Puhumattomuus nujertaa, henkistä kiusaamistako

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Guest
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

Guest

Vieras
Parisuhteessa on useita ongelmia, kovia kolhuja. Historia on kova. Olen saanut sieluuni hirveästi arpia, joiden paranteluun ei riitä vain yksin mietiskely. Olen rikki. Yrittänyt puhua avopuolisolle,mutta hän ei kykene keskusteluun. Haluaa tulla lähelle ja yrittää että kaikki on kuten ennenkin. Tuntuu osin että hän vain odottaa että jätän hänet , koska hän tietää nyt sen että sekin mahdollisuus on suuri. Olen aina ollut itsestäänselvyys hänelle. Olen kokenut olevani ilmaa usein ja jäänyt paitsi normaalista parisuhteesta. Miten voinkin olla näin surullinen ja vakava. Ennen tunsin olevani hyvä itsetunnoltani , nyt minut on vaan poljettu alas. Mitä olen nyt- en ainakaan kokonainen ihminen. Sinne on pitkä matka ja keinot kadoksissa.Onnellinen olen ollut aina itseni kautta, tehnyt asioita joista nautin ja toiselle samalla tapaa. Nyt on onni ja vahvuus kadonnut. avopuoliso on imenyt minut kuiviin.

On muuten aika hel****n kuluttavaa puolison puhumattomuus! Minulla on itsetunto mennyt ihan pohjamutiin nykyisessä suhteessani, missä mies ei puhu mitään tunteistaan, eikä minusta, en edes tiedä miksi/missä minusta tykkää. En olisi ikinä uskonut, että minua näin alas voi edes saada. Ja toisaalta kuitenkin tiedän, että tykkää minusta paljon, näyttää sen muilla tavoin.

Alkuperäinen kirjoittaja ellos:
On muuten aika hel****n kuluttavaa puolison puhumattomuus! Minulla on itsetunto mennyt ihan pohjamutiin nykyisessä suhteessani, missä mies ei puhu mitään tunteistaan, eikä minusta, en edes tiedä miksi/missä minusta tykkää. En olisi ikinä uskonut, että minua näin alas voi edes saada. Ja toisaalta kuitenkin tiedän, että tykkää minusta paljon, näyttää sen muilla tavoin.

Puhumattomuus on tällaisissa tapauksissa usein vallankäyttöä. Sillä tavalla on helppo nujertaa/polkea mm. toisen ihmisen itsetuntoa. Erityisesti kun toinen on tyyppiä: yritetään nyt sopia tämä asia mahdollisimman pian..

Mykkäkoulu ja puhumattomuus on pahinta henkistä väkivaltaa, mitä minua kohtaan voi tehdä. Koitin vuosia kertoa miehelle, että käytös satuttaa, yritin kaikkia mahdollisia avautumiskeinoja ja lopulta tunsin olevani aivan nolla. Erosimme 4kk sitten ja puhuimme eroa suunnitellessamme enemmän kuin ikinä. Ero oli parasta mitä minulle ja meille on tapahtunut. Jos yhteisen lapsen syntymää ei oteta lukuun.