Pukeudutaanko teillä jouluna juhlavaatteisiin?

• Viestiketjun aloittaja "eka"
  • Ensimmäinen viesti
"juu"
kyllä, mutta ei nyt liian juhlaviin. Ihan sellasiin siisteihin perusvaatteisiin. Esim. itse laittaisin mustat suorat housut, mutta ei nyt valitettavasti voi tän masun kanssa :D Ja ehkä jonkun kauluspaidan. Mies pukeutuu harmahtaviin suoriin housuin (ei liian juhalavat) ja kauluspaitaan, jossa ylin nappi auki, joten ei liian juhlava. Kiteytettynä siis, rennot ja siistit, vähän juhlavat vaatteet.

jaaaa
Ei, vaan mahdollisimman mukavasti. Joskus ollaan heti saunan jälkeen pyjamassa. Omalla porukalla ollaan. Ehkä jos olis 16 henkeä ja kumminkaimat, niin ei ihan kehtais.

"Jojo"
Kyllä mä vähän siistimpää päälle kattelen ja muksulle myös. Mies nyt pukeutuu niinku arkenakin eli rennosti :D

Kyllä mua ainakin häiritsee, kun anopin luona käydessä appi on pitkissä kalsareissaan eikä sitä yhtään häiritse :D

kmkm
Meillä ei jos vietetään joulu kotona perheen kesken. Musta joulussa ihaninta on juuri se, että ei tarvii pyntätä vaan olla ihan siinä asussa missä huvittaa. Eri tietty niinä jouluina ku vietetään suvun kesken juhlaa, mutta tänä jouluna ollaan oman perheen kesken kotona ja aion golleget housuissa sen viettää :D meillä on runsaasti pitkin vuotta kaikenlaisia juttuja, joihin pukeudumme ykkösiin lapsia myöten (meillä jopa pikkuvauvalla on suorat housut, kravatit ym :D ), joten jouluna ei sen takia pukeuduta että kun muulloin ei voisi käyttää ykkösiä.

"vieras"
EI pukeuduta. En ala joulun takia ostamaan kaikille juhlavaatteita. Ja halutaan olla rennosti. Syöminen ei ole mitään virallista suoritusta vaan siitäkin nautitaan rennommin. Peruspöytätavat kuitenkin.
Meillä mies ja lapset inhoaa juhlavaatteita enkä noista itekkään juuri pidä eli ei olisi meidän tyylistä pukeutua viimeisen päälle ihan vain omalla porukalla.

Siistimmät vaatteet laitetaan, tyttö laittaa "juhlamekkonsa" ja mä vähän siistimpää, ehkäpä isäntäkin jotain muuta kuin ne iänikuiset työhousut, enstexkankaasta.... Kun laittais edes farkut ja siitimmän paidan niin olisin tyytyväinen =)

"mutsi"
Mun lapsuudenkodissa ei ikinä pukeuduttu jouluna juhlavaatteisiin, päinvastoin mahdollisimman mukavaa lökövaatetta päälle. Sempä takia olikin järkytys, kun mentiin ekan kerran mieheni kotiin joulunviettoon, että kaikilla olikin ykköset päällä. Minä siis farkuissa ja villapaidassa. Eipä tullut miehelleni mieleen mainita asiasta etukäteen. Hän kyllä kaivoi kauluspaidan ja suorat housut päälle lapsuudenkotinsa vaatekomerosta, jossa siis edelleen joitain mieheni vaatteita, vaikkei kotona ole asunut 15 vuoteen... Että nolotti pönöttää yhteiskuvissa niin arkisena, kun muut viimeisen päälle laitettuja! Mur!

"pera"
Hyvänen aika, kysehän on vain joulusta, joka tulee joka vuosi. En oikein ole päässyt sisälle tähän jouluhysteriaan, jossa on kaikkea maallista yllin kyllin: suursiivouksia, leipomusta sen seitsemää sorttia, laatikoita ja ruokia vaikka kokonaiselle kylälle jaettavaksi ja juhlavetimet kaupan päälle. Prinsessajoulu.

Kyllä pukeudutaan juhla/siisteihin vaatteisiin. Tulee minusta vielä enemmän juhlan tuntuakin. Ja näin meillä on tehty jo lapsuuden kodissanikin, eli en ole koskaan edes ajatellut ettei kaikki niin tekisi. Kyllä niitä arkivaatteita saa sitten taas käyttää.... :)

joulu on ihanaa
Kyllä. Mutta kukin saa myös pukeutua kuten tahtoo. Jos joku suvusta tahtoo olla verkkareilla niin saa toki olla. Itse tahdon olla juhlavaatteissa ja lapset myös. Loppuillasta usein ykköset vaihtuu vaikka uuteen balettihamoseen :D
Vauvalle pukki tuo etukäteen liivin ja suorat housut.

"vieras"
Rennosti kotivaatteissa, ei nyt niissä kamalimmissa sentään. Kunhan on puhtaat ja ehjät, niin hyvä. Ja jotain punasta :D Ihan omalla porukalla ollaan eikä ole lapsiakaan, joita pyntätä.

Yhteistyössä