puetteko te lapsenne juhlavaatteisiin kerhon joulujuhlaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

.

Vieras
niin kun meillä olis ens viikolla kirkossa seurakunnan kerhon joulujuhla niin mietin laittaako muut oikein juhlavaatteet vai voisko mennä ihan tavallisissa siisteissä vaatteissa.

Kyllä meillä tuossa pikkuneiti odottaa punaisessa mekossa kerhon juhlaa. :) Joulukirkkoonkin laittanee siistit vaatteet myös, se on vasta ensiviikolla.

Mihin lienee hukkunut se Suomalaisten juhlapukeutuminen, kun tuntuu että lapsetkin tulee/menee juhiin kun juhliin farkuissa... Kyllä minutkin aina puettiin juhlavaatteisiin ja laitettiin lettinauhat peruskoulunkin joulujuhlaan.

Laittaisin suht juhlavat vaatteet, jos meidän kerholla olisi joulujuhla. Keväällä meilläkin oli kerhon jonkin näköinen juhla ja harmitti kauheasti, kun muilla oli juhlavaatteet, mutta ei meidän lapsilla. Onneksi oli kuitenkin siistit arkivaatteet. Mutta siellä oli tosi hienoja vetimiä varsinkin tytöillä.

no meillä oli eilen pojan muskarin joulujuhla ja ihan perussiisteissä vaatteissa käytiin. Pojalla oli päällä farkut + kaulupaita + villainen liivi. Ja vanhemmilla siistit perusvaatteet. Ja kaikki siellä näyttivät olevat pukeutunut samalla linjalla

No meidän srk:n kerhon juhlat oli just ja siellä kaikilla lapsilla oli siistit vaatteet, mut ei kuitenkaan mitään juhlavaatteita.
Pojilla slipoverit/kauluspaidat ja tytöillä mekot.

Ja lapset esitti leikkejä, joissa välillä maattiin lattiallakin, joten...
Ja kerhontaditkin oli ihan tavallisissa, hieman paremmissa, vaatteissa.

sama juhla oli meillä tos pari päivää sit ja tottakai tytöllä li juhlavaatteet ja niin siel oli jokaisella muullakkin lapsella laitettu juhlavaatteet. Vanhemmistakin suurin osa oli laittanut vähän "parempaa" päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja älyväläys:
No meidän srk:n kerhon juhlat oli just ja siellä kaikilla lapsilla oli siistit vaatteet, mut ei kuitenkaan mitään juhlavaatteita.

Mä olen luullut et nää käy ihan juhlavaatteista? Mitä mä sit alan pukeen tolle tytölle,ku joka juhlaan on sille mekon laittanu?

Alkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:

Mä olen luullut et nää käy ihan juhlavaatteista? Mitä mä sit alan pukeen tolle tytölle,ku joka juhlaan on sille mekon laittanu?

Meillä tytöllä ainakin on mekko joka päivä, ei suostu housuja pukemaan päälleen, mekko päälle vaan ja pesuun jos sattuu likaantumaan, ei ne housutkaan puhtaina pysyisi.

Juhlavaatteita on erilaisia. Päiväkodit/kerhot/synttärit yms niin meillä suorat housut, kauluspaita ja mahdollisesti slipoveri. Pukua rusetilla/krakalla harkitsen ostavani vasta oikein hienoihin juhliin (esim hienot häät)...

Mutta en laita siistejä "normaaleja" vaatteita, koska se olisi mulle enemmän college-asu. Vaikka suoratkin housut ovat aivan tavalliset.

Kirkko on tietysti paikkana juhlava, että ehkä sinne vois pukea jotain fiiniä. Meidän pk:n joulujuhlassa vaikutti olevan yleinen linja, et lapsilla oli siistit perusvaatteet ja aikuisilla ne vaatteet, jotka oli töissäkin ollut. Varsinaisia juhlavia juhlavaatteita (silkkimekot, puvut) ei ollut kellään.

No meillekin ne käy juhlavaatteista, mutta kyllähän noilla tytöillä tuntuu olevan mekkoja ihan arkenakin kerhossa/kotona.
Mä tarkotin oikein "kunnon " juhlavaatteilla suoria housui, valkosta kauluspaitaa ja mirrii/krakaa.
Meille tuo siisti kauluspaita ja slipoveri on ihan juhlavaate, koska ei poikaa arkena niin pueta.

No meillekin ne käy juhlavaatteista, mutta kyllähän noilla tytöillä tuntuu olevan mekkoja ihan arkenakin kerhossa/kotona.
Mä tarkotin oikein "kunnon " juhlavaatteilla suoria housui, valkosta kauluspaitaa ja mirrii/krakaa.
Meille tuo siisti kauluspaita ja slipoveri on ihan juhlavaate, koska ei poikaa arkena niin pueta.

No joo nää poikien krakat ja puvut tuli selväks,mut entäs ne tytöt sit? On meilläkin tytölle mekko monesti pääl muutenki,mut toki nyt oli vähän hienompi punainen,joka mielestäni sopi joulujuhlaan. Mut kertokaa mikä sit tytöillä on se juhlavaate?

No joo nää poikien krakat ja puvut tuli selväks,mut entäs ne tytöt sit? On meilläkin tytölle mekko monesti pääl muutenki,mut toki nyt oli vähän hienompi punainen,joka mielestäni sopi joulujuhlaan. Mut kertokaa mikä sit tytöillä on se juhlavaate?

Minusta se materiaali ja kuviointi tekee juhlavaatteen. Collegemekko on päiväkotiin. Organza, sifonki, kiiltävät materiaalit näyttävät juhlalliselta ainakin minun silmään. Raja tietty voi olla häilyvä, toiselle juhlaan ja toiselle vähän hienompi perusvaate.

meillä just kattelin lapsilel päiväkodin/eskarin juhliin vaatetta. ELI tyttö menee juhlamekossaan(siis kimallettahan sinä pitää olla, sano tyttö) keskari poika ei suostu laittaa kauluspaitaa ikuna nii hän menee paremmilla perusvaatteilla ( farkut ja valkonen päita) sit tuo eskari ikänen taas farkuilla, solmiolla ja kauluspaidalla ,eli julavaatteilla.. meillä nuo saavat itte valita haluaako juhlavammat, voi lähtee myös muilla.

Yhteistyössä