Puhuuko kukaan muu näin lapselleen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
"sinä olet sinä ja minä olen minä. Läksyt ovat sinun tehtävä. jos minä joskus kuulustelen, se on jotain ekstraa. Minulla on oma elämä ja omat kiinnostuksen kohteet."
Onko ihminen joka noin puhuu, huono äiti?

No ei kyllä kovin kannustavalta kuulosta. Eikös lapset ole juuri äidin kiinnostuksen kohteita?! Tietenkin läksyt ovat lapsen tehtäviä, mutta vanhemman tehtävä on auttaa niissäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
"sinä olet sinä ja minä olen minä. Läksyt ovat sinun tehtävä. jos minä joskus kuulustelen, se on jotain ekstraa. Minulla on oma elämä ja omat kiinnostuksen kohteet."

Tummennettu osa on asiaa, mutta loppu riippuu jo monesta, kuten nyt Ravistettavan mainitsemasta iästä. No tuonkin voi jo aika pienelle kertoa, etä äidillä on muutakin elämää ja kiinnostuksen kohteita kuin lapsi, mutta en mä tiedä miten se liittyy läksyihin.

Juuri näin. Läksyt ovat lapsen työ ja vanhempia tulee kunnioittaa. Joskus on pakko sanoa tästä vähän painokkaasti, varsinkin, kun ikää on kaksinumeroinen luku. Näette ruususen unta, jos muuta kuvittelette.

Meillä se ei oo lainkaan ekstraa et mä kuulusten ja tarkistan et läksyt on tehty, vaikka ne ei mun läksyjä olekaan, mutta en jätä lastani itsekseen päättämään tekeekö hän läksynsä vai jättääkö vaikka tekemättä ne.

Koulussa ku on töissä niin näkee kaikenlaista.

meidän naapuri huutaa joka päivä noin lapsilleen ja välil pahemminkin melkein joka viikko yksi lapsist joka on 10v juoksee toiseen taloon mummolleen ja itkien =( tän tytön lisäks on myö 8v tyttö ja 12v ja 5v poika =(

En nyt ihan noin ole sanonut, mutta olen kyllä sanonut, että läksyt on sinun ja sinä hoidat ne. Joskus kun oli vaihe esikoisella, että mä vaan tuputin ja tuputin ja toinen vain vastusteli ja vastusteli. En mä sitä jaksanut, koulu antaa läksyt kuitenkin koululaiselle ja hän hoitaa läksyt, joiden teossa vanhemmat auttavat, mutta ovat kuitenkin sen koululaisen omalla vastuulla. Tämä siis isomman kuin ekaluokkalaisen kohdalla.

Alkuperäinen kirjoittaja simpu:
Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
no varsin kannustavaa joo... vanhempien suurin kinnostuksen kohde pitäisi olla lasten elämä.

Niinpä. entäs minun elämä?

No olisi varmaan kannattanut miettiä aikaisemmin. :kieh:

Valitettavasti en omaa ennnustajan lahjoja.
MItä isommaksi lapset kasvavat, sitä väsyneempi olen.

Tuo lapsi ei lue ollenkaan tai etsi itse vastauksia, kysyy vain minulta. Mutta totta on, että pitäisi yrittää ilmaista itsensä paljon rakentavammin.

Miksi aina ensin venytän pinnaa ja sitten kaikki purkautuu ikävällä tavalla. Pitäisi heti sanoa, kun huomaa, että toinen ei itse yritä ollenkaan. Sanoa vaikka ihan rauhallisesti että etsi itse ja sitten jos ei yrittämisestä huolimatta onnistu, äiti auttaa.

Joo totta on että kaikista ei ehkä ole hyväksi äidiksi. Sitä nyt on liian myöhäistä katua.

Alkuperäinen kirjoittaja simpu:
Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
no varsin kannustavaa joo... vanhempien suurin kinnostuksen kohde pitäisi olla lasten elämä.

Niinpä. entäs minun elämä?

No olisi varmaan kannattanut miettiä aikaisemmin. :kieh:

Valitettavasti en omaa ennnustajan lahjoja.
MItä isommaksi lapset kasvavat, sitä väsyneempi olen.

Tuo lapsi ei lue ollenkaan tai etsi itse vastauksia, kysyy vain minulta. Mutta totta on, että pitäisi yrittää ilmaista itsensä paljon rakentavammin.

Miksi aina ensin venytän pinnaa ja sitten kaikki purkautuu ikävällä tavalla. Pitäisi heti sanoa, kun huomaa, että toinen ei itse yritä ollenkaan. Sanoa vaikka ihan rauhallisesti että etsi itse ja sitten jos ei yrittämisestä huolimatta onnistu, äiti auttaa.

Joo totta on että kaikista ei ehkä ole hyväksi äidiksi. Sitä nyt on liian myöhäistä katua.

Ei vanhempien ole tarkoutus lasta pilalle paapoakkaan, vaan joskus on lapsen alettava itsekin tekemään tehtävänsä itse. Sanavalinta olisi voinut olla toinen, ei noin lapsta alentava, mutta täytyy lapsellekin joskus se sanoa.

Ja ei se tarkoita, että kun naisesta tulee äiti, ei äidillä ole enään omaa elämää. Päin vastoi äidinkin elämä jatkuu naisena ja omana persoonanaan lapsen rinnallakin.

Yhteistyössä