pukeminen

heippa! minkä ikäsenä lapset oppii ite pukemaan. meidän 2v 4kk tyttö ei osaa (ei varmaan vielä tarviikkaan!) itse pukea kun ehkä paidan päälle saa avustuksella...Ihan mielenkiinnosta vaan kyselen.
 
äiti vaan
No ei meillä vielä 4-vuotiaskaan täysin pue. Osaisi kyllä kai, mutta aina autan ja katson, että uloslähtiessä kaikki menee kunnolla. Haluan, että hanskan varret on hihan alla jne... Sisävaatteita pukee jonkinverran, esim. housut ja sukat laittaa, ja paidankin mutta se menee usein nurinpäin. On tässä vielä aikaa harjoitella ennen kouluun lähtöä.
Nuorempi (tasan 2v.) ei pue yhtään, mutta riisua osaa alaosastonsa. Paidat on vielä hankalia.
 
Meillä tyttö täyttää ensi viikolla 3 vuotta ja pukee pääsääntöisesti vaatteet itse päälleen, siis sekä sisä- että ulkovaatteet kuin myös yöllä viellä käytössä olevan kestovaippansa! Innostus tosin tuli ehkä vasta pari kolme kk sitten, siihen asti osasi kyllä laittaa satunnaisia vaatteita päälleen, mutta ei halunnut. Nyt pitää auttaa vielä joskus jossain vaatteessa, mutta pääsääntöisesti siis pukee itse (toooosi hitaasti ja venkoillen, mutta kuitenkin).
 
Meidän poika 2v.4kk ei osaa pukea vielä itse. Välillä on kyllä kova yritys esim. housut saattaa mennä oikein, mutta sit ne pysähtyvät vaippapyllyyn, joten ylös asti ei niitä saa. Myös paitoja yrittää välillä laittaa mutta ei ne oikeastaan vielä oikein mene. Sukat hän kylläkin osaa heittää pois :D Mielestäni tämän ikäisen ei vielä tarvitse osata pukea itse, jos osaa niin hyvä niin mutta kiirettä ei ole. Kunhan kouluikään mennessä osaa pukea ;)
 
vaipat
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.02.2006 klo 12:28 vilivilpertti kirjoitti:
Meidän poika 2v.4kk ei osaa pukea vielä itse. Välillä on kyllä kova yritys esim. housut saattaa mennä oikein, mutta sit ne pysähtyvät vaippapyllyyn, joten ylös asti ei niitä saa. Myös paitoja yrittää välillä laittaa mutta ei ne oikeastaan vielä oikein mene. Sukat hän kylläkin osaa heittää pois :D Mielestäni tämän ikäisen ei vielä tarvitse osata pukea itse, jos osaa niin hyvä niin mutta kiirettä ei ole. Kunhan kouluikään mennessä osaa pukea ;)
Kuinka paljon ja usein teidän 2 v 4 kk käyttää vaippoja, onko siis pottakuiva sisällä vai pitääkö sisällä vaipppoja? Ihan uteliaisuuttani kyselen..?
 
008
Moi

Meillä poika jo reilu 3 vuotta osaa kyllä pukea, mutta viitsiikö??? No ei! Vaan ihan tyytyväisenä leikkii vaikka puoli päivää housut nilkoissa. Onkohan nämä miespuolen edustajat jotenkin laiskempia ja passattavampia kuin naispuoleiset, kun muittenkin äitien kuulee puhuvan kuinka tytär jo reilu 2 vuotiaana puki itse ja jopa sai taistella auttamisesta mutta pojat vain seisivat kuin lumiukot ja haluavat pukijattaren!! Eikä esimerkiksi paljoa edes tarvitse taistella minkälaisen paidan päälle laitta kunhan vain on puhdas ja sopiva. Monesti kait tytöille on tärkeää, että paita on JUURI täydellisesti sopiva ja värikin on ehdoton.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.02.2006 klo 13:30 008 kirjoitti:
Moi

Meillä poika jo reilu 3 vuotta osaa kyllä pukea, mutta viitsiikö??? No ei! Vaan ihan tyytyväisenä leikkii vaikka puoli päivää housut nilkoissa. Onkohan nämä miespuolen edustajat jotenkin laiskempia ja passattavampia kuin naispuoleiset, kun muittenkin äitien kuulee puhuvan kuinka tytär jo reilu 2 vuotiaana puki itse ja jopa sai taistella auttamisesta mutta pojat vain seisivat kuin lumiukot ja haluavat pukijattaren!! Eikä esimerkiksi paljoa edes tarvitse taistella minkälaisen paidan päälle laitta kunhan vain on puhdas ja sopiva. Monesti kait tytöille on tärkeää, että paita on JUURI täydellisesti sopiva ja värikin on ehdoton.
Juuri näin! Tyttö on tosi tarkka siitä, mitä laittaa päälleen. Pojilla tuntuu olevan yhdentekevää, kunhan on jotain. On meitä moneen junaan heti pienestä pitäen! :LOL:
 

Yhteistyössä