Puistossa Kaisla,3, oli valovuoden lastani edellä - poikkeusko?

• Viestiketjun aloittaja Puistossa
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="joo";27047593]kyllä, meidän päiväkodissa on yksi 3-5v ryhmä, jossa on 8 3vuotiasta
lasta. Jokainen heistä osaa ottaa seisten vauhtia, jokainen haluaa mennä keinumaan ja jokaisen olen nähnyt keinuvan. Tervetuloa vaan katsomaan jos ette usko.[/QUOTE]

Ai tämä yksi kahdeksan lapsen ryhmä nyt sitten edusti siellä kaikkia kolmivuotiaita? Ja moniko tuosta ryhmästä edes oli kolmivuotias? :)

Aika hassuja kyllä tässäkin ketjussa, vaikka enimmäkseen ap:lle on vastattu hyvin. Lapset on tosiaan hyvin erilaisia, eikä kannata heti huolestua, että jokin olisi epänormaalia. Hyvä tietysti on kuitenkin vähän seurata lastenkin touhuja, ettei tule ihan yllätyksenä sitten jos oikeasti on jotain oppimisvaikeuksia tms.

Viimeksi muokattu:
"vieras"
Muistuttelisin ap:tä vielä semmoisestakin vaihtoehdosta, että ehkä se Kaisla vaan käy tooodella usein siinä puistossa (tai muissa vastaavissa) ja siksikin osaa kivuta ja remuta ne kaikki vehkeet vaikka unissaan.
Kyllä, itsekin taipuisin ajattelemaan näin, että paljon riippuu kokemuksesta ja toinen puoli synnynnäisestä temperamentista. Minun mieheni ei saanut lapsena kiivetä puuhun ja ei sitä nytkään oikein osaa, minä taas sain ja paljon kiipesin ja olen siinä yhä taitava, ketterä ja varma.

Olen kerran kantanut kolmea lasta perheestä, jonka äiti oli pyörätuolissa. Muistan sen tunteen, kuinka erilaisia lapset olivat käsitellä. Nuorin, 1v2kk, puristi huomattavan lujaa paidastani, vaikka kannattelin häntä. Hän oli oppinut pitämään kiinni äidistään, jonka kädet olivat sidotut pyörätuolin liikuttamiseen.

"vieras"
[QUOTE="vieras";27054873]Kyllä, itsekin taipuisin ajattelemaan näin, että paljon riippuu kokemuksesta ja toinen puoli synnynnäisestä temperamentista. Minun mieheni ei saanut lapsena kiivetä puuhun ja ei sitä nytkään oikein osaa, minä taas sain ja paljon kiipesin ja olen siinä yhä taitava, ketterä ja varma.

Olen kerran kantanut kolmea lasta perheestä, jonka äiti oli pyörätuolissa. Muistan sen tunteen, kuinka erilaisia lapset olivat käsitellä. Nuorin, 1v2kk, puristi huomattavan lujaa paidastani, vaikka kannattelin häntä. Hän oli oppinut pitämään kiinni äidistään, jonka kädet olivat sidotut pyörätuolin liikuttamiseen.[/QUOTE]

edit: tarkoitin siis, että nuo kaikki kolme lasta olivat hyvin vahvoja ja ote napakka, verrattuna MUIHIN lapsiin, eivät keskenään erilaisia.

Yhteistyössä