Puinen leikkihella vai muovinen leikkikeittiö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaikea valinta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaikea valinta

Vieras
Poika pian 2v on kova kokkailemaan ja mietin jos joululahjaksi ostaisi joko leikkikeittiön tai uunin. Mietityttää kuinka kestäviä muoviset leikkikeittiöt ovat, vai pitäisikö ostaa puinen Brio/Micki hella. Usein muoviset tuntuu olevan aika isoja ja hempuleita, mutta niissä on enemmän toimintoja kuin puisessa pelkässä hellassa.. Vaikea valinta! Kokemuksia?

No meillä on se Brion hella 2,5v:lla ollut viime joulusta ja kyllä sillä leikitään kovasti vaikkei mitää hienouksia olekaan niinku muovikeittiöissä.. Itse arvostan enemmän tommosia puisia (tosin ei toi brio kyllä puuta ole vaan jotain lastulevyn tyylistä ) perusleluja, en halua että kotini on täynnä muovihirvityksiä mitkä ei sitten tippaakaan sovi minkään sortin sisustukseen.

Ehdottomasti puinen! Meillä oli ensin muovinen, eikä siitä ollut mitään iloa. Ne on koottavia, eikä ainakaan meillä pysynyt kasassa lasten leikkiessä. Lisäksi niin kevyitä, että lapset helposti kaatoivat sen ja oli hankalaa. Nyt Brion perinteinen puinen ja niin hienoja keittiöleikkejä leikitään =)

Kiitos vastauksista! Itsekin alan kallistua puisen kannalle, vaikka eihän esim. brion puuta ole, vaan jotain lastulevyä, mutta varmasti tukevampi ja kestävämpi kun muoviset.

Meillä on muovinen koska anoppi on sen meille ostanut. Jos itse ostaisin niin ostaisin varmaan puisen, perushellan =) Muutenkin tykkään että lapset käyttää leikeissään mielikuvitusta, esim. meillä ei ole niitä muovisia hedelmiä/leipiä jne. leikeissä vaan pallot, mukinaluset ( on leipinä :D ) tms. hoitelee niiden hommia =)

Varmasti puinen kestävämpi, mutata.. Ostin meidän tytöllle Tefalin keittiön ja se on ihana kun kuuluu paistumisen ja kiehumisen ääniä, kun laittaa kattilan liedelle. On myös kovin oikean näköinen =)

Alkuperäinen kirjoittaja Ostin 2-vuotiaalle:
Varmasti puinen kestävämpi, mutata.. Ostin meidän tytöllle Tefalin keittiön ja se on ihana kun kuuluu paistumisen ja kiehumisen ääniä, kun laittaa kattilan liedelle. On myös kovin oikean näköinen =)

Mistä kaikki on yleensä noita ostanu ja millä hinta haitarilla liikkuvat? Ku olen kans haaveillu mein kohta täyttävälle 2v neitille tollasta keittiösettiä.

Alkuperäinen kirjoittaja kirppu-iita:

Mistä kaikki on yleensä noita ostanu ja millä hinta haitarilla liikkuvat? Ku olen kans haaveillu mein kohta täyttävälle 2v neitille tollasta keittiösettiä.

Mä ostin alesta Citymarketista, oli alle 20 euroa, tais olla puoleen hintaan sillo. Nyt en muista mikä lehti tuli, kun oli siinä mainos, cm tai anttila. Taitavat olla siin 35 euroa normaalisti.

Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
http://www.martinex.fi/tuotteet.php?page=image-detail&album=6&image=219

tommoinen hello ;)

Lapsen bongasi sen lelulehdestä ja molemmat rääkyi yhteen ääneen että ME HALUTAAN TÄÄÄÄÄÄÄÄ!
Eivät tosin saa sellaista :snotty:

Miksei voi itse tehdä ääniä? Siis lapsi..ei kaikkea tarvitse valmiina antaa...

ehdottomasti valitsisin sen puisen. Mie en tajua miksi pitäisi kuulua mitään ääniä. Ei lapsi edes kaipaa niitä vaan tekee äänet itse, sehän on osa leikkiä. Älyttömintä mitä olen nähny oli keppihevonen josta kuului hirnuntaa.

Puinen on kyllä hienompi.
Mut meillä on muovinen. En yhtään muista mistä se ostettiin. Toisella puolen on "pyykin pesukone" ja toisella puolen "uuni". Liesituuletin, jääkaappi, lavuaari hanoineen...

Ihan kiva ja paljon ollut käytössä =)
Ulkonakin ollut kesäisin leikeissä mukana ja hyvä ottaa suihkuun mukaan ja pestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:

Miksei voi itse tehdä ääniä? Siis lapsi..ei kaikkea tarvitse valmiina antaa...

Ootko nähnyt hellan? Oli äidinkin mielestä ihastuttava, olin siitä varamaan yhtä ihastunut aluksi kuin tyttökin. Periaatteessa ajattelin aluksi samalla tavalla, mutta ei ole haitannut leikkiä vaikka onkin muovinen ja valmiit äänet. Siinä on pieni tiskiallas ja hana, josta ei kuulu ääntä. Siihen yleensä keksitään äänet itse ;)

Ja meillä on kestänyt jo kaksi vuotta kyseinen hella. Eiköhän jokainen valitse sen mikä heille parhaiten sopii. Meillä pieni asunto, joten toi pieni hella on meille omiaan.

Yhteistyössä