Puhe,sun muuta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kattimatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No meidän neiti on jo 1 v 9 kk nyt, mutta 1 v 4 kk vanhana käveli, otti juoksuaskelia ja söi itse. Puhetta ei oikein tule vieläkään. Pari sanaa ja nekin sinnepäin.

Meillä tuon ikäisenä oli kävellyt jo puoli vuotta, puhui 3 sanan lauseita, laaja sanavarasto (ainakin 100 sanaa). Söi myös jo itse ja puki helpot sisävaatteet.

tyttö 1v 1kk, sanoo isä,kirja,kissa,nam ja jotain muita sanoja.kävelee ja juoksee kovasti,ei osaa itse syödä, paitsi välillä jos antaa leipää käteen, mutta ei muuten, ymmärtää enemmän kun uskoisikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ei kehtaa nikillä:
Meillä tuon ikäisenä oli kävellyt jo puoli vuotta, puhui 3 sanan lauseita, laaja sanavarasto (ainakin 100 sanaa). Söi myös jo itse ja puki helpot sisävaatteet.

hehe, jopas pääsi vale :)

Alkuperäinen kirjoittaja terveisiä porvoosta:

Mikä kohta tuossa oli porvoosta? :o

Meillä tytsy tuon ikäisenä oli myöskin kävellyt n.puoli vuotta, osasi itse pukea/riisuutua, sanoi 2sanan lauseita ja söi/joi itse.

Joo,sen takia vaan heitin kyssän,ku meen poju ei viel kävele,mutta siinä ja siinä on.Tänään käveli ilman tukea n.5metriä,mut sitten tyssäsi.Osaisi kyllä kävellä,mut kantti ei kestä lähteä yksin.Syöttelen vielä pääasiassa,aamupuuron syöntiä ollaan harjoteltu.Sanoja tulee esim.anna,pappa,kissa,kakka,kot kot,äittä,isä =)

tossa iässä (nyt kuukauden vanhempi) osasi kävellä, juosta, tiettyjä hahmoja kirjasta osoittaa (jos sattui sillä tuulella olemaan) söi itse, tosin ruoka laitettiin lusikkaa/haarukkaan josta itse omatoimisesti söi, sanoja tuli, ja vain 5 sanaa, lauseista ei tietoakaan, ymmärtää puhetta kaiken muun osalta paitsi ein ja ensimmäinen uhma havaittavissa ja ikää on nyt piirun yli 1v 5 kk

Alkuperäinen kirjoittaja mustikkatassu:
ensimmäinen uhma havaittavissa

Tuosta tuli mieleen, mun tytöllä on kyllä yksi taito jossa se on erityisen lahjakas. Se on osannut jo kahdeksankuisena heittäytyä lattialle huutamaan, siis vetänyt kunnon itkupotkuraivareita. :D Sähikäinen se on vieläkin...

Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
ensimmäinen uhma havaittavissa

Tuosta tuli mieleen, mun tytöllä on kyllä yksi taito jossa se on erityisen lahjakas. Se on osannut jo kahdeksankuisena heittäytyä lattialle huutamaan, siis vetänyt kunnon itkupotkuraivareita. :D Sähikäinen se on vieläkin...

auh, meillä toi uhmaaminen alkoi tossa vuos ja 2 kk eli aika kauan tätä on nyt kestänyt :D mut kunnon itkupotkuraivarit on tullut nyt vasta lähiaikoina kuvaan

Alkuperäinen kirjoittaja kattimatti:
Kuinkas paljon teidän 1v4kk vanhat osaavat sanoja?Entäs osaavatko syödä itse yhtään?Entä kävelevätkö?

Esikoisen aikana: Ei tullut sanoja,oppi kävelemään 2v,eikä todellakaan osannut syödä itse (riippuu toki mitä sillä tarkoitat)

Kakkonen sanoi ekan sanan 1v5kk ja pian siitä oppi kävelemään.Puheessa vikaa nykyään.

Kolmas pian 1v,sanoja tulee muutama,kävelee ilman tukea muutaman askeleen verran.Syö itse jos tarkoitat sitä,että osaa ruokaa laittaa omaan suuhunsa.Ei kylläkään välineiden avulla.

Jep, siksi en koskaan kerro lapsestani nikilläni täällä mitään, kun suhtautuminen on tuo.

tossa iässä (nyt kuukauden vanhempi) osasi kävellä, juosta, tiettyjä hahmoja kirjasta osoittaa (jos sattui sillä tuulella olemaan) söi itse, tosin ruoka laitettiin lusikkaa/haarukkaan josta itse omatoimisesti söi, sanoja tuli, ja vain 5 sanaa, lauseista ei tietoakaan, ymmärtää puhetta kaiken muun osalta paitsi ein ja ensimmäinen uhma havaittavissa ja ikää on nyt piirun yli 1v 5 kk

Meilläkin on jo uhmaa havaittavissa,osaa olla itsepäinen tättähäärä.Ymmärtää kans puhetta paljon,mutta "ei"kaikuu kuuroille korville :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:

Meillä tytsy tuon ikäisenä oli myöskin kävellyt n.puoli vuotta, osasi itse pukea/riisuutua, sanoi 2sanan lauseita ja söi/joi itse.

ajtella ja mulla kohta 3 vee ja vasta harjoitelee. tulee vähän perässä mutta silti norm.tasolla..mikä hoppu ja kilpailu?!

Alkuperäinen kirjoittaja elokuu19:
Kuinkas paljon teidän 1v4kk vanhat osaavat sanoja?Entäs osaavatko syödä itse yhtään?Entä kävelevätkö?

Esikoisen aikana: Ei tullut sanoja,oppi kävelemään 2v,eikä todellakaan osannut syödä itse (riippuu toki mitä sillä tarkoitat)

Kakkonen sanoi ekan sanan 1v5kk ja pian siitä oppi kävelemään.Puheessa vikaa nykyään.

Kolmas pian 1v,sanoja tulee muutama,kävelee ilman tukea muutaman askeleen verran.Syö itse jos tarkoitat sitä,että osaa ruokaa laittaa omaan suuhunsa.Ei kylläkään välineiden avulla.
Joo,meidänkin vesseli syö siten,et mä laitan puuron lusikkaan ja hän vie suuhun :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kaikki lapset kehittyy silleen kun kehityy ei ne mene silleen aina kuin toisilla!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sä oot kyllä ihan oikeessa,aina mäkin pähkäilen suotta,kun eka lapsi on,että mikäs nyt on ku ei kävele ja blaa,blaa.Kyllä ne omaa tahtia kaikki menee!

Poika on nyt 1v 7kk mutta 1v4kk ei vielä kävellyt, alkoi kävelemään viikon vajaa 1v6kk iässä. Nyt jo juoksee. Ennen kävelemään oppimista oli muutamia sanoja:tutti, auto, anna, mamma, ottaa, äittä ja kerran sanoi "tiitu" ja osoitti lintua :D Mutta suurin osa noista sanoista unohtui johonkin kun kävelemään oppi. Itse on syönyt reilun vuoden iästä.

Alkuperäinen kirjoittaja ääti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:

ajtella ja mulla kohta 3 vee ja vasta harjoitelee. tulee vähän perässä mutta silti norm.tasolla..mikä hoppu ja kilpailu?!

no eihän kyse olekaan mistään hopusta ja kilpailusta. Mutta ei sitä lasta voi estääkään. Välillä harmittaa, kun tulee tunne, ettei saa iloita lapsestaan, kun heti joku ottaa sen leveylyksi tai tulee jotain muuta negatiivista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kaikki lapset kehittyy silleen kun kehityy ei ne mene silleen aina kuin toisilla!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sä oot kyllä ihan oikeessa,aina mäkin pähkäilen suotta,kun eka lapsi on,että mikäs nyt on ku ei kävele ja blaa,blaa.Kyllä ne omaa tahtia kaikki menee!

No ei kannata esikoisesta silleen huolestua mulla vaan omat huoleni nyt kuopuksen kanssa joka maaliskuussa täyttää 3v ja ei vielä kunnolla puhu. Se on aika harvinaista jos 1v 4kk ikänen jopa lauseilla puhuu en ole koskaan kyllä tavannut semmoista lasta.