puhelinkammo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tekstiviesti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tekstiviesti

Vieras
Olenko jotenkin outo kun en tykkää yhtään puhua puhelimessa. Siinä tulee aina sellanen ärsyttävä hiljaisuus kun ei keksi mitään puhuttavaa oli siellä toisessa päässä sitten kuka tahansa. Inhoan jos puhelin soi, mieluummin lähetän tekstareita. Ja kaikkiin asiakaspalveluihin sun muihin jos tarvii ottaa yhteyttä niin mieluummin sitten netin kautta. Muutin myös numeroni salaiseksi ettei sitä kuka vaan voisi tiedustelusta saada eikä nuo ärsyttävät puhelinkauppiaat soittelisi. Enkä myöskään ikinä vastaa tuntemattomiin numeroihin. Ja se vasta onkin ärsyttävää jos puhelin soi jossain julkisella paikalla ja joutuu kaikkien kuullen siinä puhumaan. Yleensä se onkin äänettömällä. Käytän puhelintani lähinnä juuri tekstareihin, soitan ainoastaan miehelleni, äidilleni ja muille läheisille. Inhoan varata aikoja mihinkään, esim. kampaajalle, puhelimella mutta niitä ei saa varattua netin kautta. Jätän aina myös täyttämättä puhelinnumero-kohdan jossain tilauksissa tai nettiarvonnoissa sun muissa mihin pitää täyttää henkilötiedot.

Miten kännykkäliittymän numeron saa salaiseksi? Mulla Saunalahti...tietääkö kukaan, että onnistuuko se netin kautta lähettämällä viestiä vai tartteeko soittaa? Siellä on aina niiiiiiiin pitkät jonot....

Mullakin on aina ollut. Hupsista vaan kuitenki olen töissä paikassa nyt jossa pitää soittaa ja vastata puhelimeen monta kertaa päivässä. Inhoan puhua puhelimessa ja en soittele kavereillekaan. Ajanvaraukset hoidan sitten, kun on todella pakko.

Mulla ei ole ihan noin kovaa puhelinkammoa. Mutta en vaan tykkää puhelimessa puhumisesta. En ole tarkemmin pohtinut mistä johtuu moinen, puhun paljon mieluummin kasvotusten tai sitten laitan viestiä.

mullakin. Soitan vaan ihan pakkotilanteissa ja harjoittelun puhelun etukäteen. Toki läheisempien ihmisten kanssa voin puhua ihan normaalisti, mutta vieraampien en.

taitaa mullakin olla jonkin asteinen puhelinkammo. Ei se puhelimeen puhuminen niin hirveää olis jos sais joskus rauhassa hiljaisuudessa jutella mutta ku aina joku taustalla pitää meteliä ettei kuule mitään ja saa jatkuvasti kysellä mitä? häh? mitä sanoit? sitte kanssa jotkut puhuu niin hiljaa puhelimeen tai on vaan niin hiton huono yhteys.

Sama täällä! Luulin, että olen ainoa maailmassa, joka kärsii "puhelinkammosta"! Nykyisin se on tosin ihan hiukan helpottanut, kun joudun työssäni niin paljon vastaamaan/soittamaan, mutta edelleen yritän sitä vältellä tai nakittaa kollegoille... Kavereilleni en yleensä soita, vaan lähetän tekstareita tai meilaan. En oikein itekkään tiedä, mikä siinä on niin vaikeaa, mutta kynnys soittaa vaikkapa hyvälle ystävälle on todella suuri. Mua helpottaa kuulla, etten ole yksin, toivottavasti suakin!!!

Kiva tietää että on muitakin, etten ole ihan pimee. Juuri tuo virastoihin soitto on ihan hirveää ja minäkin aina harjoittelen sanat valmiiksi etten sekoilisi sanoissa. Yleensä sekoilen niissä siitä huolimatta... Puhelinlaskut ei päätä huimaa. Lasku tulee noin kolmen kuukauden välein ja on jotain kympin luokkaa kuukausimaksuineen päivineen. Ja tuttujen kanssa tosiaan pystyy puhumaan ihan normaalisti mutta vieraitten ei. Tosin en tykkää puhua edes tuttujen kanssa puhelimessa.

Mulla menny monet asiat perseelleen kun en oo pystyny soittaa johonki paikkaan ja selvittää/hoitaa asioita. Nyt on mies joka hoitaa mut suuttuu ku en hoida. Paniikkikohtaus!!!!!!!!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiva tietää että on muitakin, etten ole ihan pimee. Juuri tuo virastoihin soitto on ihan hirveää ja minäkin aina harjoittelen sanat valmiiksi etten sekoilisi sanoissa. Yleensä sekoilen niissä siitä huolimatta... Puhelinlaskut ei päätä huimaa. Lasku tulee noin kolmen kuukauden välein ja on jotain kympin luokkaa kuukausimaksuineen päivineen. Ja tuttujen kanssa tosiaan pystyy puhumaan ihan normaalisti mutta vieraitten ei. Tosin en tykkää puhua edes tuttujen kanssa puhelimessa.

sun tekstit oli kuin mun suusta! aivan sama ongelma minulla

Mun mies on puhelinvammainen eli ei osaa puhua puhelimessa luontevasti, kuulostaa omituiselta ja tosi kököltä. Voisko liittyä siihen, että joillekkin on vaikeaa puhua, jos ei näe henkilön reaktioita kasvoista tmv. Mutta joillekkin se tosiaan aiheuttaa ongelmia.

Se oli kanssa aika kauheaa kun miehen kanssa tavattiin ja vaihdettiin numeroita niin sitten piti soittaa ja vastata puhelimeen ja tuli niitä hiljaisia hetkiä kun ei keksinyt mitään puhumista... Onneksi viestit oli keksitty jo silloin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Se oli kanssa aika kauheaa kun miehen kanssa tavattiin ja vaihdettiin numeroita niin sitten piti soittaa ja vastata puhelimeen ja tuli niitä hiljaisia hetkiä kun ei keksinyt mitään puhumista... Onneksi viestit oli keksitty jo silloin.

juu!

Inhoan puhua puhelimessa! Inhoan edelleen, vaikka vahingossa jouduin töihin puhelinvaihteeseen ja hoidan 600 asiakaskontaktia päivässä. Enkä voi kuin ihmetellä miten käsittämättömistä asioista ihmiset soittavat. Minä en ikinä viitsisi. Asia erikseen ovat henkilöt jotka eivät saa kiinni tavoittelemaansa henkilöä ja sanovat "mä lähetän sitten sähköpostia!" Olisit vaan lähettänyt niin ei olisi tarvinnut puhua mun kanssa ollenkaan... :kieh:

Niin inhoan minäkin puhelimeen puhumista, tosin siitä syystä, että minulla on huono kuulo. Yritän vältellä aina viimeiseen asti puhelimeen puhumista. Laitan miehen usein soittelemaan virastoihin ym.

Viimeksi kun oli flunssa juuri mennyt ohi, korvat tukossa ja piti soittaa päivystykseen, niin oli itku tulla, kun ei saanut mitään selvää. Voisivat kehitellä jonkun tekstariajanvarauspalvelun, niin olisi pienemmät ruuhkatkin niissä ajanvarauksissakin. Helpottaisi kaikkien elämää.

Mun tututkaan ei soittele mulle, kun tietävät että en tykkää puhua puhelimessa. Se on muutenkin niin kankeaa.

Alkuperäinen kirjoittaja kuulovammainen äiti:
Niin inhoan minäkin puhelimeen puhumista, tosin siitä syystä, että minulla on huono kuulo. Yritän vältellä aina viimeiseen asti puhelimeen puhumista. Laitan miehen usein soittelemaan virastoihin ym.

Viimeksi kun oli flunssa juuri mennyt ohi, korvat tukossa ja piti soittaa päivystykseen, niin oli itku tulla, kun ei saanut mitään selvää. Voisivat kehitellä jonkun tekstariajanvarauspalvelun, niin olisi pienemmät ruuhkatkin niissä ajanvarauksissakin. Helpottaisi kaikkien elämää.

Mun tututkaan ei soittele mulle, kun tietävät että en tykkää puhua puhelimessa. Se on muutenkin niin kankeaa.

Mulla kans ongelmaa kuulon kans ja tuskaa varata aikaa, kun puhuvat niihin "luureihin" ainakin meidän tk:ssa ja mikki on niin kaukana suusta, että saa oikein pinnistellä, et saa selvää.
Pitäis varata aika kuulotutkimukseen, ku ei oo koskaan selvitetty tuota, et mikä mun kuulossa mättää.. :ashamed:

"Yksityisillä henkilöillä on mahdollisuus rajoittaa kaupallista
puhelintarjontaa soittamalla palvelunumeroon 0600 13404 ma-pe klo 8.30-18
(puhelun hinta 0,39 ?/min +pvm, mahdollinen jonotusaika maksuton), johon
ilmoitetaan nimi, numero ja osoite. Ainoastaan palvelunumeroon ilmoitetut
rajoitukset kirjautuvat puhelintarjonnan rajoitusrekisteriin."
Lue lisää:
http://www.ssml.fi/rajoituspalvelut/kuluttajille/puhelintarjonnan_rajoituspalvelu/