Puheen keskeyttäminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lilli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="pöh";30169881]Ei se epäkohteliasta ole. Suomalaiset ovat vain jäykkiä! Muualla maailmassa päälle puhuminen on ihan arkipäivää.[/QUOTE]

Mä luulen että kuitenkin täysin eri asiasta aloittaminen kesken lauseen koettaisiin kummalliseksi missä tahansa päin maailmaa.

Itsekin tykkään jos puhua pulputetaan iloisesti ja toinen jatkaa siitä mihin toinen pääsi.

Mutta aika helvetisti loukkasi esim. äitini reaktio kun sain vihdoin puhelimessa kerrottua itseäni pitkään vaivanneen asian josta olin murheen murtama. Äiti siihen sitten kommentoi että jaahas, nyt mä lähdenkin tästä mattopyykille kun on hyvä ilma.
Tollasta mä en käsitä.

Mulla taas on yksi kaveri, joka pitää liian pitkän tauon, kun olen lopettanut puheenvuoroni :D Jää ikään kuin miettimään, mitä juuri sanoin, ja kommentoi sitten, jos kommentoi :D

Itse vastaavassa tilanteessa kuin ap:lla olen ihan rauhassa kuunnellut keskeyttäjän kommentin loppuun ja rauhallisella mutta hieman korotetulla äänellä jatkanut "...ja se mitä äsken olin puhumassa oli.. " tai "..olin siis äsken sanomassa että..."

Joka kerta kun toinen keskeyttää huomauttaa siitä noin ohimennen. Kyllä sitä pikkuhiljaa käytöstavatonkin alkaa huomata jotain jos joka lause alkaa huomautuksella että juu, mulla oli siis juttu kesken kun aloit töröilemään siihen päälle.

Jos vaan kehtaat niin hauskinta on kuunnella hetki sitä toisen päälle pälätystä ja sitten yhtäkkiä jatkaa sitä omaa juttua ihan reippaasti päälle toitottaen. Yleensähän nämä kailottajat hämmentyvät kovasti jos joku muu keskeyttää heidät ja kysyvät että mitä ihmettä huudat päälle. Siinä voi sitten kauniisti huomauttaa että mullapa oli katsos tämä juttu jo meneillään kun aloit päälle puhua, että aattelin vain kertoa loppuun.

Yhteistyössä