Puheenviivästyminen....kaverit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti"

Vieras
Onko täälä muita vanhempia jonka lapsella puheenviivästyminen haluaisin kysyä onko teidän lapsilla kavereita vaikka puheessa onkin vähän ongelmia? itse mietin sitä koska meidän lapsella on vain päiväkodissa leikkikavereita :/ vaikka puheen kehitys onkin paljon kehittynyt eteenpäin...

Mun lapsella ei ole puheenviimästymää, puhuu kymmeniä sanoja ja tiettyjä lyhyitä lauseitakin osaa. Lapsi siis 2v1kk. Lapsi aloitti pienessä päiväkodissa, jossa on ryhmän nuorin ja seuraavaksi vanhemmat ovat jo 3,5-vuotiaita, pitkillä, kuvailevilla lauseilla puhuvia. Silti ovat ottaneet lapseni leikkeihin, vaikkei lapseni jutuista vieraampi ihminen aina ihan selvää saakaan :)

Se mua vähän risoo, että koska lapseni on ikäisekseen isokokoinen (2-vuotisneuvolassa 94cm/14kg), niin häntä pidetään usein vanhempana ja häneltä vaaditaan osaamista asioista, joita hyvin harva kaksivuotias osaa. Pahaa silmää saadaan myös esim. vaunuilusta, muutaman kerran olen kuullut ''kuinka nykypäivän meininki, jossa iso lapsi tungetaan vaunuihin ettei tarttis kävellä, on käsittämätön''. Kuinka moni muu lähtis aamuseiskalta kävelyttämään lapsen 1,8km päähän tarhaan? Kyllä tuo varmaan useimmiten sen matkan jaksaisi kävellä, mutta vielä siihen menisi niin tolkuton aika etten ainakaan minä viitsi siihen ryhtyä.

Eskarissa hänellä tuntuu jonkin verran leikkiseuraa olevan,mutta varsinaisia itse hankittuja vapaa-ajan kavereita ei ole.Ei esim.kutsuta leikkimään tms kavereiden luo.Eskari on tosin vasta niin alussa ja uusi ryhmä,jossa kukaan ei tunne toisiaan,joten en tiedä käyvätkö muutkaan kyläilemässä.

Uusimmat

Yhteistyössä