Puhe,sun muuta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kattimatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä kuopus 1v6kk.Juoksee ja kiipeilee minkä ehtii,oikea hurjapää.Puhelee muutaman sanan lauseilla.Sanavarasto kasvanut hurjasti muutaman kuuakuden aikana.Useita kuukausia on syönyt itse,suuttuu jos yritän syöttää(ite,ite,ite!).
Esikolla meni aikalailla samoihin noi jutut.Puhetta hänellä tuli puolitoista vuotiaana jo uskomattoman paljon ja KOKO AJAN!(ja sama linja jatkuu,on hirvittävä papupata!!) :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kattimatti:
Kaikki lapset kehittyy silleen kun kehityy ei ne mene silleen aina kuin toisilla!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sä oot kyllä ihan oikeessa,aina mäkin pähkäilen suotta,kun eka lapsi on,että mikäs nyt on ku ei kävele ja blaa,blaa.Kyllä ne omaa tahtia kaikki menee!

No ei kannata esikoisesta silleen huolestua mulla vaan omat huoleni nyt kuopuksen kanssa joka maaliskuussa täyttää 3v ja ei vielä kunnolla puhu. Se on aika harvinaista jos 1v 4kk ikänen jopa lauseilla puhuu en ole koskaan kyllä tavannut semmoista lasta.

Niin ja kummatkin lapseni on lähtenyt käveleen vasta 1v4kk iässä. Ja vanhempi todettiin kehitysvammaiseksi 6v. Kuopuksen kanssa joudutaan odottaan puhter aikaa tammikuun 25 päivään asti. Mut tosiaan ei noita voi verrata milloin oppii! Siis vaikka mitään vikaa oiskaan!

Meillä taisi poika noihin aikoihin alotella kävelemistä. Poika on puhunut enemmän tai vähemmän selvästi jo alle vuoden ikäisestä....tehnyt itsensä siis sanoilla ymmärretyksi. Tuossa 1v4kk on tullut jo selkeitä lauseita....sanoja tosi paljon, ja vaikeita kolmitavuisiakin. Tarkkana on poika kuunnellut :) Nyt vasta 1v8kk iässä alkaa ite hoksata tuon syömisen, aikaisemmin se meni lusikalla huitomiseksi ja pöydän hakkaamiseksi :)

meillä 1v 5kk, juoksee kovaa, syö ja juo itse, osaa nostaa housut ylös, laittaa sukat ja laittaa kädet hihaan ja tumppuihin.osaa ilmottaa kakkahädän jolloin pääsee potalle kakalle. Ymmärtää kovasti puhetta, mutta yleisimpiä sanoja; äiti, anna, auto, tota, pappa, kakka, kato, lamppu, vettä, isi ja(mun suosikki) OHO! :D

Alkuperäinen kirjoittaja kattimatti:
Kaikki lapset kehittyy silleen kun kehityy ei ne mene silleen aina kuin toisilla!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sä oot kyllä ihan oikeessa,aina mäkin pähkäilen suotta,kun eka lapsi on,että mikäs nyt on ku ei kävele ja blaa,blaa.Kyllä ne omaa tahtia kaikki menee!

No ei kannata esikoisesta silleen huolestua mulla vaan omat huoleni nyt kuopuksen kanssa joka maaliskuussa täyttää 3v ja ei vielä kunnolla puhu. Se on aika harvinaista jos 1v 4kk ikänen jopa lauseilla puhuu en ole koskaan kyllä tavannut semmoista lasta.

No,sulle voin sanoo,et älä säkään huoli omastas,mun lapsen serkku on kans n.2,5v,eikä hänkään vielä kunnolla paljon puhu.