pukemisesta

  • Viestiketjun aloittaja tanja
  • Ensimmäinen viesti
tanja
poikani 3,5v. osaa jo hyvin pukea itse, mutta aamuisin tulee usein kiire ja puen pojan, et ehtis ajoissa tarhaan. oliskohan noustava aikaisemmin jotta poika itse pukis? passaanko liikaa isoa poikaa?
 
määääääääääääää
No ei nyt sen takia aikasemmin kannata nousta. Kyllä ne monet vanhempiakin lapsiaan aamuisin pukee. Ja jos kerran pukeminen muuten onnistuu niin mitä nyt aamuista niin väliä :)
 
Elä huoli. Nukkukaa vaan rauhassa. =) Minä puen kiireessä neljä vuotiaankin, vaikka tiedän hänen itsekin osaavan, mut on hiukan haaveilija, ja tiedän et lähtö on nopeampi jos autan suosiolla. Muuten toki itse pukee ilman apuakin.
 
ellu-69
Ite ajttelin etteikö se pukeminen ikinä lopu, mutta nyt tyttäreni huhtikuussa 4 on alkanut itse aamuisin pukea niin sisä- kuin ulkovaatteetkin itse. Pyydän vain vähän aiemmin kuin lähtö olisi, koska aikaa se kuitenkin vie hiukan enemmän kuin että äiti pukisi. Ihanaa kun vähän jo helpottaa.
 
Äitskäläinen
Älä turhaan herätä aikaisemmin! Mä ainakin puin viime talvena tytön 4,5v. melkein nukkuvana kun oli aikaisia aamuherätyksiä. Aivan turhaa aamulla muutenkin kiireessä hoputtaa vielä unista lasta pukemaan itse. Pääasiahan on että tiedät että lapsi osaa pukea itsekin! =)
 
kokemusta
Ei lapsen tarvitse aina olla iso ja itsenäinen,pue toki aamuisin! Kyllä hän ehtii opetella muulloin. Itse autoin aamulla poikaa koko tarhaiän, vaikka hän muulloin suoriutui itse. Hyviä aamuja teille! :heart: :heart:
 

Yhteistyössä