinnä tota päiväkotia, et alkaako siellä leikkikaverit ilkkua, et meidän tytöllä on poikien värinen puku. Tytölle varmasti kelpaisi yhtä hyvin sininen kuin punainenkin, mut entä jos joku toinen lapsi sanoo ilkeästi ja tytölle tulee turhaan paha mieli. Tiedän muutaman lapsen, jotka on jo 3-4-vuotiaina erittäin tarkkoja siitä minkä värisiä vaatteita voi pukea.
 
jeps
ilman muuta pukisin.. meillä ainakin kelvannu ja lapsella lemppari väriks tulu jostain syystä vihree..
varsinki jos on ollu jonku isomman vanha on sanottu että se on halunnu tämän sulle antaa omaksi je... hyvin onmkelvannu..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Nokoma:
Meidän 3v on niin tarkka väreistä, että en pukisi:) Kauhukseni huomasin eilen, että neiti ei enään haluaisi edes haalaria päälle, kuin monella muulla on tarhassa takki ja housut :eek:
No meilläkin olis ens kevättä ajatellen hankitut takki+housut, mut ne taitaa olla vielä liian isot. Ja sitten olis tämä "väärän" värinen haalari, mikä nyt pitäisi ottaa käyttöön.
 
Joo, laittaisin tytölle sinistä. ja oon laittanutkin, isonveljen vanhoja. Juuri viikonloppuna kokeiltiin sinistä toppahaalaria, ja suht passlein kokoinen oli, eli ei tarvitse ostaa uutta. Siihen vaan puneiset tai liilat asusteet. Tyttö itse tykkää sinisestä. On nyt 5v9kk.
 
Minkä ikäinen lapsi yleensä alkaa kiinnostumaan vaatteiden väreistä tai vaatteista yleensäkin?

Meillä 3v. poika ja ihan sama vaikka ois pinkkiä päästä varpaisiin. Ei oo tähän päivään mennessä sanonut vaatteistaan mitään. :)

Itse suosin pojan vaatteissa oranssia, keltaista, pirteän vihreää, turkoosia, punaista (ei pinkki ).
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En laittaisi, enkä usko, että moni muukaan oikeasti laittaisi. Voisko sitä värjätä?
Haloo? Totta kai laittaisin ja tyttärellä oli aikanaan paljonkin ihan selkeästi "poikien" ulkovaatteita. Edelleen ostan esim. kengät "poikien" väriset, että saan kierrättää pikkuveljelle. Ei taas tajua noin suppeaa ajattelumaailmaa.
 
Kyllä!
Meidän 4v.tytöllä on tummansininen välikausihaalari. siina on hihoissa valkoista ja tummanpunaista joten ostin haalariin sopivat tyttömäisen tummanpunaisen pipon ja t.punaiset sormikkat ja hanskat!
On ite tykanny eikä kukaan oo siitä kyllä tytölle eikä myöskään minulle huomauttanut.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja jeps:
ilman muuta pukisin.. meillä ainakin kelvannu ja lapsella lemppari väriks tulu jostain syystä vihree..
varsinki jos on ollu jonku isomman vanha on sanottu että se on halunnu tämän sulle antaa omaksi je... hyvin onmkelvannu..
Tää sininen ei varsinaisesti ole kenenkään isomman vanha. Tai siis käytettynä sen ostin varapihapuvuksi ja ihan tarkoituksella sinisen, että käy myös pikkuveljelle aikanaan. Varapukua on tähän mennessä tarvittu vain pari kertaa ja koska luulin etukäteen, et se jää tytöllä vähäiselle käytölle, ostin toisen punaisen puvun sijaan sininen, koska mitään vaaleanpunaista tms en viitsi nuoremmalla lapselleni säästää. En usko, että ongelma tulisi siinä, et tyttö "joutuisi" pukemaan sinisen, mut lähinnä pohdin niitä leikkikavereita, et mitähän ne sanoo. Mulla on vähän sellainen käsitys, että jo päiväkoti-ikäiset osaa valitettavasti kiusata muita lapsia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Nokoma:
Meidän 3v on niin tarkka väreistä, että en pukisi:) Kauhukseni huomasin eilen, että neiti ei enään haluaisi edes haalaria päälle, kuin monella muulla on tarhassa takki ja housut :eek:
No meilläkin olis ens kevättä ajatellen hankitut takki+housut, mut ne taitaa olla vielä liian isot. Ja sitten olis tämä "väärän" värinen haalari, mikä nyt pitäisi ottaa käyttöön.
Mutta toisaalta kun se käyttöikä on näin lyhyt, niin ehkä vaan puet sen päälle ja annat tytön sanoa mitä sanoo:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:
Minkä ikäinen lapsi yleensä alkaa kiinnostumaan vaatteiden väreistä tai vaatteista yleensäkin?

Meillä 3v. poika ja ihan sama vaikka ois pinkkiä päästä varpaisiin. Ei oo tähän päivään mennessä sanonut vaatteistaan mitään. :)

Itse suosin pojan vaatteissa oranssia, keltaista, pirteän vihreää, turkoosia, punaista (ei pinkki ).
Ehkä se riippuu enemmän lapsen luonteesta kuin iästä!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En laittaisi, enkä usko, että moni muukaan oikeasti laittaisi. Voisko sitä värjätä?
Värjätä? Ai tummansinisen puvun vaaleanpunaiseksi :headwall: Paras idea tähän mennessä. *lähtee ostamaan väriainetta*
 
Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
onko ihmiset näin rajoittuneita? :D hassua :D lapselle saa markkinoitua kivasti mitä vaan juttuja, mutta taitaa äideillä olla asennevamma tyttöjen vaatteet - poikien vaatteet :D
Mä ostin just Lindexiltä "tyttöjen setin". Ihanat ruskeat retro samettihaalarin, oranssit sukkahousut, oranssin paidan jossa oli autoja juu tyttöjen puolella tuo paita, neuleliivin.
Usein koluan kaupoissa tytöille tarkoitetut vaatteet ja sieltä usein ne ihanuudet löytänytkin :D

Mut pieni moka tuli haalarin ostossa, 110cm ja aaiiiiivan liian suuret :D
Laput irti ja pojan nimi et ei voi enää palauttaakaan. Sukkahousutkin isot :D
 

Yhteistyössä