ja mietittiin, kuinka pienenä lapset joutuvat tänä päivänä hirveän raskaita asioita käsittelemään...Minä olen varmaan pumpulissa elänyt näiltä osin, vaikka ei se elo aina ruusuilla tanssimista ollut, mutta kyllä jotenkin sydäntä kouraisi, kun esikoinen tuli tänään vihaisena sanomaan, että "miksi te ette kertoneet"Olivat koulussa puhuneet ja pitäneet hiljaisen hetken.En vaan nähnyt syytä eilen asiasta pienelle ekaluokkalaiselleni kertoa.
Kysymyksiä tulee ja sitä myöten vastaan.Kyllä tuntui pahalta kun lapsi kysyi saunassa"Mihin se mieleltään sairas poika ampui itseään"...
Ei ole lapsen maailmakaan enää helppo, kun tuollaisia asioita joutuvat miettimään.
Luulen kuitenkin, että minä onneksi mielenterveysalalla työskentelevänä koen edes jotakuinkin osaavani asiaa oikein lähestyä, mutta kyllä aina kurkusta kuristaa, kun lapsi joutuu tahtomattamaan mukaan "aikuisten" maailmaan.
Kysymyksiä tulee ja sitä myöten vastaan.Kyllä tuntui pahalta kun lapsi kysyi saunassa"Mihin se mieleltään sairas poika ampui itseään"...
Ei ole lapsen maailmakaan enää helppo, kun tuollaisia asioita joutuvat miettimään.
Luulen kuitenkin, että minä onneksi mielenterveysalalla työskentelevänä koen edes jotakuinkin osaavani asiaa oikein lähestyä, mutta kyllä aina kurkusta kuristaa, kun lapsi joutuu tahtomattamaan mukaan "aikuisten" maailmaan.